Page 103 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 103
Priloge

Priloga 1: Opisniki področij digitalne kompetence okvira digcom p

Informacije
• Brskanje, dostopanje in filtriranje informacij: Posameznik je sposoben s
pomočjo iskalnih orodij dostopati in iskati informacije na spletu, jih učin-
kovito zbrati, se premikati po iskalnih virih. Sposoben je ozavestiti svoje
potrebe po informacijah in razviti lastno strategijo iskanja.
• Ocenjevanje informacij: Posameznik ob zbiranju pridobljene informacije
kritično vrednoti in jih sistematično shranjuje.
• Shranjevanje in obdelava informacij: Posameznik pridobljene informa-
cije ustrezno obdela in organizirano shranjuje na način, ki omogoča ka-
snejši priklic.

Komunikacija
• Sodelovanje s pomočjo tehnologije: Posameznik razume načine sodob-
nega komuniciranja, pozna različne oblike in strategije komuniciranja,
uporablja različne digitalne naprave in aplikacije, prilagaja načine komu-
niciranja ciljni skupini poslušalcev.
• Izmenjava informacij in vsebin: Posameznik je pripravljen in zna prido-
bljeno znanje, vsebine in vire posredovati drugim, pozna načine citiranja
in gradnje novih znanj iz nabora pridobljenih informacij.
• Udejstvovanje skozi digitalno državljanstvo: Posameznik se zaveda po-
tenciala tehnologije za samorazvoj, aktivno državljansko participacijo in
udejstvuje pri raznolikih spletnih aktivnostih.
• Sodelovanje s pomočjo digitalnih kanalov: Posameznik zna uporabiti teh-
nologijo za potrebe timskega dela, sodelovanja z drugimi in sogradnjo
znanja, virov in vsebin.
• Netetika: Posameznik se zaveda možnih spletnih nevarnosti, razvija stra-
tegije za odkrivanje neprimernega vedenja, zaveda se vidikov kulturne
raznolikosti.
• Upravljanje digitalne identitete: Posameznik je sposoben ustvariti, uprav-
ljati in zaščititi svojo digitalno identiteto, zaščititi ugled sebe in drugih
in upravljati podatke več uporabniških računov.

103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108