Page 15 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 15
Model IKT-kompetenc učiteljev
DigComEdu

Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
cotarkonrad@pef.upr.si

Z namenom jasneje opredeliti nabor digitalnih kompetenc, ki bi učitelju
omogočale uspešno soočanje z novimi zahtevami, je bil na nacionalnem
in mednarodnem nivoju oblikovan nabor mnogih teoretičnih modelov, sa-
moocenjevalnih orodij in usposabljanj, s ciljem opisati latentne dimenzije
digitalnih kompetenc učiteljev in ponuditi možnosti samoocenjevanja digi-
talnih kompetenc ter identifikacije potreb po usposabljanju. Eden takih je bi-
la na nacionalnem nivoju npr. pobuda Ministrstva za izobraževanje, znanost
in šport (MIZŠ 2016), v kateri je naveden nabor šestih ključnih kompetenc
učitelja na področju digitalne pismenosti:

– poznavanje in zmožnost kritične uporabe IKT,
– zmožnost komunikacije in sodelovanja na daljavo (učitelji, vzgojitelji in

drugi strokovni delavci v VIZ, starši, učenci),
– zmožnost iskanja, zbiranja, obdelovanja, vrednotenja (kritične presoje)

podatkov, informacij in konceptov,
– varna raba in upoštevanje pravnih ter etičnih načel uporabe in objave

informacij,
– izdelava, ustvarjanje, posodabljanje, objava izdelkov (gradiv),
– zmožnost načrtovanja, izvedbe, evalvacije pouka (učenja in poučeva-

nja) z uporabo IKT (»Pot do e-kompetentnosti« 2012).

Vendar pa se omenjeni predlog standarda za e-kompetentnega učitelja
v pedagoško prakso nikoli ni formalno vpeljal, kar pomeni, da so učitelji v
precejšnji meri prepuščeni samim sebi in svojemu entuziazmu (MIZŠ 2017). S
tem še vedno ostajajo sami odgovorni za ustvarjanje učnih okolij, v katera so
vključena IKT-orodja.

Na mednarodnem nivoju opredelitve digitalnih kompetenc je bil doslej
pod okriljem Evropske komisije najnatančneje izdelan in znanstveno prever-
jen model DigComEdu (Kranjc 2018), ki temelji na analizi in primerjavi različ-
nih raziskovalnih podatkov in instrumentov merjenja digitalnih kompetenc
ter pomeni skupni evropski okvir za opredelitev digitalnih kompetenc učite-

13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20