Page 16 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 16
ja Čotar Konrad
Strokovne komp etence učiteljev Pedagoške Kompetence učencev
Digitalne komp. učit.
Transverzalne
kompetence 3. kompetence
Digitalna
pedagogika
1. 2. 5. 6.
Strokovno Digitalni Opolnomočenje Omogo-
udejstvo-
viri učencev čanje
vanje razvoja*
Predmetno 4. Predmetno
specifične Digitalno specifične
kompetence vrednotenje kompetence
Slika 1 DigComEdu model IKT kompetenc učiteljev
* Digitalnih kompetenc učencev. Prvič objavljeno v angleščini leta 2017 kot »European
Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu« (European Commission’s
Joint Research Centre, EUR 28775 EN, ISBN 978-92-79-73494-6, https://www.doi.org/10.2760/
159770, JRC107466, http://europa.eu/!gt63ch); za ta prevod je odgovoren Radovan Krajnc
(2018), Evropska komisija ni odgovorna za ta prevod in ni odgovorna za kakršnekoli posledice
njegove uporabe.
ljev. Osnovni cilj tega modela je zagotoviti splošen referenčni okvir za obli-
kovanje modelov in instrumentov za merjenje digitalnih kompetenc na celo-
tni vertikali vzgoje in izobraževanja držav članic Evropske unije. DigComEdu
tako predvideva šest temeljnih dimenzij ali kompetenc učiteljev (glej sliko
1) in v okviru posamezne kompetence še podrobne opisnike vedenj, znanj
in spretnosti učitelja. Model DigComEdu predvideva tesno medsebojno po-
vezanost treh temeljnih kompetenc v procesu poučevanja in učenja, to je
strokovnih kompetenc učiteljev, pedagoških kompetenc učiteljev in kompetenc
učencev. Omenjene kompetence podrobneje predstavljamo z opisniki (glej
preglednico 1).
V okviru strokovnih kompetenc kot ključne izpostavi rabo IKT za namene
učiteljevega stalnega strokovnega udejstvovanja, kar torej pomeni: (i) rabo IKT
v namene izboljšave komuniciranja znotraj organizacije z učenci, starši in z
drugimi deležniki izobraževanja; (ii) rabo IKT v namene strokovnega sodelo-
vanja z drugimi učitelji, izmenjavo dobrih praks, znanj in izkušenj; (iii) izved-
bo reflektivne prakse in kritične ocene lastnih pedagoških praks s pomočjo
IKT-orodij; (iv) uporabo IKT-vsebin za stalno strokovno rast.
Na prehodu med strokovnimi in pedagoškimi kompetencami model izpo-
stavlja rabo digitalnih virov, pri čemer naj bi bil učitelj kompetenten (i) po-
14
Strokovne komp etence učiteljev Pedagoške Kompetence učencev
Digitalne komp. učit.
Transverzalne
kompetence 3. kompetence
Digitalna
pedagogika
1. 2. 5. 6.
Strokovno Digitalni Opolnomočenje Omogo-
udejstvo-
viri učencev čanje
vanje razvoja*
Predmetno 4. Predmetno
specifične Digitalno specifične
kompetence vrednotenje kompetence
Slika 1 DigComEdu model IKT kompetenc učiteljev
* Digitalnih kompetenc učencev. Prvič objavljeno v angleščini leta 2017 kot »European
Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu« (European Commission’s
Joint Research Centre, EUR 28775 EN, ISBN 978-92-79-73494-6, https://www.doi.org/10.2760/
159770, JRC107466, http://europa.eu/!gt63ch); za ta prevod je odgovoren Radovan Krajnc
(2018), Evropska komisija ni odgovorna za ta prevod in ni odgovorna za kakršnekoli posledice
njegove uporabe.
ljev. Osnovni cilj tega modela je zagotoviti splošen referenčni okvir za obli-
kovanje modelov in instrumentov za merjenje digitalnih kompetenc na celo-
tni vertikali vzgoje in izobraževanja držav članic Evropske unije. DigComEdu
tako predvideva šest temeljnih dimenzij ali kompetenc učiteljev (glej sliko
1) in v okviru posamezne kompetence še podrobne opisnike vedenj, znanj
in spretnosti učitelja. Model DigComEdu predvideva tesno medsebojno po-
vezanost treh temeljnih kompetenc v procesu poučevanja in učenja, to je
strokovnih kompetenc učiteljev, pedagoških kompetenc učiteljev in kompetenc
učencev. Omenjene kompetence podrobneje predstavljamo z opisniki (glej
preglednico 1).
V okviru strokovnih kompetenc kot ključne izpostavi rabo IKT za namene
učiteljevega stalnega strokovnega udejstvovanja, kar torej pomeni: (i) rabo IKT
v namene izboljšave komuniciranja znotraj organizacije z učenci, starši in z
drugimi deležniki izobraževanja; (ii) rabo IKT v namene strokovnega sodelo-
vanja z drugimi učitelji, izmenjavo dobrih praks, znanj in izkušenj; (iii) izved-
bo reflektivne prakse in kritične ocene lastnih pedagoških praks s pomočjo
IKT-orodij; (iv) uporabo IKT-vsebin za stalno strokovno rast.
Na prehodu med strokovnimi in pedagoškimi kompetencami model izpo-
stavlja rabo digitalnih virov, pri čemer naj bi bil učitelj kompetenten (i) po-
14