Page 20 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 20
ja Čotar Konrad
Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani
Dim. modela Stopnja vzgoje in izobraževanja
DigCompEdu Predšolska vzgoja Razredna stopnja Predmetna stopnja
Digitalno S pomočjo IKT-orodij Raba IKT-orodij za formativno in sumativno oce-
vrednotenje vzgojitelj oblikuje in
vodi otrokovo doku- njevanje učencev. Učitelj pregleda, izbere in
mentacijo, mapo do- analizira dokumentacijo o napredku učenca z
sežkov; spremlja na-
predek otroka. namenom hitre povratne informacije učencem
in staršem.
Učitelj s pomočjo IKT- Učitelj s pomočjo IKT-
orodij sprotno spremlja orodij sprotno spremlja
in vrednoti učenčevo in vrednoti učenčevo
delo z namenom spre- delo z namenom spre-
minjanja in prilagajanja minjanja in prilagajanja
strategij ter načrtova- strategij učenja in na-
nja učenčevega učenja daljnjega načrtovanja
ob pomoči in sodelo- samostojnega učenja
vanju staršev. učenca.
Opolnomočenje Raba IKT-orodij naj bi povečala inkluzivnost učnega okolja (večja odziv-
učencev nost na posebne potrebe otrok/učencev) in izenačevala možnosti dosto-
pa do učnih vsebin za vse.
Otrok ima možnost Raba IKT-orodij z namenom diferenciacije in in-
opazovanja odrasle- dividualizacije učenja ter poučevanja.
ga pri rabi IKT-sredstev
(vzgojitelj kot model)
in možnost samostoj-
nega rokovanja in pri-
dobivanja izkušenj z ra-
bo IKT-sredstev.
– Raba IKT-vsebin za Raba IKT-vsebin za
podporo učenčeve ak- podporo aktivne rabe
tivne rabe učnih gradiv pripravljenih učnih gra-
(lahko tudi doma ob div in samostojnega
pomoči in s sodelova- ustvarjanja novih učnih
njem staršev). gradiv za različna pod-
ročja.
Nadaljevanje na naslednji strani
petenčnega modela DigComEdu za različne nivoje vzgoje in izobraževanja.
Na osnovi zapisanega lahko zaključimo, da je eden ključnih elementov, ki
zagotavlja razvoj in spodbujanje digitalnih kompetenc učencev kot temelj-
nih spretnosti 21. stoletja, predvsem ustrezno usposobljen učitelj, čigar izo-
braževanje se prične že na fakulteti. Dejstvo je namreč, da lahko študenti –
bodoči učitelji z ustreznim vključevanjem tehnologije že v okviru dodiplom-
skega in podiplomskega izobraževanja dobijo možnost in priložnost za uče-
18
Preglednica 2 Nadaljevanje s prejšnje strani
Dim. modela Stopnja vzgoje in izobraževanja
DigCompEdu Predšolska vzgoja Razredna stopnja Predmetna stopnja
Digitalno S pomočjo IKT-orodij Raba IKT-orodij za formativno in sumativno oce-
vrednotenje vzgojitelj oblikuje in
vodi otrokovo doku- njevanje učencev. Učitelj pregleda, izbere in
mentacijo, mapo do- analizira dokumentacijo o napredku učenca z
sežkov; spremlja na-
predek otroka. namenom hitre povratne informacije učencem
in staršem.
Učitelj s pomočjo IKT- Učitelj s pomočjo IKT-
orodij sprotno spremlja orodij sprotno spremlja
in vrednoti učenčevo in vrednoti učenčevo
delo z namenom spre- delo z namenom spre-
minjanja in prilagajanja minjanja in prilagajanja
strategij ter načrtova- strategij učenja in na-
nja učenčevega učenja daljnjega načrtovanja
ob pomoči in sodelo- samostojnega učenja
vanju staršev. učenca.
Opolnomočenje Raba IKT-orodij naj bi povečala inkluzivnost učnega okolja (večja odziv-
učencev nost na posebne potrebe otrok/učencev) in izenačevala možnosti dosto-
pa do učnih vsebin za vse.
Otrok ima možnost Raba IKT-orodij z namenom diferenciacije in in-
opazovanja odrasle- dividualizacije učenja ter poučevanja.
ga pri rabi IKT-sredstev
(vzgojitelj kot model)
in možnost samostoj-
nega rokovanja in pri-
dobivanja izkušenj z ra-
bo IKT-sredstev.
– Raba IKT-vsebin za Raba IKT-vsebin za
podporo učenčeve ak- podporo aktivne rabe
tivne rabe učnih gradiv pripravljenih učnih gra-
(lahko tudi doma ob div in samostojnega
pomoči in s sodelova- ustvarjanja novih učnih
njem staršev). gradiv za različna pod-
ročja.
Nadaljevanje na naslednji strani
petenčnega modela DigComEdu za različne nivoje vzgoje in izobraževanja.
Na osnovi zapisanega lahko zaključimo, da je eden ključnih elementov, ki
zagotavlja razvoj in spodbujanje digitalnih kompetenc učencev kot temelj-
nih spretnosti 21. stoletja, predvsem ustrezno usposobljen učitelj, čigar izo-
braževanje se prične že na fakulteti. Dejstvo je namreč, da lahko študenti –
bodoči učitelji z ustreznim vključevanjem tehnologije že v okviru dodiplom-
skega in podiplomskega izobraževanja dobijo možnost in priložnost za uče-
18