Page 147 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 147
poročila za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem

Preglednica 1 Uporabna programska oprema

Programska oprema Namen

Google Street View Obisk krajev, kulturne dediščine in muzejev po svetu.* Z na-
glavnim prikazovalnikom je izkušnja še bolj potopitvena.

Google Docs, Office 365 Soustvarjanje dokumentov v realnem času. Poleg sou-
stvarjanja vsebin (besedilni dokumenti, preglednice, pred-
stavitve) lahko s to programsko opremo v oblaku učimo
razlike med oblikami dokumentov, pretvorbe med njimi,
arhiviranje in ohranjanje različic dokumentov.

LibreOffice, MS Office Pisarniški paket. Uporabno še za prikaz različnih formatov
in pretvorbo med njimi (ali nezmožnost le-te, npr. Prezi) in
razločitev med odprtimi, zaprtimi formati ter različnim pri-
kazom na različnih računalnikih.

Briss, PDF Scissors, PDF Creator, Programi za delo s PDF. Učenje, zakaj PDF, kako dobimo

PDF Sam, Sumatra PDF, PDF PDF, in če nimamo izvornih dokumentov, kako jih ureja-

Escape, Inkscape, LO Draw mo, režemo, dodajamo vsebino, komentarje . . .

Google Expeditions (AR, VR), Različne učne vsebine. Nabor različnih potovanj v navi-
Google Poly, Discovery VR dezni resničnosti. Koralni grebeni, površina Marsa . . . Za
uporabo je potreben pametni telefon in, če je mogoče, na-
glavni prikazovalnik.

Nadaljevanje na naslednji strani

vanje, zakaj so ta orodja uporabna in kako nam pri vsakdanjem delu lahko
pomagajo, je ključnega pomena pri sprejemu in uporabi. Uporaba teh sto-
ritev samo pri uporabnikih, ki so bolj tehnično podkovani, ni sprejemljiva. S
temi storitvami in njihovo uporabo bi se med študijem morali seznaniti vsi
študenti.

V pedagoškem procesu lahko uporabljamo tudi številno drugo program-
sko opremo (preglednica 1). Našteta programska oprema se v določenih delih
prekriva s predhodno predstavljenimi storitvami, vendar menimo, da mora-
jo študentje spoznati različne alternative, predvsem pa prednosti in slabosti
posamezne storitve.

Vrste učilnic

Glede na predstavljeno programsko opremo v prejšnjem poglavju je razvi-
dno, da obstajajo potrebe po različnih vrstah računalniških učilnicah. Pod
pojmom računalnik ne razumemo le osebnega računalnika na mizi. V upo-
rabi so različne naprave, ki obogatijo proces učenja in poučevanja. Tu bi iz-
postavili predvsem naprave, ki omogočajo uporabo gradiv v dopolnjeni in
virtualni resničnosti. Obe tehnologiji lahko z minimalnimi stroški podpremo
in zagotovimo s pametnimi telefoni/tablicami BYOD (bring your own device)

145
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152