Page 54 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 54
11 Oblike komercializacije novosti

11.3 Načini prodaje licence
Poslovne predstavitve
Te so namenjene predvsem zainteresirani publiki in inventorju nudijo
možnost, da podrobneje osebno obrazloži svojo zamisel. Taka predsta-
vitev običajno ni organizirana na javnem prostoru, ampak je delno za-
prtega tipa, pri njej pa imajo možnost strokovnjaki postavljati tudi ne-
prijetna vprašanja.

Oblike osebne predstavitve predstavljajo tudi gospodarske delega-
cije, ki potekajo večinoma v državnem okviru ali okviru različnih po-
slovnih združenj oziroma gospodarskih zbornic (Likar idr. 2000).

Osebna ponudba
To je ena osnovnih variant, ki ne gradi samo na znancih, ki jim med
večerjo ponudimo našo novost. Temelji na predhodnem iskanju najza-
nimivejših podjetij in tudi na večji osebni prepričljivosti, kar pri prepro-
dajalcih ni ravno pogosta lastnost. Pri lastnem trženju – še posebno, če
so ciljna publika podjetja – imamo na voljo mnogo virov informacij, ki
nam pomagajo čim natančneje določiti ciljno skupino potencialnih kup-
cev. Gre predvsem za:

• poslovne imenike, na primer pirs, Bizi.si ipd.;
• mednarodne podatkovne baze, na primer rumene strani (yellow

pages); selekcionirane informacije lahko dobimo na primer prek
Gospodarske zbornice Slovenije (g z s), baze Kompass in drugih
ponudnikov poslovnih baz.

Specializirani sejmi
Sejmi predstavljajo možnost predstavitve bodisi širokim množicam ali
pa ozko usmerjeni ciljni skupini poslovnežev. Največkrat so prirejeni
enkrat letno, večinoma ob določenem terminu.

Splošni razstavljajo proizvode več različnih gospodarskih panog, spe-
cializirani proizvode posameznih industrijskih področij, za predstavitev
novosti pa so zanimivi tudi sejmi invencij in inovacij. Po svetu se vsako
leto zvrsti kar nekaj mednarodnih inovacijskih sejmov od Pekinga na
Daljnem vzhodu do Ženeve in Bruslja v Evropi ter Pittsburgha v z da
oziroma Seula v Južni Koreji. Obširen seznam vsakoletnih prireditev te
vrste je mogoče dobiti v eni od publikacij Gospodarskega vestnika, ki
izide enkrat letno.

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59