Page 187 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 187
delo s starostniki
Delo socialnega pedagoga v domu za starejše ljudi temelji na empa-
tiji, razumevanju in posluhu za specifične probleme starih ljudi ter obsega
(Anzeljc, 2012):
- pomoč pri vključevanju v domsko življenje;
- pomoč pri spoznavanju sostanovalcev, osebja in načina življenja
ter delovanja doma;
- oblikovanje in ponudba različnih možnosti za participacijo, ak-
tivno udejstvovanje in vpetje v socialne mreže;
- spodbujanje in pomoč pri vključevanju v domske aktivnosti in
povezovanja z drugimi starostniki;
- oblikovanje možnosti, da se stari ljudje počutijo vredne in
koristne;
- povezovanje med starimi ljudmi in svojci;
- pomoč pri vzpostavitvi poznanstev med sostanovalci;
- povezovanje med različnimi socialnimi mrežami (medgeneracij-
sko sodelovanje);
- biti za stare ljudi tisti, ki je pripravljen poslušati, svetovati in
pomagati;
- povezovanje institucije in lokalne skupnosti;
- spodbujanje za udejstvovanje, ki prinese občutek sprejetosti in
pripadnosti;
- koordiniranje dela prostovoljcev.
V enakem smislu je delo socialnega pedagoga orientirano tudi v dru-
gih oblikah pomoči starim ljudem. To omogoča širitev socialnopedagoške
paradigme tudi na področja, kjer je do sedaj bila v manjšini in kjer se v ne
tako daljni prihodnosti odpirajo velike možnosti.
Sklep
Glede na trenutno stanje naraščanja deleža starih ljudi v družbi, predvsem
pa na osnovi demografskih projekcij, ugotavljamo, da bo uspešno delo s
starimi ljudmi temelj pri zagotavljanju družbene stabilnosti. Zmanjševanje
deleža aktivnega prebivalstva in povečevanje deleža vzdrževanih, višanje
starosti za upokojitev, povečevanje delnega zaposlovanja starejših v organi-
zacijo družbe postavlja nova razmerja.
Osnovno izhodišče za boljše in uspešnejše delovanje s starejšimi je bolj
poglobljeno vedenje in znanje o različnih možnostih staranja, ki ga morajo
185
Delo socialnega pedagoga v domu za starejše ljudi temelji na empa-
tiji, razumevanju in posluhu za specifične probleme starih ljudi ter obsega
(Anzeljc, 2012):
- pomoč pri vključevanju v domsko življenje;
- pomoč pri spoznavanju sostanovalcev, osebja in načina življenja
ter delovanja doma;
- oblikovanje in ponudba različnih možnosti za participacijo, ak-
tivno udejstvovanje in vpetje v socialne mreže;
- spodbujanje in pomoč pri vključevanju v domske aktivnosti in
povezovanja z drugimi starostniki;
- oblikovanje možnosti, da se stari ljudje počutijo vredne in
koristne;
- povezovanje med starimi ljudmi in svojci;
- pomoč pri vzpostavitvi poznanstev med sostanovalci;
- povezovanje med različnimi socialnimi mrežami (medgeneracij-
sko sodelovanje);
- biti za stare ljudi tisti, ki je pripravljen poslušati, svetovati in
pomagati;
- povezovanje institucije in lokalne skupnosti;
- spodbujanje za udejstvovanje, ki prinese občutek sprejetosti in
pripadnosti;
- koordiniranje dela prostovoljcev.
V enakem smislu je delo socialnega pedagoga orientirano tudi v dru-
gih oblikah pomoči starim ljudem. To omogoča širitev socialnopedagoške
paradigme tudi na področja, kjer je do sedaj bila v manjšini in kjer se v ne
tako daljni prihodnosti odpirajo velike možnosti.
Sklep
Glede na trenutno stanje naraščanja deleža starih ljudi v družbi, predvsem
pa na osnovi demografskih projekcij, ugotavljamo, da bo uspešno delo s
starimi ljudmi temelj pri zagotavljanju družbene stabilnosti. Zmanjševanje
deleža aktivnega prebivalstva in povečevanje deleža vzdrževanih, višanje
starosti za upokojitev, povečevanje delnega zaposlovanja starejših v organi-
zacijo družbe postavlja nova razmerja.
Osnovno izhodišče za boljše in uspešnejše delovanje s starejšimi je bolj
poglobljeno vedenje in znanje o različnih možnostih staranja, ki ga morajo
185