Page 18 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 18
3 Temeljno o delovanju in poslovanju podjetij
• poslovna tveganja – vse, kar je povezano s poslovanjem podjetja
(spoštovanje poslovnih dogovorov in dobavnih rokov, kadrovske
zadeve);
• tehnološka tveganja – tveganja, povezana z izdelki in s storitvami,
z uvedbo nove tehnologije, tveganja pri raziskavah in razvoju in
zaradi zamud tehnološkega razvoja;
• ostala tveganja.
Podjetje se tveganjem v celoti ne more izogniti, mora pa delovati pro-
aktivno in skušati delovati ter poslovati tako, da jih v največji možni
meri odpravlja ali vsaj zmanjšuje. To lahko podjetja dosegajo na raz-
lične načine: s proaktivnim delovanjem in poslovanjem, spoštovanjem
poslovnih dogovorov in pogodb, z aktivnim spremljanjem dogajanja in
zakonodaje ter tudi s spremljanjem dogajanja na trgu in v svojem go-
spodarskem segmentu.
Za vsako podjetje je pomembna tudi organizacijska struktura podjetja,
ki je praviloma odvisna od več elementov.
Organizacijska struktura podjetja je odvisna od več dejavnikov, in si-
cer:
• uporabljene tehnologije,
• velikosti podjetja,
• sprememb v okolju,
• strategije poslovanja,
• poslovne kulture,
• interesnih skupin.
Glede na obseg števila zaposlenih in ustvarjanje dohodka poznamo
več vrst podjetij, in sicer:
• mikropodjetja (do 5 zaposlenih),
• mala podjetja (do 150 zaposlenih),
• srednje velika podjetja (od 150 do 500 zaposlenih),
• velika podjetja (nad 500 zaposlenih),
• mednarodna podjetja (delujejo in poslujejo v mednarodnem oko-
lju),
• večnacionalna, tudi globalna podjetja (delujejo in poslujejo v več
državah sveta).
Uspešnost poslovanja podjetja lahko merimo po različnih kazalnikih,
najpogosteje pa se uporabljajo naslednji:
18
• poslovna tveganja – vse, kar je povezano s poslovanjem podjetja
(spoštovanje poslovnih dogovorov in dobavnih rokov, kadrovske
zadeve);
• tehnološka tveganja – tveganja, povezana z izdelki in s storitvami,
z uvedbo nove tehnologije, tveganja pri raziskavah in razvoju in
zaradi zamud tehnološkega razvoja;
• ostala tveganja.
Podjetje se tveganjem v celoti ne more izogniti, mora pa delovati pro-
aktivno in skušati delovati ter poslovati tako, da jih v največji možni
meri odpravlja ali vsaj zmanjšuje. To lahko podjetja dosegajo na raz-
lične načine: s proaktivnim delovanjem in poslovanjem, spoštovanjem
poslovnih dogovorov in pogodb, z aktivnim spremljanjem dogajanja in
zakonodaje ter tudi s spremljanjem dogajanja na trgu in v svojem go-
spodarskem segmentu.
Za vsako podjetje je pomembna tudi organizacijska struktura podjetja,
ki je praviloma odvisna od več elementov.
Organizacijska struktura podjetja je odvisna od več dejavnikov, in si-
cer:
• uporabljene tehnologije,
• velikosti podjetja,
• sprememb v okolju,
• strategije poslovanja,
• poslovne kulture,
• interesnih skupin.
Glede na obseg števila zaposlenih in ustvarjanje dohodka poznamo
več vrst podjetij, in sicer:
• mikropodjetja (do 5 zaposlenih),
• mala podjetja (do 150 zaposlenih),
• srednje velika podjetja (od 150 do 500 zaposlenih),
• velika podjetja (nad 500 zaposlenih),
• mednarodna podjetja (delujejo in poslujejo v mednarodnem oko-
lju),
• večnacionalna, tudi globalna podjetja (delujejo in poslujejo v več
državah sveta).
Uspešnost poslovanja podjetja lahko merimo po različnih kazalnikih,
najpogosteje pa se uporabljajo naslednji:
18