Page 48 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 48
Velike športne prireditve in turizem

močno vplivajo na povečan turistični obisk, so atrakcija za svetovne me-

dije, vplivajo na povečane naložbe v izgradnjo infrastrukture, logistiko in

stopnjo varovanja (Saboya Valente in Nougera Tur, 2014). Za razliko od

ostalih lokalnih in regijskih športnih prireditev svetovno pomembne ve-

like športne prireditve številnim svetovnim množicam prikažejo kultur-

no in družbeno organiziranost države in prebivalstva ter izkazujejo go-

spodarsko in politično moč (Horne in Manzenreiter, 2006; Maening in

Zimbalist, 2012).

Fenomen velikih športnih prireditev je na področju raziskovanja druž-

benih ved relativno nov pojav, ki šele zadnjih dvajset let zbuja akademsko

pozornost (Antoniou, 2011). Jago in Shawn (1998) velike (mega) športne

prireditve opisujeta kot enkratne prireditve organizirane na mednaro-

48 dni ravni. Velike športne prireditve v državo gostiteljico privabijo mno-
žice obiskovalcev, vplivajo na javne finance in izgradnjo nove ali obnovo

(športne) infrastrukture, imajo ogromen potencial za razvoj turizma, me-

dijsko izpostavljenost ter povečanje prepoznavnosti in ekonomskih koris-

ti za državo gostiteljico (Bowdin et al., 2002; Chalip, 2007; Green, 2007;

Hall, Allen, O’Toole, McDonnell in Harris, 2007). Horne in Manzenrei-

ter (2006) velike športne prireditve vidita kot globalno doživetje, ki zaradi

vse večje medijske podpore organizatorjem in s tem posledično lokalnim

skupnostim, kjer se velika športna prireditev organizira, omogoča prilož-

nosti za velike finančne donose. Hall (1994) empirično dokazuje, da med-

tem ko mednarodno priznane športne prireditve ustvarjajo trajne pozitiv-

ne učinke na rast mednarodnih potovanj za regijo, niso vedno ekonomsko,

družbeno in okoljsko vzdržne za lokalne skupnosti. Ritchie (1984) še do-

daja, da je mogoče pozitivne in negativne vplive velikih športnih prire-

ditev razvrstiti na: ekonomske, turistično-poslovne, fizične, psihološke,

družbeno-kulturne in politične. Za velike športne prireditve oz. tako ime-

novane »mega« športne prireditve, kot so olimpijske igre, svetovna in

evropska prvenstva v ekipnih športih, velja (Getz, 2005), da poleg organi-

zacije športnih tekmovanj vedno vzporedno vključujejo organizirane po-

sebne prireditve v obliki slovesnosti, kulturnih programov in festivalske-

ga vzdušja, ki omogočajo vključenost domačinov. Lokalna skupnost tako

preko vsebin posebnih prireditev (ang. special events) izraža svojo kulturo,

navade in običaje ter omogoča obiskovalcem velike športne prireditve so-

žitje in možnost sodelovanja in s tem bogati izkušnjo turistov ter prispeva

k privlačnosti destinacije gostitelja (Madrigal, 1995).

V nadaljevanju monografije predstavljamo EuroBasket 2013, največjo

športno prireditev organizirano v samostojni Sloveniji.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53