Page 17 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 17
Model IKT-kompetenc učiteljev DigComEdu
Preglednica 1 Opisniki kompetenc model DigComEdu
1 Strokovno udejstvovanje
1.1 Sporazumevanje
1.2 Strokovno sodelovanje
1.3 Reflektivna praksa
1.4 Uporaba digitalnih tehnologij za stalno strokovno rast
2 Digitalni viri
2.1 Iskanje in izbira
2.2 Organiziranje in deljenje
2.3 Ustvarjanje in predelovanje
3 Digitalna pedagogika
3.1 Poučevanje z digitalno tehnologijo
3.2 Interakcija učenec–učitelj
3.3 Sodelovanje učencev
3.4 Samouravnavanje učenja
4 Digitalno vrednotenje
4.1 Oblike in načini vrednotenja
4.2 Zbiranje dokazov o učenju
4.3 Povratne informacije
5 Opolnomočenje učencev
5.1 Dostopnost in inkluzija
5.2 Diferencijacija ter individualizacija
5.3 Podpiranje aktivnosti učencev
6 Omogočanje razvoja digitalnih kompetenc učencev
6.1 Informacije in medijska pismenost
6.2 Digitalno komuniciranje in sodelovanje
6.3 Ustvarjanje digitalnih vsebin
6.4 Dobro počutje
6.5 Reševanje problemov
Opombe Prvič objavljeno v angleščini leta 2017 kot »European Framework for the Digi-
tal Competence of Educators: DigCompEdu« (European Commission’s Joint Research Cen-
tre, EUR 28775 EN, ISBN 978-92-79-73494-6, https://www.doi.org/10.2760/159770, JRC107466, ht-
tp://europa.eu/!gt63ch); za ta prevod je odgovoren Radovan Krajnc (2018), Evropska komisija
ni odgovorna za ta prevod in ni odgovorna za kakršnekoli posledice njegove uporabe.
iskati in izbrati ustrezne digitalne vsebine; (ii) organizirati in deliti digitalne
vsebine ter (iii) glede na specifične učne cilje, učni kontekst in/ali pedagoški
pristop samostojno ustvariti in objaviti digitalne vsebine.
Tretja, za namene naše študije ključna kompetenca pedagoških IKT-kom-
petenc je digitalna pedagogika, ki pomeni kompetence učitelja, da uporablja
IKT-orodja za dvig kakovosti in večjo inovativnost poučevanja. Slednje pome-
ni predvsem: (i) da učitelj implementira rabo IKT v proces poučevanja tako, da
izboljša učinkovitost dajanja navodil ter posledično uravnava svoje interven-
cije; (ii) rabo IKT-orodij za spodbujanje in olajšavo interakcije med učencem in
15
Preglednica 1 Opisniki kompetenc model DigComEdu
1 Strokovno udejstvovanje
1.1 Sporazumevanje
1.2 Strokovno sodelovanje
1.3 Reflektivna praksa
1.4 Uporaba digitalnih tehnologij za stalno strokovno rast
2 Digitalni viri
2.1 Iskanje in izbira
2.2 Organiziranje in deljenje
2.3 Ustvarjanje in predelovanje
3 Digitalna pedagogika
3.1 Poučevanje z digitalno tehnologijo
3.2 Interakcija učenec–učitelj
3.3 Sodelovanje učencev
3.4 Samouravnavanje učenja
4 Digitalno vrednotenje
4.1 Oblike in načini vrednotenja
4.2 Zbiranje dokazov o učenju
4.3 Povratne informacije
5 Opolnomočenje učencev
5.1 Dostopnost in inkluzija
5.2 Diferencijacija ter individualizacija
5.3 Podpiranje aktivnosti učencev
6 Omogočanje razvoja digitalnih kompetenc učencev
6.1 Informacije in medijska pismenost
6.2 Digitalno komuniciranje in sodelovanje
6.3 Ustvarjanje digitalnih vsebin
6.4 Dobro počutje
6.5 Reševanje problemov
Opombe Prvič objavljeno v angleščini leta 2017 kot »European Framework for the Digi-
tal Competence of Educators: DigCompEdu« (European Commission’s Joint Research Cen-
tre, EUR 28775 EN, ISBN 978-92-79-73494-6, https://www.doi.org/10.2760/159770, JRC107466, ht-
tp://europa.eu/!gt63ch); za ta prevod je odgovoren Radovan Krajnc (2018), Evropska komisija
ni odgovorna za ta prevod in ni odgovorna za kakršnekoli posledice njegove uporabe.
iskati in izbrati ustrezne digitalne vsebine; (ii) organizirati in deliti digitalne
vsebine ter (iii) glede na specifične učne cilje, učni kontekst in/ali pedagoški
pristop samostojno ustvariti in objaviti digitalne vsebine.
Tretja, za namene naše študije ključna kompetenca pedagoških IKT-kom-
petenc je digitalna pedagogika, ki pomeni kompetence učitelja, da uporablja
IKT-orodja za dvig kakovosti in večjo inovativnost poučevanja. Slednje pome-
ni predvsem: (i) da učitelj implementira rabo IKT v proces poučevanja tako, da
izboljša učinkovitost dajanja navodil ter posledično uravnava svoje interven-
cije; (ii) rabo IKT-orodij za spodbujanje in olajšavo interakcije med učencem in
15