Page 45 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
Prireditve in turizem 45
verzijado pa imamo ob neuspeli prijavi Univerzijade v Mariboru leta 2013
tudi precej manjše možnosti, bo v prihodnje potrebno razmisliti o spre-
membi klasifikacije mednarodnih velikih športnih prireditev. Predvsem
bi bilo potrebno bolje definirati razlike med organizacijo mladinskih sve-
tovnih in evropskih prvenstev in nekaterih velikih športnih tekmovanj v
manj prepoznavnih športnih disciplinah v primerjavi z organizacijo med-
narodnih svetovnih in evropskih velikih športnih prireditev, ki predsta-
vljajo dodatno turistično priložnost zaradi organizacije. Organizacijski
obseg in vplivi turizma Evropskega prvenstva v rokometu leta 2004 in
Evropskega prvenstva v košarki (EuroBasket 2013) kot mednarodne veli-
ke športne prireditve vsekakor ni enak organizaciji mladinskega svetov-
nega ali evropskega prvenstva.
Vse vrste mednarodnih športnih prireditev poleg športno-tekmoval-
nega rezultata obetajo veliko priložnosti na področju turističnega prome-
ta, predvsem v obliki povečanega števila prihodov in nočitev tujih turi-
stov ter povečane potrošnje, večje medijske pozornosti v času prvenstva in
posledično večje prepoznavnosti države, vlaganj tujih investitorjev, obno-
ve stare in gradnje nove športne infrastrukture, povečanja športnih aktiv-
nosti za mlade ter številnih drugih multiplikacijskih učinkov.
Različne športne prireditve v današnjem času predstavljajo pomem-
ben del športnega turizma in zaradi svoje priljubljenosti za udeležence
igrajo pomembno vlogo v moderni družbi. Organizatorji športnih prire-
ditev zaradi visokih mednarodnih standardov in upoštevanja želja obi-
skovalcev vseskozi dvigujejo kakovost organizacije športnih prireditev.
Športne prireditve tako postajajo športni spektakli, ki združujejo raz-
lične segmente obiskovalcev in omogočajo številne ekonomske, družbe-
no-kulturne in okoljske koristi, a hkrati prinašjo tudi številne negativne
vplive oz. stroške.
Športne prireditve omogočajo večjo prepoznavnost destinacije go-
stiteljice in popestrijo turistično ponudbo. Hkrati omogočajo tako ak-
tivno udeležbo kot tudi možnost podpore športnim ekipam in posame-
znikom ob udeležbi športnega tekmovanja. Gratton, Dobson in Shibli
(2001) ugotavljajo, da športne prireditve za številna mesta v Veliki Bri-
taniji predstavljajo pomembno platformo gospodarske in urbane preno-
ve. Nedavna organizacija poletnih olimpijskih iger v Londonu leta 2012
ter uspešno organizirane igre držav Commonwealtha v Manchestru leta
2002 in Glasgowu leta 2014 poleg ostalih tradicionalnih družbeno in go-
spodarsko pomembnih športnih prireditev (npr. Teniški turnir v Wim-
bledonu; Formula 1 v Silverstonu; uvod v kolesarsko dirko Tour de Fran-
ce itd.) to lahko le potrdijo.
verzijado pa imamo ob neuspeli prijavi Univerzijade v Mariboru leta 2013
tudi precej manjše možnosti, bo v prihodnje potrebno razmisliti o spre-
membi klasifikacije mednarodnih velikih športnih prireditev. Predvsem
bi bilo potrebno bolje definirati razlike med organizacijo mladinskih sve-
tovnih in evropskih prvenstev in nekaterih velikih športnih tekmovanj v
manj prepoznavnih športnih disciplinah v primerjavi z organizacijo med-
narodnih svetovnih in evropskih velikih športnih prireditev, ki predsta-
vljajo dodatno turistično priložnost zaradi organizacije. Organizacijski
obseg in vplivi turizma Evropskega prvenstva v rokometu leta 2004 in
Evropskega prvenstva v košarki (EuroBasket 2013) kot mednarodne veli-
ke športne prireditve vsekakor ni enak organizaciji mladinskega svetov-
nega ali evropskega prvenstva.
Vse vrste mednarodnih športnih prireditev poleg športno-tekmoval-
nega rezultata obetajo veliko priložnosti na področju turističnega prome-
ta, predvsem v obliki povečanega števila prihodov in nočitev tujih turi-
stov ter povečane potrošnje, večje medijske pozornosti v času prvenstva in
posledično večje prepoznavnosti države, vlaganj tujih investitorjev, obno-
ve stare in gradnje nove športne infrastrukture, povečanja športnih aktiv-
nosti za mlade ter številnih drugih multiplikacijskih učinkov.
Različne športne prireditve v današnjem času predstavljajo pomem-
ben del športnega turizma in zaradi svoje priljubljenosti za udeležence
igrajo pomembno vlogo v moderni družbi. Organizatorji športnih prire-
ditev zaradi visokih mednarodnih standardov in upoštevanja želja obi-
skovalcev vseskozi dvigujejo kakovost organizacije športnih prireditev.
Športne prireditve tako postajajo športni spektakli, ki združujejo raz-
lične segmente obiskovalcev in omogočajo številne ekonomske, družbe-
no-kulturne in okoljske koristi, a hkrati prinašjo tudi številne negativne
vplive oz. stroške.
Športne prireditve omogočajo večjo prepoznavnost destinacije go-
stiteljice in popestrijo turistično ponudbo. Hkrati omogočajo tako ak-
tivno udeležbo kot tudi možnost podpore športnim ekipam in posame-
znikom ob udeležbi športnega tekmovanja. Gratton, Dobson in Shibli
(2001) ugotavljajo, da športne prireditve za številna mesta v Veliki Bri-
taniji predstavljajo pomembno platformo gospodarske in urbane preno-
ve. Nedavna organizacija poletnih olimpijskih iger v Londonu leta 2012
ter uspešno organizirane igre držav Commonwealtha v Manchestru leta
2002 in Glasgowu leta 2014 poleg ostalih tradicionalnih družbeno in go-
spodarsko pomembnih športnih prireditev (npr. Teniški turnir v Wim-
bledonu; Formula 1 v Silverstonu; uvod v kolesarsko dirko Tour de Fran-
ce itd.) to lahko le potrdijo.