Page 150 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 150
jaž Kljun, Viktorija Florjančič, Stanko Pelc in Marina Volk

Pri osnovnih šolah je treba upoštevati, da imamo v osnovi dve vrsti uči-
teljev – učitelje razrednega pouka (in vzgojitelje) ter predmetne učitelje. Pri
učiteljih razrednega pouka se v glavnem vsi predmeti izvajajo v isti učilnici,
dočim je (lahko) pri predmetnih učiteljih izvajanje njihovega predmeta ve-
dno v isti učilnici, kar omogoča, da je ta prilagojena posebnostim predme-
ta, ki se v tem prostoru izvaja. V vsakem primeru je minimalni standard za
vsako učilnico prenosni ali namizni računalnik, priključen na predstavitveno
opremo, ki jo običajno jo uporablja učitelj. Na vprašanje, ali za predstavitve
zadošča zgolj projektor ali pa je nujna tudi interaktivna naprava – interaktiv-
ni projektor, interaktivna tabla ali zaslon na dotik, je odgovor, da je seveda
boljše, če je v razredu naprava, ki omogoča interaktivno delo. Seveda pa je
smiselna samo, če jo učitelj tudi uporablja. V tem smislu bi bilo treba z inte-
raktivnimi napravami opremiti najprej učilnice tistih učiteljev, ki so že prido-
bili ustrezno znanje in izkušnje za delo z njimi, nato pa postopoma opremiti
vse učilnice in usposobiti vse učitelje. V vmesnem času pa bi bilo treba zago-
toviti, da imajo vsi učenci vsaj občasno pouk v učilnici z interaktivno napravo.
Naslednji korak pri opremljanju z napravami za predstavitve pa je oprema za
3D-projekcijo oz. 3D-očala za navidezno resničnost. Ta trenutek seveda naj-
brž ni potrebe, da bi jih imeli v vsaki učilnici, a bi bilo dobro, da je vsaj ena
računalniška učilnica (npr. mobilna) opremljena tudi s tovrstno opremo.

V zvezi z zasnovo računalniških omrežij na osnovnih in srednjih šolah, s
strojno in programsko opremo velja smiselno upoštevati to, kar je navedeno
pri priporočilih za opremljenost fakultet, ki izobražujejo učitelje, pri čemer ve-
lja dodati, da je treba upoštevati posebnosti šol glede na njihovo strokovno
usmerjenost kot tudi posebnosti različnih predmetov (kemija, fizika, geogra-
fija, jeziki itn.).

Prav zaradi različnih posebnosti različnih predmetnih področij je težko po-
dati enoznačna in za vse veljavna priporočila glede posameznih naprav in
programskih orodij, ki naj bi jih šole imele. V tem pogledu menimo, da je
pomembno, da na šolah razmislijo o formalizirani obliki kadrovske podpo-
re uvajanju inovativnih, z rabo IKT podprtih pristopov k učenju in poučeva-
nju. To lahko zagotavlja zainteresirana skupina učiteljev s potrebnimi znanji
in izkušnjami, ki so s svojo radovednostjo in raziskovanjem različnih novo-
tarij na svojem predmetnem področju lahko dejavni razširjevalci in uvajalci
rabe novih ter učinkovitih orodij za učinkovit in z IKT podprt pouk. Njihova
vloga je lahko tudi vloga »diseminatorjev« znanja, pridobljenega na različ-
nih vrstah usposabljanja za tako ali drugačno rabo IKT v pedagoške namene.
Taka skupina učiteljev lahko na šoli podaja predloge v zvezi z nabavo nove
in predvsem z uveljavljanjem rabe obstoječe strojne in programske opreme.

148
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155