Page 137 - Weiss, Jernej, ur. 2018. Nova glasba v “novi” Evropi med obema svetovnima vojnama ?? New Music in the “New” Europe Between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 2
P. 137
oi: https://doi.org/10.26493/978-961-7023-72-5.135-157
Anton Dolinar kot doktorski študent
Guida Adlerja
Matjaž Barbo
Univerza v Ljubljani
University of Ljubljana
Anton Dolinar je v obdobju med obema vojnama veljal za nesporno avto-
riteto na glasbenem področju. Njegovo delovanje se je širilo vse od zves-
tega in požrtvovalnega pionirskega urednikovanja na ljubljanskem radiu,
do dirigiranja, širšega kulturnega in organizacijskega dela, publicistike ter
poučevanja. In četudi gre za enega sploh prvih slovenskih muzikologov z
obranjenim doktoratom pri slovitem Guidu Adlerju na Dunaju, njegovo
strokovno delo doslej žal ni bilo deležno posebne pozornosti in je celo v
muzikološki literaturi obravnavano pičlo ali pa je sploh prezrto. Med red-
kimi zapisi o njem najdemo krajšo notico ob njegovi smrti1 ter mestoma ne-
popolne leksikografske zapise.2 Sicer so omembe njegovega imena in delo-
vanja doslej praviloma obrobne in sporadične,3 pogosto pa njegovega imena
strokovna literatura niti ne omenja.
Ob zagovoru svoje doktorske disertacije je Dolinar rigorosnim aktom
priložil tudi življenjepis, ki dokaj natančno, seveda pa predvsem iz prve
1 Edo Škulj, »Anton Dolinar (1894–1953): Ob petdesetletnici smrti«, Cerkveni glasbe-
nik 96, 7–8 (2003): 10.
2 »Dolinar, Anton«, v Slovenski bijografski leksikon, 1. zv.: Abraham–Erberg, ur. Izidor
Cankar et al. (Ljubljana: Zadružna gospodarska banka, 1925), 141; Jože Sivec, »Do-
linar, Anton«, Enciklopedija Slovenije, 2. zv. Ce-Ed., ur. Marjan Javornik (Ljubljana:
Mladinska knjiga, 1988), 299.
3 Prim. Edo Škulj, Letopis slovenskega glasbenega življenja v Argentini: ob 50. obletnici
vélikega izhoda (Celje: Mohorjeva družba; Celovec: Krščanska kulturna zveza; [s. l.]:
Izseljensko društvo Slovenija v svetu, 1995), 42–43; Nataša Cigoj Krstulović, Zgodo-
vina, spomin, dediščina: Ljubljanska Glasbena matica do konca druge svetovne vojne
(Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2015).
135
Anton Dolinar kot doktorski študent
Guida Adlerja
Matjaž Barbo
Univerza v Ljubljani
University of Ljubljana
Anton Dolinar je v obdobju med obema vojnama veljal za nesporno avto-
riteto na glasbenem področju. Njegovo delovanje se je širilo vse od zves-
tega in požrtvovalnega pionirskega urednikovanja na ljubljanskem radiu,
do dirigiranja, širšega kulturnega in organizacijskega dela, publicistike ter
poučevanja. In četudi gre za enega sploh prvih slovenskih muzikologov z
obranjenim doktoratom pri slovitem Guidu Adlerju na Dunaju, njegovo
strokovno delo doslej žal ni bilo deležno posebne pozornosti in je celo v
muzikološki literaturi obravnavano pičlo ali pa je sploh prezrto. Med red-
kimi zapisi o njem najdemo krajšo notico ob njegovi smrti1 ter mestoma ne-
popolne leksikografske zapise.2 Sicer so omembe njegovega imena in delo-
vanja doslej praviloma obrobne in sporadične,3 pogosto pa njegovega imena
strokovna literatura niti ne omenja.
Ob zagovoru svoje doktorske disertacije je Dolinar rigorosnim aktom
priložil tudi življenjepis, ki dokaj natančno, seveda pa predvsem iz prve
1 Edo Škulj, »Anton Dolinar (1894–1953): Ob petdesetletnici smrti«, Cerkveni glasbe-
nik 96, 7–8 (2003): 10.
2 »Dolinar, Anton«, v Slovenski bijografski leksikon, 1. zv.: Abraham–Erberg, ur. Izidor
Cankar et al. (Ljubljana: Zadružna gospodarska banka, 1925), 141; Jože Sivec, »Do-
linar, Anton«, Enciklopedija Slovenije, 2. zv. Ce-Ed., ur. Marjan Javornik (Ljubljana:
Mladinska knjiga, 1988), 299.
3 Prim. Edo Škulj, Letopis slovenskega glasbenega življenja v Argentini: ob 50. obletnici
vélikega izhoda (Celje: Mohorjeva družba; Celovec: Krščanska kulturna zveza; [s. l.]:
Izseljensko društvo Slovenija v svetu, 1995), 42–43; Nataša Cigoj Krstulović, Zgodo-
vina, spomin, dediščina: Ljubljanska Glasbena matica do konca druge svetovne vojne
(Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2015).
135