Page 53 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 53
Prodaja invencije oziroma intelektualne lastnine 11.3

Invencija • Lastno podjetje Trg
• Skupno podjetje

• Licenca
• Enkratna prodaja

Slika 11.2 Oblike komercializacije novosti

• Večino trga nadzira eno podjetje (na primer Windows nadzira Mi-
crosoft).

Pri visokotehnoloških izdelkih se včasih ustanovi podjetje le zato, da
poskrbi za licenciranje il in nadzoruje dogovor iz licenčne pogodbe (glej
http://www.uil-sipo.si/uil/urad/prirocnik-za-izumitelje).

Odprodaja intelektualne lastnine
Posebna oblika licenciranja je enkratna prodaja. Obstajajo prednosti in
slabosti.

Prednosti:

• Za izumitelja je majhno tveganje v primeru neuspeha na trgu.
• Finančni priliv je za izumitelja hiter.
• Ni večje odgovornosti (v primeru skritih slabosti izuma, konflik-

tov zaradi novih dejstev o lastništvu izuma – lahko se na primer
kasneje pojavi nekdo, ki je že pred vami izumil »vaš izum«).
• Tveganje neplačevanja za izumitelja je manjše, saj včasih težko
kontroliramo obseg izkoriščanja s strani kupca.
• Kupec licence se ogne dolgoletnim obveznostim in lahko fleksibil-
neje uporablja il.

Slabosti:

• Za izumitelja predstavlja praviloma manjši znesek.
• V primeru nadpovprečnega tržnega uspeha ni dodatnih nadpov-

prečnih prihodkov za izumitelja.
• Za kupca licence prinaša določeno tveganje (glej »ni večje odgovor-

nosti« pri prednostih).

53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58