Page 55 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 55
Različni vplivi velikih
športnih prireditev

Prireditveni sektor z izvedbo različnih vrst in kategorij prireditev igra v
današnjem času za turizem pomembno vlogo, saj izvajalcem prireditev za-
gotavlja možnost uspešnega poslovanja na trgu. Velike športne prireditve
kot ena izmed oblik športnega in prireditvenega turizma tako postajajo
vedno bolj popularen in pomemben ekonomski in strateški dejavnik tu-
rističnih destinacij ter posledično ob trajnostni organizaciji velika prilož-
nost za lokalno skupnost (Müller, 2011).

Razsežnosti organizacije velike športne prireditve zahtevajo podporo
lokalne skupnosti ob trajnostni izvedbi za zagotovljen uspeh in pozitiv-
no zapuščino prireditve. Številni avtorji ugotavljajo, da imajo velike špor-
tne prireditve pozitivne in negativne ekonomske, družbeno-kulturne in
okoljske vplive na lokalno skupnost, katere bomo podrobneje predstavi-
li v nadaljevanju (Nunn in Rosentraub, 1997; Bull in Lovell, 2007; Fred-
line, Jago in Deery, 2003; Fredline in Faulkner, 2000; Kim in Lee, 2006;
Ntloko in Swart, 2008; Turco, Swart, Bob in Moodley, 2003; Prayag,
Hosany, Nunkoo in Alders, 2013; Lorde, Greenidge in Devonish, 2011).
Na podlagi predvidenih vplivov deležniki tako ocenjujejo koristi in stro-
ške, ki nastanejo zaradi organizacije velike športne prireditve. V času, ko
različni mediji s svojimi novicami oblikujejo naš odnos do različnih vse-
bin ter zaradi velikih ekonomskih pričakovanj organizatorjev in ustvarja-
nja pozitivne klime, lokalno prebivalstvo verjame, da bodo koristi prese-
gle stroške organizacije velike športne prireditve (Kim et al., 2006).

Ko govorimo o pomembnih velikih prireditvah, le-te v veliki meri
enačimo z organizacijo olimpijskih iger, svetovno znanih velikih sejmov
in drugih pomembnih mednarodnih športnih prireditev. Izraz »po-
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60