Page 151 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 151
Priporočila za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem
Koristno pa bi bilo tudi povezovanje med šolami na ravni posameznih pred-
metnih področij, kjer bi lahko vzpostavili vsedržavno koordinacijo, ki bi bi-
la lahko formalizirano družbeno omrežje učiteljev posameznega predmeta
z namenom izmenjave izkušenj in širjenja primerov dobre prakse pri pouku
posameznega predmeta ali pa tudi uveljavljanja medpredmetnih povezav, ki
jim je raba IKT nedvomno lahko v pomoč.
Priporočila za opremljenost vrtcev z IKT
Priporočila za opremljenost vrtcev z IKT predstavljajo dopolnitev »Priporočil
o standardih in normativih programa računalniškega opismenjevanja in in-
formatike za leti 2018 in 2019« (Arnes b. l.). Priporočila so zapisana predvsem z
vzgojno-izobraževalnega vidika in ne predvidevajo opreme za ostale dejav-
nosti, ki se izvajajo v vrtcih.
Predšolski otroci so rojeni v dobi digitalne tehnologije, tehnologija je del
njihovega domačega okolja, zato vprašanje, ali jo umestiti v predšolski ku-
rikulum ali ne, ni ustrezno, saj jo otroci dojemajo kot naraven del njihovega
življenja. Otroci bi morali tudi v vrtcu imeti možnost preizkusiti tehnologijo
za igro, učenje in pridobivanje informacij ter za komunikacijo. Sodobno IKT
je potrebno načrtno vključevati v predšolsko vzgojo; služi naj kot podpora
aktivnemu učenju, kar pomeni, da spodbuja namerno in raziskovalno igro,
sodelovanje, ustvarjalnost, reševanje problemov, prilagodljivo razmišljanje,
kritično razmišljanje ipd. Vzgojitelji in drugo osebje vrtca mora graditi in raz-
vijati otrokove izkušnje z uporabo tehnologije v vsakdanjem življenju. Vklju-
čevanje IKT v vrtec vsem otrokom zagotavlja vsem možnost spoznavanja IKT
in napredovanja v njeni uporabi, ne glede na socialni status družine ali na
stališča staršev do uporabe tehnologije v predšolskem obdobju.
Ob vključevanju sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije v
predšolsko vzgojo je pomembno zagotoviti izobraževanja s tega področja
za vzgojitelje in druge strokovne delavce, saj lahko le digitalno kompeten-
tni vzgojitelji vzgajajo digitalno pismene otroke, sicer lahko vse obstane na
nivoju površne uporabe tehnologije in igranja igric.
Zelo pomembna je podpora računalnikarja vzgojiteljem pri tehnični upo-
rabi IKT. Zato je pri sistematizaciji delovnih mest v vrtcu smiselno povečati
število ur za namene svetovanja in podpore za uporabo IKT.
Načela pri vključevanju IKT v vrtec:
– Vključevanje IKT naj služi predvsem učenju in raziskovanju, ki poteka
preko igre.
– Spodbujanje sodelovanja med otroki (ali med otroki in vzgojiteljem) ob
149
Koristno pa bi bilo tudi povezovanje med šolami na ravni posameznih pred-
metnih področij, kjer bi lahko vzpostavili vsedržavno koordinacijo, ki bi bi-
la lahko formalizirano družbeno omrežje učiteljev posameznega predmeta
z namenom izmenjave izkušenj in širjenja primerov dobre prakse pri pouku
posameznega predmeta ali pa tudi uveljavljanja medpredmetnih povezav, ki
jim je raba IKT nedvomno lahko v pomoč.
Priporočila za opremljenost vrtcev z IKT
Priporočila za opremljenost vrtcev z IKT predstavljajo dopolnitev »Priporočil
o standardih in normativih programa računalniškega opismenjevanja in in-
formatike za leti 2018 in 2019« (Arnes b. l.). Priporočila so zapisana predvsem z
vzgojno-izobraževalnega vidika in ne predvidevajo opreme za ostale dejav-
nosti, ki se izvajajo v vrtcih.
Predšolski otroci so rojeni v dobi digitalne tehnologije, tehnologija je del
njihovega domačega okolja, zato vprašanje, ali jo umestiti v predšolski ku-
rikulum ali ne, ni ustrezno, saj jo otroci dojemajo kot naraven del njihovega
življenja. Otroci bi morali tudi v vrtcu imeti možnost preizkusiti tehnologijo
za igro, učenje in pridobivanje informacij ter za komunikacijo. Sodobno IKT
je potrebno načrtno vključevati v predšolsko vzgojo; služi naj kot podpora
aktivnemu učenju, kar pomeni, da spodbuja namerno in raziskovalno igro,
sodelovanje, ustvarjalnost, reševanje problemov, prilagodljivo razmišljanje,
kritično razmišljanje ipd. Vzgojitelji in drugo osebje vrtca mora graditi in raz-
vijati otrokove izkušnje z uporabo tehnologije v vsakdanjem življenju. Vklju-
čevanje IKT v vrtec vsem otrokom zagotavlja vsem možnost spoznavanja IKT
in napredovanja v njeni uporabi, ne glede na socialni status družine ali na
stališča staršev do uporabe tehnologije v predšolskem obdobju.
Ob vključevanju sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije v
predšolsko vzgojo je pomembno zagotoviti izobraževanja s tega področja
za vzgojitelje in druge strokovne delavce, saj lahko le digitalno kompeten-
tni vzgojitelji vzgajajo digitalno pismene otroke, sicer lahko vse obstane na
nivoju površne uporabe tehnologije in igranja igric.
Zelo pomembna je podpora računalnikarja vzgojiteljem pri tehnični upo-
rabi IKT. Zato je pri sistematizaciji delovnih mest v vrtcu smiselno povečati
število ur za namene svetovanja in podpore za uporabo IKT.
Načela pri vključevanju IKT v vrtec:
– Vključevanje IKT naj služi predvsem učenju in raziskovanju, ki poteka
preko igre.
– Spodbujanje sodelovanja med otroki (ali med otroki in vzgojiteljem) ob
149