Page 186 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 186
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov

V socialnopedagoškem delu delujemo preventivno, kompenzator-
no, razvojno in integrativno. Vedno moramo upoštevati življenjsko okol-
je oseb, s katerimi delamo. Temelj socialnopedagoškega delovanja je osebni
odnos s »klientom«. Na ta odnos vplivamo s svojo osebnostjo in usposobl-
jenostjo. Pri socialnopedagoškem delu vedno izhajamo iz posameznika in
njegovega socialnega okolja – tudi naše delovanje je usmerjeno tako, da bo
»klient« obvladoval življenjske probleme v lastnem življenjskem kontekstu.

Cilji delovanja in interveniranja socialnih pedagogov so, da ljudem, ki
jih v različnih življenjskih obdobjih bremenijo in ovirajo različne krize ter
problemi, nudijo pomoč za reševanje takih situacij in jim pomagajo pri us-
pešni integraciji v njihovo socialno okolje. Socialni pedagog mora biti ved-
no odprt za socialno učenje, za reflektiranje lastnega dela in mora stalno
razvijati lastno občutljivost za socialna dogajanja.

Razlogi za usmeritev delovanja socialnih pedagogov na področje dela
s starejšimi, če jih še enkrat povzamemo, so naslednji:

- povečevanje deleža te populacije v družbi;
- porast stisk in patologije, vezane na starostniško obdobje ljudi;
- potrebe po učenju starejše populacije za lažje (ali sploh) dojeman-

je aktualnega sveta in odnosov v družbi.

V Etičnem kodeksu delavcev na področju socialne pedagogike (2006)
je poudarjeno, da socialni pedagogi izhajamo iz specifik posameznika, pri-
zadevamo si za njegovo vključevanje v okolje, ga opolnomočimo in usmer-
jamo k polnejšemu uresničevanju njegovih potreb in razvoju njegovih
potencialov.

Delo socialnega pedagoga temelji na osebnem odnosu do obravnavane
osebe. Le tako dobimo možnost, da vzpostavimo medij, ki omogoča vpli-
vanje in učenje.

Vse našteto vodi k temu, da se socialni pedagogi aktivno vključimo
kot členi verige, ki prispeva h kvalitetnemu življenju starejših ljudi. Lahko
smo tvorci in vzdrževalci socialnih mrež za starejše ljudi in predvsem tisti,
ki bomo ciljne skupine ozaveščali o pomenu in nujnosti takih mrež. Tudi
v domovih za starejše je ravno socialni pedagog tista oseba, ki bo usmerje-
nost oskrbe za stare ljudi od izrazito medicinskega modela premaknila na
bolj socialno področje. Enako velja za stanovanjske skupine, pomoč starim
ljudem na daljavo ter za delovanja v dnevnih centrih za stare ljudi.

184
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191