Page 148 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 148
jaž Kljun, Viktorija Florjančič, Stanko Pelc in Marina Volk

Preglednica 1 Nadaljevanje s prejšnje strani

Programska oprema Namen

Rsync, Unison, GoodSync Varnostne kopije. Različna programska oprema za arhivir-
naje, sinhroniziranje, v realnem času ali ročno (razlika).
PhotoRec, Recuva
Programi za reševanje podatkov iz pokvarjenih diskov,
OneDrive, Google Drive, Dro- spominskih kartic.
box, Mega
Oblačno diskovje. Hranjenje podatkov v oblaku za omo-
Khan Academy gočanje dostopa do njih iz različnih naprav in sinhroniza-
eXe cija teh podatkov med temi napravami, delitev podatkov.

Hot Potatoes Učne vsebine in pomoč pri poučevanju.**
Camtasia, CamStudio
Priprava učnih vsebin za spletno uporabo – omogoča inte-
Prezi raktivnost in povezovanje z drugimi spletnimi vsebinami.

Padlet.com Nabor orodij za pripravo različnih tipov vprašanj.

Pivot Animator Snemanje predavanj, priprava videoučnih gradiv in pripo-
močkov.

Elektronske predstavitve; za določene vsebine ustrezno
nadomestilo za MS PowerPoint.

Skupinsko ustvarjanje oglasnih desk, dokumentov in sple-
tnih strani.

Ustvarjanje animacij.

Opombe * Glej https://www.google.com/culturalinstitute/beta/theme/igKSKBBnEBSGKg.
** Glej https://www.khanacademy.org.

in poceni naglavnimi prikazovalniki. V različnih vrstah učilnic/predavalnic se
lahko študentje spoznajo z različnimi vrstami strojne in programske opreme,
ki jo lahko kasneje uporabljajo pri svojem delu.

Tehnična in pedagoško-didaktična podpora pri uporabi IKT

V zvezi z uporabo IKT na visokošolskih zavodih na tem mestu podajamo pri-
poročila glede podpore učiteljem in sodelavcem. Le-ta je vse prepogosto
omejena na tehnično-tehnološko podporo (uporaba posameznih naprav in
uporaba programske opreme), manj pa je osredotočenosti na pedagoško-
didaktični vidik uporabe. Razvoj tehnologije vsak dan omogoča številne
možnosti, katerih uporaba je omejena z ustvarjalnostjo učitelja, predvsem
pa smiselno vključitev IKT v pedagoško prakso. Če želimo dvigniti nivo upo-
rabe IKT med učitelji v OŠ in SŠ, se morajo bodoči učitelji (študentje) z napre-
dno rabo IKT srečati v času študija. Da bi visokošolski učitelji lahko prenašali
svoje veščine na študente, morajo biti sami aktivni uporabniki IKT. Zato pre-
dlagamo, da se na visokošolskih zavodih, ki izvajajo pedagoške programe,
vzpostavi pedagoško-didaktična podpora učiteljem, ki želijo IKT aktivneje
uporabljati. Udeležba na usposabljanjih naj bi se upoštevala pri profesional-

146
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153