Page 50 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 50
Velike športne prireditve in turizem
Slovenije (KZS, 2013). Na podlagi naštetih dejavnikov je največja športna
prireditev v zgodovini Slovenije pomenila odlično priložnost za mlado
državo, predvsem na področju prepoznavnosti ter povezovanja turizma
in športa. V poročilu z naslovom Analiza stroškov in koristi projekta Eu-
roBasket 2013, ki ga je pripravila Ekonomska fakulteta Univerze v Lju-
bljani, je še zapisano, da je skupno število tujih turistov, katerih glavni
motiv je bil obisk športne prireditve, znašalo 31.480. Ti so v času EuroBa-
sketa 2013 dnevno v povprečju porabili okoli 180 evrov (prevoz, nastani-
tev, prehrana in vstopnice). Obiskovalci so na tekme prihajali večinoma
v skupinah in s prijatelji. V povprečju so turisti EuroBasketa 2013 v Slo-
veniji bivali 5,7 dni, kar je tri dni več kot povprečni hotelski turist biva v
Sloveniji v poletnih mesecih (SURS, 2013). Skupna poraba tujih in doma-
čih udeležencev je znašala 37 milijonov evrov, neposredne finančne koris-
50 ti Slovenije so po podatkih raziskave znašale 32,3 milijona evrov, nepo-
sredni stroški organizacije 8,6 milijona evrov, kratkoročna neto korist na
ravni države pa 23,7 milijona evrov (KZS, 2013; Ivašković, 2014).
Športna prireditev EuroBasket 2013 je tako poleg športno tekmo-
valnega rezultata pomenila predvsem dodano vrednost na področju tu-
rizma, v obliki povečanega števila prihodov in nočitev tujih turistov ter
povečane potrošnje, večje medijske pozornosti v času prvenstva in posle-
dično večje prepoznavnosti države, vlaganj tujih investitorjev, obnove sta-
re in gradnjo nove športne infrastrukture ter številnih drugih multiplika-
cijskih učinkov. Poleg omenjenih so druge posredne koristi organizacije
EuroBasketa 2013 še priložnost za ponovni obisk tujih turistov z različ-
nimi motivi, znanje in izkušnje organizacije »mega« oz. velike medna-
rodne športne prireditve (odlična referenca za druge podobne projekte),
povečane poslovne priložnosti, nacionalni ponos ter učinek na zaposlova-
nje v času pred in po prireditvi. Posebej je potrebno poudariti še povečan
vpis otrok v košarkarske šole (za 60 %) ter večjo športno aktivnost prebi-
valstva (Ivašković, 2014).
Z vidika zapuščine in finančnega izida celotnega projekta je organi-
zatorju EuroBasketa 2013 uspelo organizirati odlično športno prireditev.
Po podatkih analize stroškov in koristi, ki jo je za naročnika EB 2013 d. o.
o. in Košarkarsko zvezo Slovenije opravila skupina strokovnjakov iz Eko-
nomske fakultete Univerze v Ljubljani, organizatorji razpolagajo z nasle-
dnjimi številkami (izpostavljamo samo najbolj pomembne z vidika turiz-
ma) (Ivašković, 2014):
– 68 % tujih obiskovalcev je v času prvenstva v Slovenijo prišlo iz-
ključno zaradi EB 2013,
Slovenije (KZS, 2013). Na podlagi naštetih dejavnikov je največja športna
prireditev v zgodovini Slovenije pomenila odlično priložnost za mlado
državo, predvsem na področju prepoznavnosti ter povezovanja turizma
in športa. V poročilu z naslovom Analiza stroškov in koristi projekta Eu-
roBasket 2013, ki ga je pripravila Ekonomska fakulteta Univerze v Lju-
bljani, je še zapisano, da je skupno število tujih turistov, katerih glavni
motiv je bil obisk športne prireditve, znašalo 31.480. Ti so v času EuroBa-
sketa 2013 dnevno v povprečju porabili okoli 180 evrov (prevoz, nastani-
tev, prehrana in vstopnice). Obiskovalci so na tekme prihajali večinoma
v skupinah in s prijatelji. V povprečju so turisti EuroBasketa 2013 v Slo-
veniji bivali 5,7 dni, kar je tri dni več kot povprečni hotelski turist biva v
Sloveniji v poletnih mesecih (SURS, 2013). Skupna poraba tujih in doma-
čih udeležencev je znašala 37 milijonov evrov, neposredne finančne koris-
50 ti Slovenije so po podatkih raziskave znašale 32,3 milijona evrov, nepo-
sredni stroški organizacije 8,6 milijona evrov, kratkoročna neto korist na
ravni države pa 23,7 milijona evrov (KZS, 2013; Ivašković, 2014).
Športna prireditev EuroBasket 2013 je tako poleg športno tekmo-
valnega rezultata pomenila predvsem dodano vrednost na področju tu-
rizma, v obliki povečanega števila prihodov in nočitev tujih turistov ter
povečane potrošnje, večje medijske pozornosti v času prvenstva in posle-
dično večje prepoznavnosti države, vlaganj tujih investitorjev, obnove sta-
re in gradnjo nove športne infrastrukture ter številnih drugih multiplika-
cijskih učinkov. Poleg omenjenih so druge posredne koristi organizacije
EuroBasketa 2013 še priložnost za ponovni obisk tujih turistov z različ-
nimi motivi, znanje in izkušnje organizacije »mega« oz. velike medna-
rodne športne prireditve (odlična referenca za druge podobne projekte),
povečane poslovne priložnosti, nacionalni ponos ter učinek na zaposlova-
nje v času pred in po prireditvi. Posebej je potrebno poudariti še povečan
vpis otrok v košarkarske šole (za 60 %) ter večjo športno aktivnost prebi-
valstva (Ivašković, 2014).
Z vidika zapuščine in finančnega izida celotnega projekta je organi-
zatorju EuroBasketa 2013 uspelo organizirati odlično športno prireditev.
Po podatkih analize stroškov in koristi, ki jo je za naročnika EB 2013 d. o.
o. in Košarkarsko zvezo Slovenije opravila skupina strokovnjakov iz Eko-
nomske fakultete Univerze v Ljubljani, organizatorji razpolagajo z nasle-
dnjimi številkami (izpostavljamo samo najbolj pomembne z vidika turiz-
ma) (Ivašković, 2014):
– 68 % tujih obiskovalcev je v času prvenstva v Slovenijo prišlo iz-
ključno zaradi EB 2013,