Page 146 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 146
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
− izhodiščne vrednosti komunalitet – pri izbiri spremenljivk za
vključitev v nadaljnjo faktorsko analizo smo izhajali iz predpo-
stavke o vrednosti komunalitet, pri čemer smo upoštevali tudi
vsebinsko smiselnost njihove nadaljnje vključitve oziroma izklju-
čitve v model; spremenljivke smo iz nadaljnje analize izključeva-
li postopoma, kar pomeni, da smo pri vsakem izločanju preverja-
li statistično in vsebinsko smiselnost njihove vključitve oziroma
izključitve;
− lastne vrednosti faktorjev – lastna vrednost faktorja mora biti
višja od 1, pri čemer smo si pomagali tudi z diagramom lastnih
vrednosti;
− vrednost faktorskih uteži – pri čemer smo zaradi smiselnosti vse-
binske interpretacije kot sprejemljivo upoštevali vrednost nad
146 0,3;
− vsebinsko smiselnost dobljenih faktorjev po rotaciji;
− metodo faktorizacije podatkov – v faktorski analizi smo upora-
bili metodo glavnih osi (angl. PAF – Principal Axis Factoring),
saj pri nobeni trditvi ni mogoče potrditi predpostavke o normal-
ni porazdelitvi odgovorov, pri rotaciji faktorjev pa metodo vari-
max;
− kazalnik zanesljivosti – za vsak dobljeni faktor smo izračunali
kazalnik njegove zanesljivosti, in sicer koeficient Cronbach alfa.
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize po posame-
znih skupinah atributov privlačnosti, ki jih znotraj preučevane skupine
atributov obravnavamo in interpretiramo ločeno za oba neodvisna vzor-
ca, to je ločeno za vidik udeleženca in vidik ponudnika (organizatorja/
naročnika konferenc in ponudnika kongresnih storitev na destinaciji),
zaključujemo pa s primerjavo pomembnejših rezultatov med obema vzor-
cema. Ob tem poudarjamo, da sta bila za oba neodvisna vzorca pripravlje-
na ločena anketna vprašalnika, ki pa sta v svojem drugem delu vsebova-
la vsebinsko istovetne trditve, ki so bile pomensko prilagojene zornemu
kotu anketirancev v preučevanem vzorcu. Primerjava istovetnosti trditev
v obeh anketnih vprašalnikih je pridstavljena v prilogi 1.
Rezultati faktorske analize atributov privlačnosti destinacije
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize ločeno glede na
vidik udeležencev in vidik ponudnikov.
− izhodiščne vrednosti komunalitet – pri izbiri spremenljivk za
vključitev v nadaljnjo faktorsko analizo smo izhajali iz predpo-
stavke o vrednosti komunalitet, pri čemer smo upoštevali tudi
vsebinsko smiselnost njihove nadaljnje vključitve oziroma izklju-
čitve v model; spremenljivke smo iz nadaljnje analize izključeva-
li postopoma, kar pomeni, da smo pri vsakem izločanju preverja-
li statistično in vsebinsko smiselnost njihove vključitve oziroma
izključitve;
− lastne vrednosti faktorjev – lastna vrednost faktorja mora biti
višja od 1, pri čemer smo si pomagali tudi z diagramom lastnih
vrednosti;
− vrednost faktorskih uteži – pri čemer smo zaradi smiselnosti vse-
binske interpretacije kot sprejemljivo upoštevali vrednost nad
146 0,3;
− vsebinsko smiselnost dobljenih faktorjev po rotaciji;
− metodo faktorizacije podatkov – v faktorski analizi smo upora-
bili metodo glavnih osi (angl. PAF – Principal Axis Factoring),
saj pri nobeni trditvi ni mogoče potrditi predpostavke o normal-
ni porazdelitvi odgovorov, pri rotaciji faktorjev pa metodo vari-
max;
− kazalnik zanesljivosti – za vsak dobljeni faktor smo izračunali
kazalnik njegove zanesljivosti, in sicer koeficient Cronbach alfa.
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize po posame-
znih skupinah atributov privlačnosti, ki jih znotraj preučevane skupine
atributov obravnavamo in interpretiramo ločeno za oba neodvisna vzor-
ca, to je ločeno za vidik udeleženca in vidik ponudnika (organizatorja/
naročnika konferenc in ponudnika kongresnih storitev na destinaciji),
zaključujemo pa s primerjavo pomembnejših rezultatov med obema vzor-
cema. Ob tem poudarjamo, da sta bila za oba neodvisna vzorca pripravlje-
na ločena anketna vprašalnika, ki pa sta v svojem drugem delu vsebova-
la vsebinsko istovetne trditve, ki so bile pomensko prilagojene zornemu
kotu anketirancev v preučevanem vzorcu. Primerjava istovetnosti trditev
v obeh anketnih vprašalnikih je pridstavljena v prilogi 1.
Rezultati faktorske analize atributov privlačnosti destinacije
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize ločeno glede na
vidik udeležencev in vidik ponudnikov.