Page 36 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 36
8 Osnovne aktivnosti komercializacije

• druge pogoje poslovanja za izdelek in storitev (garancijska doba,
zagotavljanje nadomestnih delov),

• možne poprodajne storitve,
• plačilne pogoje,
• načine plačila,
• roke plačila.

Prodajalec mora kupca natančno, pravilno in v celoti seznaniti z vsemi
ključnimi elementi poslovanja, ki jih mora kupec preučiti in na podlagi
sprejete odločitve o ustreznosti vseh ponujenih pogojev sprejeti končno
odločitev o nakupu oziroma o nenakupu določenega izdelka in storitve.
Podjetja na trgu za svoje izdelke in storitve nudijo različne temeljne po-
goje poslovanja, kupci so tisti, ki pogoje poslovanja posameznih pod-
jetij, še posebej tistih, ki poslujejo v identičnih gospodarskih panogah,
praviloma natančno pregledajo in jih tudi neposredno primerjajo med
seboj. Na osnovi sprejete končne ocene o najboljši in najustreznejši po-
nudbi kupci sprejmejo tudi končno odločitev o izboru najustreznejšega
ponudnika, s katerim kupec potem tudi sklene prodajno-nakupno po-
godbo oziroma izvrši nakup.

Pri poslovanju podjetja s kupci – podjetji (medorganizacijsko poslova-
nje med podjetji) se praviloma poleg potrjevanja naročila sklepajo tudi
pisne pogodbe, kjer se natančno opredelijo vsi ključni elementi poslova-
nja. Plačilo med podjetjem – ponudnikom in podjetjem – kupcem pra-
viloma poteka preko poslovnih bank v obliki nakazil, ki so lahko tudi
zavarovana z različnimi možnimi načini (menice, bančne garancije, vre-
dnotnice). Podjetja se lahko dogovorijo tudi za plačilo v naprej oziroma
avansno plačilo. V mednarodnem poslovanju podjetij pa se uporabljajo
tudi drugi, mednarodno dogovorjeni načini plačevanja (plačilo vnaprej
– avansno plačilo, plačilo s čeki, dokumentarni inkaso, dokumentarni
akreditiv, bančna garancija)

Pri poslovanju podjetja s kupci – fizičnimi osebami pa praviloma podje-
tje kupcu izda račun o nakupu izdelka in storitve, ki je tudi temeljni
dokument poslovanja. Poleg tega se običajno kupcu posredujejo tudi
drugi potrebni dokumenti, in sicer navodila za uporabo, različne teh-
nične specifikacije, izjava o garanciji in garancijski dobi ter tudi drugi
dokumenti glede na konkretni izdelek in storitev.

Vprašanja za utrjevanje

1. Kaj je temelj komercialne aktivnosti?

36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41