Page 152 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 152
jaž Kljun, Viktorija Florjančič, Stanko Pelc in Marina Volk
vključevanju IKT – otroci naj skupaj iščejo rešitve s pomočjo tehnologi-
je. S tem razbijamo mit o osamitvi zaradi uporabe tehnologije.
– Uporaba IKT naj bo integrirana v kurikulum in v izvajanje le-tega, tako
tehnologija postane uporabno orodje.
– Otroke je potrebno seznaniti z varno rabo interneta in pomenom ome-
jenosti časa, ki naj ga preživijo v družbi IKT.
– Vzgojitelj mora vedno imeti pregled nad tem, za kakšne namene otroci
uporabljajo IKT.
– Seznanitev staršev z namenom uporabe IKT v vrtcu.
V vrtcih je priporočena naslednja strojna in programska IKT-oprema:⁸
– Računalniki (priporočljivo je, da so vsi računalniki povezani v internetno
omrežje bodisi preko ožičenja ali brezžične povezave): namizni, preno-
sni, tablični.
V vsaki igralnici naj bo na dovolj veliki računalniški mizi en prenosni (z
miško) ali namizni računalnik z miško in s tipkovnico. Računalniške mi-
ške za otroke naj bodo manjše, da jih bodo lahko uporabljali. Pri tipkov-
nici je potrebno paziti, da ima vse črke slovenske abecede ter številčno
tipkovnico. Ob računalniški mizi naj bosta na voljo vsaj dva stola, da lah-
ko vzgojitelj dela individualno z otrokom ali dvema otrokoma skupaj.
Tabličnih računalnikov naj bo v vrtcu na voljo vsaj pol toliko, kot je naj-
višji normativ za oblikovanje oddelka (otroci v tem primeru delajo na
tabličnem računalniku v parih).
– Interaktivna tabla (mobilna za prestavljanje iz enega prostora v drugi
ali stacionarna, če je v vrtcu na voljo večfunkcijski prostor) in mobilni
projektor, priporočljiva za mlajše otroke je tudi interaktivna mizica na
dotik.
– Večji zaslon, ki je nameščen na hodniku in je namenjen predvsem infor-
miranju staršev o aktualnih dogodkih ter vsakdanjem življenju v vrtcu
(predstavitve, fotografije ali videoposnetki).
– Avdiooprema: prenosni radio z možnostjo CD- in USB-predvajanja.
– Digitalna kamera s stativom.
– Digitalni fotoaparat.
– Snemalnik zvoka (diktafon).
– Tiskalnik, skener (povezana preko wi-fi v mrežo).
⁸ Za podrobnejše tehnične podatke o posamezni opremi glej »Priporočila o standardih in nor-
mativih programa računalniškega opismenjevanja in informatike za leti 2018 in 2019« (Arnes
b. l.).
150
vključevanju IKT – otroci naj skupaj iščejo rešitve s pomočjo tehnologi-
je. S tem razbijamo mit o osamitvi zaradi uporabe tehnologije.
– Uporaba IKT naj bo integrirana v kurikulum in v izvajanje le-tega, tako
tehnologija postane uporabno orodje.
– Otroke je potrebno seznaniti z varno rabo interneta in pomenom ome-
jenosti časa, ki naj ga preživijo v družbi IKT.
– Vzgojitelj mora vedno imeti pregled nad tem, za kakšne namene otroci
uporabljajo IKT.
– Seznanitev staršev z namenom uporabe IKT v vrtcu.
V vrtcih je priporočena naslednja strojna in programska IKT-oprema:⁸
– Računalniki (priporočljivo je, da so vsi računalniki povezani v internetno
omrežje bodisi preko ožičenja ali brezžične povezave): namizni, preno-
sni, tablični.
V vsaki igralnici naj bo na dovolj veliki računalniški mizi en prenosni (z
miško) ali namizni računalnik z miško in s tipkovnico. Računalniške mi-
ške za otroke naj bodo manjše, da jih bodo lahko uporabljali. Pri tipkov-
nici je potrebno paziti, da ima vse črke slovenske abecede ter številčno
tipkovnico. Ob računalniški mizi naj bosta na voljo vsaj dva stola, da lah-
ko vzgojitelj dela individualno z otrokom ali dvema otrokoma skupaj.
Tabličnih računalnikov naj bo v vrtcu na voljo vsaj pol toliko, kot je naj-
višji normativ za oblikovanje oddelka (otroci v tem primeru delajo na
tabličnem računalniku v parih).
– Interaktivna tabla (mobilna za prestavljanje iz enega prostora v drugi
ali stacionarna, če je v vrtcu na voljo večfunkcijski prostor) in mobilni
projektor, priporočljiva za mlajše otroke je tudi interaktivna mizica na
dotik.
– Večji zaslon, ki je nameščen na hodniku in je namenjen predvsem infor-
miranju staršev o aktualnih dogodkih ter vsakdanjem življenju v vrtcu
(predstavitve, fotografije ali videoposnetki).
– Avdiooprema: prenosni radio z možnostjo CD- in USB-predvajanja.
– Digitalna kamera s stativom.
– Digitalni fotoaparat.
– Snemalnik zvoka (diktafon).
– Tiskalnik, skener (povezana preko wi-fi v mrežo).
⁸ Za podrobnejše tehnične podatke o posamezni opremi glej »Priporočila o standardih in nor-
mativih programa računalniškega opismenjevanja in informatike za leti 2018 in 2019« (Arnes
b. l.).
150