Page 35 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 35
8 Osnovne aktivnosti
komercializacije

Kaj je značilno za komercialne aktivnosti
Kateri so temeljni in ključni elementi poslovanja
Kaj je značilno za poslovanje podjetja

Podjetje kot ponudnik svoje izdelke in storitve ponuja povpraševalcem
– potrošnikom na trgu. Potrošniki se običajno, preden se odločijo za
nakup, pozanimajo o temeljnih prodajnih in nakupnih pogojih, kot so
cena, količina, kakovost, pogoji dobave in tudi plačila, ki so temeljni in
osnovni pogoji sklenitve poslovnega dogovora oziroma nakupa in pro-
daje. Pri tem gre hkrati za pravni in tudi poslovni vidik sklenitve poslov-
nega razmerja, saj prodaja in nakup izdelka ter storitve hkrati pomeni
tudi odplačni prenos lastninske pravice od prodajalca na kupca. Proda-
jalcu z dejanjem prodaje preneha lastninska pravica nad izdelkom in
storitvijo, kupec pa prav tako lastninsko pravico z dejanjem nakupa pri-
dobi. Gre torej za tržno menjavo blaga – izdelkov in storitev – za denar.
Celovit poslovni in tudi pravni vidik sklenitve prodajne oziroma komer-
cialne aktivnosti je v celoti sklenjen ter zaključen tedaj, ko prodajalec s
strani kupca pridobi v celoti predvideno kupnino v denarju. Če prodaja-
lec kupcu blago samo izroči, pri tem pa ne pridobi plačila v obliki denarja
ali morda drugega dogovorjenega blaga, ne moremo govoriti o celoviti
in dokončni prodaji oziroma izpolnjevanju vseh komercialnih pogojev
poslovanja.

Zato je pri dogovarjanju, sklepanju in izvrševanju poslovnih dogovo-
rov in komercializaciji potrebno upoštevati naslednje ključne in temeljne
elemente poslovanja:

• osnovne značilnosti izdelka in storitve, kot so cena, količina, ka-
kovost,

• osnovno enoto mere (ks, m, kg, g, l),
• tehnološke značilnosti izdelka in storitve (tehnološka skladnost z

zahtevanimi standardi, uporabnost, funkcionalnost),
• dobavljivost in pogoje dobave za izdelek ter storitev,

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40