Page 149 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 149
Priporočila za opremljenost šol z IKT in zagotavljanje informacijske podpore učiteljem
nem razvoju učiteljev, ki naj bi postal eden izmed pogojev pri habilitacij-
skih merilih. Enkratna preverba rabe IKT (npr. IKT-test pismenosti ali ECDL-
izpit) ni zadostna, saj se tehnologija in način uporabe vsak dan spreminjata.
Pedagoško-didaktična podpora bi bila lahko organizirana na nivoju univerze
ali pa razporejena na članicah univerze, ki so napredne uporabnice.
Zasebnost in varna raba interneta
V okviru priporočil za visokošolske zavode želimo izpostaviti še potrebno po
sistematičnem usposabljanju učiteljev in študentov za varno rabo interne-
ta ter varovanje zasebnosti. V ta namen lahko uporabimo odprte množične
spletne tečaje Arnesa.⁷
Priporočila za opremljenost osnovnih in srednjih šol z IKT
V zvezi z IKT-opremo, ki naj bi jo imele osnovne in srednje šole za učinkovi-
to podporo učenju, poučevanju pa tudi upravljanju šole, je treba v osnovnih
in srednjih šolah upoštevati »Priporočila o standardih in normativih progra-
ma računalniškega opismenjevanja in informatike za leti 2018 in 2019« (Ar-
nes b. l.), ki so povzeta v predhodnem besedilu. Priporočila so sicer po našem
mnenju z vidika optimalne opremljenosti in s strokovno-tehničnega vidika
prav gotovo pisana tako, da lahko maksimizirajo učinkovitost IKT-podpore
učenju in poučevanju na šolah. V tem pogledu lahko le pritrdimo temu, da si
je treba prizadevati najti sredstva za čim hitrejše uresničevanje priporočil na
čim več šolah.
Seveda pa se zavedamo, da na marsikateri šoli ne bo mogoče kar čez noč
zagotoviti optimalnih pogojev, zato je smiselno, da šole izkoristijo priložnost,
ki se ponuja v obliki opremljenosti učencev s pametnimi telefoni in tablica-
mi, ki jih je mogoče s pridom uporabiti za namene učinkovitejšega pouka
s pomočjo IKT. Seveda morajo zato šole v svojih pravilih ustrezno oprede-
liti (dovoliti) uporabo lastnih tabličnih računalnikov in pametnih telefonov.
Uporaba lastnih naprav lahko do določene mere nadomesti pomanjkanje
IKT-opreme, nujne za podporo sodobnemu učenju in poučevanju. Mobilna
učilnica s tablicami in/ali pametnimi telefoni je lahko cenejša alternativa mo-
bilni računalniški učilnici, hkrati pa v procesnem smislu spodbuja koristno
rabo naprav, ki učencem sicer pretežno služijo le za zabavo, če ne celo za
opravljanje različnih tveganih dejavnosti na svetovnem spletu. Tukaj je po-
trebno še poudariti, da na tablicah/telefonih ni možno opravljati vseh nalog,
ki sodijo v obseg računalniškega opismenjevanja.
⁷ Glej https://www.arnes.si/storitve/varnost/mooc-v/.
147
nem razvoju učiteljev, ki naj bi postal eden izmed pogojev pri habilitacij-
skih merilih. Enkratna preverba rabe IKT (npr. IKT-test pismenosti ali ECDL-
izpit) ni zadostna, saj se tehnologija in način uporabe vsak dan spreminjata.
Pedagoško-didaktična podpora bi bila lahko organizirana na nivoju univerze
ali pa razporejena na članicah univerze, ki so napredne uporabnice.
Zasebnost in varna raba interneta
V okviru priporočil za visokošolske zavode želimo izpostaviti še potrebno po
sistematičnem usposabljanju učiteljev in študentov za varno rabo interne-
ta ter varovanje zasebnosti. V ta namen lahko uporabimo odprte množične
spletne tečaje Arnesa.⁷
Priporočila za opremljenost osnovnih in srednjih šol z IKT
V zvezi z IKT-opremo, ki naj bi jo imele osnovne in srednje šole za učinkovi-
to podporo učenju, poučevanju pa tudi upravljanju šole, je treba v osnovnih
in srednjih šolah upoštevati »Priporočila o standardih in normativih progra-
ma računalniškega opismenjevanja in informatike za leti 2018 in 2019« (Ar-
nes b. l.), ki so povzeta v predhodnem besedilu. Priporočila so sicer po našem
mnenju z vidika optimalne opremljenosti in s strokovno-tehničnega vidika
prav gotovo pisana tako, da lahko maksimizirajo učinkovitost IKT-podpore
učenju in poučevanju na šolah. V tem pogledu lahko le pritrdimo temu, da si
je treba prizadevati najti sredstva za čim hitrejše uresničevanje priporočil na
čim več šolah.
Seveda pa se zavedamo, da na marsikateri šoli ne bo mogoče kar čez noč
zagotoviti optimalnih pogojev, zato je smiselno, da šole izkoristijo priložnost,
ki se ponuja v obliki opremljenosti učencev s pametnimi telefoni in tablica-
mi, ki jih je mogoče s pridom uporabiti za namene učinkovitejšega pouka
s pomočjo IKT. Seveda morajo zato šole v svojih pravilih ustrezno oprede-
liti (dovoliti) uporabo lastnih tabličnih računalnikov in pametnih telefonov.
Uporaba lastnih naprav lahko do določene mere nadomesti pomanjkanje
IKT-opreme, nujne za podporo sodobnemu učenju in poučevanju. Mobilna
učilnica s tablicami in/ali pametnimi telefoni je lahko cenejša alternativa mo-
bilni računalniški učilnici, hkrati pa v procesnem smislu spodbuja koristno
rabo naprav, ki učencem sicer pretežno služijo le za zabavo, če ne celo za
opravljanje različnih tveganih dejavnosti na svetovnem spletu. Tukaj je po-
trebno še poudariti, da na tablicah/telefonih ni možno opravljati vseh nalog,
ki sodijo v obseg računalniškega opismenjevanja.
⁷ Glej https://www.arnes.si/storitve/varnost/mooc-v/.
147