Page 36 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 36
8 Osnovne aktivnosti komercializacije
• druge pogoje poslovanja za izdelek in storitev (garancijska doba,
zagotavljanje nadomestnih delov),
• možne poprodajne storitve,
• plačilne pogoje,
• načine plačila,
• roke plačila.
Prodajalec mora kupca natančno, pravilno in v celoti seznaniti z vsemi
ključnimi elementi poslovanja, ki jih mora kupec preučiti in na podlagi
sprejete odločitve o ustreznosti vseh ponujenih pogojev sprejeti končno
odločitev o nakupu oziroma o nenakupu določenega izdelka in storitve.
Podjetja na trgu za svoje izdelke in storitve nudijo različne temeljne po-
goje poslovanja, kupci so tisti, ki pogoje poslovanja posameznih pod-
jetij, še posebej tistih, ki poslujejo v identičnih gospodarskih panogah,
praviloma natančno pregledajo in jih tudi neposredno primerjajo med
seboj. Na osnovi sprejete končne ocene o najboljši in najustreznejši po-
nudbi kupci sprejmejo tudi končno odločitev o izboru najustreznejšega
ponudnika, s katerim kupec potem tudi sklene prodajno-nakupno po-
godbo oziroma izvrši nakup.
Pri poslovanju podjetja s kupci – podjetji (medorganizacijsko poslova-
nje med podjetji) se praviloma poleg potrjevanja naročila sklepajo tudi
pisne pogodbe, kjer se natančno opredelijo vsi ključni elementi poslova-
nja. Plačilo med podjetjem – ponudnikom in podjetjem – kupcem pra-
viloma poteka preko poslovnih bank v obliki nakazil, ki so lahko tudi
zavarovana z različnimi možnimi načini (menice, bančne garancije, vre-
dnotnice). Podjetja se lahko dogovorijo tudi za plačilo v naprej oziroma
avansno plačilo. V mednarodnem poslovanju podjetij pa se uporabljajo
tudi drugi, mednarodno dogovorjeni načini plačevanja (plačilo vnaprej
– avansno plačilo, plačilo s čeki, dokumentarni inkaso, dokumentarni
akreditiv, bančna garancija)
Pri poslovanju podjetja s kupci – fizičnimi osebami pa praviloma podje-
tje kupcu izda račun o nakupu izdelka in storitve, ki je tudi temeljni
dokument poslovanja. Poleg tega se običajno kupcu posredujejo tudi
drugi potrebni dokumenti, in sicer navodila za uporabo, različne teh-
nične specifikacije, izjava o garanciji in garancijski dobi ter tudi drugi
dokumenti glede na konkretni izdelek in storitev.
Vprašanja za utrjevanje
1. Kaj je temelj komercialne aktivnosti?
36
• druge pogoje poslovanja za izdelek in storitev (garancijska doba,
zagotavljanje nadomestnih delov),
• možne poprodajne storitve,
• plačilne pogoje,
• načine plačila,
• roke plačila.
Prodajalec mora kupca natančno, pravilno in v celoti seznaniti z vsemi
ključnimi elementi poslovanja, ki jih mora kupec preučiti in na podlagi
sprejete odločitve o ustreznosti vseh ponujenih pogojev sprejeti končno
odločitev o nakupu oziroma o nenakupu določenega izdelka in storitve.
Podjetja na trgu za svoje izdelke in storitve nudijo različne temeljne po-
goje poslovanja, kupci so tisti, ki pogoje poslovanja posameznih pod-
jetij, še posebej tistih, ki poslujejo v identičnih gospodarskih panogah,
praviloma natančno pregledajo in jih tudi neposredno primerjajo med
seboj. Na osnovi sprejete končne ocene o najboljši in najustreznejši po-
nudbi kupci sprejmejo tudi končno odločitev o izboru najustreznejšega
ponudnika, s katerim kupec potem tudi sklene prodajno-nakupno po-
godbo oziroma izvrši nakup.
Pri poslovanju podjetja s kupci – podjetji (medorganizacijsko poslova-
nje med podjetji) se praviloma poleg potrjevanja naročila sklepajo tudi
pisne pogodbe, kjer se natančno opredelijo vsi ključni elementi poslova-
nja. Plačilo med podjetjem – ponudnikom in podjetjem – kupcem pra-
viloma poteka preko poslovnih bank v obliki nakazil, ki so lahko tudi
zavarovana z različnimi možnimi načini (menice, bančne garancije, vre-
dnotnice). Podjetja se lahko dogovorijo tudi za plačilo v naprej oziroma
avansno plačilo. V mednarodnem poslovanju podjetij pa se uporabljajo
tudi drugi, mednarodno dogovorjeni načini plačevanja (plačilo vnaprej
– avansno plačilo, plačilo s čeki, dokumentarni inkaso, dokumentarni
akreditiv, bančna garancija)
Pri poslovanju podjetja s kupci – fizičnimi osebami pa praviloma podje-
tje kupcu izda račun o nakupu izdelka in storitve, ki je tudi temeljni
dokument poslovanja. Poleg tega se običajno kupcu posredujejo tudi
drugi potrebni dokumenti, in sicer navodila za uporabo, različne teh-
nične specifikacije, izjava o garanciji in garancijski dobi ter tudi drugi
dokumenti glede na konkretni izdelek in storitev.
Vprašanja za utrjevanje
1. Kaj je temelj komercialne aktivnosti?
36