Page 188 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 188
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

ne nosiš vsak dan. Žal številni naši politiki tega ne vedo več, zato
včasih pridejo na kakšne izbrane dogodke ne le v vidno pono-
šenih, ampak tudi neočiščenih obuvalih. Za to, da nekdo izgle-
da dostojno, urejeno in okusno, ne potrebuje luksuznih znamk,
dragih modnih dodatkov in lakastih salonarjev … potrebne je le
malo več samokritike in zahtevnosti do sebe.
Tovrstnemu kritično zastavljenemu stališču se približuje tudi INFž7,
televizijska voditeljica, ki pravi: »Naša elita je premalo modno ozaveščena
in drzna … moda niso samo znamke, to da nekatere naše premožne ženske,
pretežno podjetnice ali pa partnerke bogatih menedžerjev, oblečejo Diorja od
glave do pet, in s tem vsem na sceni pokažejo, da imajo dovolj pod palcem.
Moda je stil, prefinjenost, kultiviranost, sposobnost komuniciranja, obču-
tek za vzpostavljanje medčloveških odnosov.« Toda če bi temu pogledu lah-
ko pripisali kanček intencionalne profesionalne motiviranosti za kritiko,
potem nas naslednji izjemno luciden in nekonformističen akterski pogled
preseneti s tem, ker je izrečen s pozicije konzumentke medijskih sporočil.
Sogovornica INFž9 je namreč kritična do medijev, ki svojim odjemalcem
medijskih sporočil servirajo številne družabne dogodke pod pretvezo elit-
nosti, prestižnosti in ekskluzivnosti:
V Sloveniji so mnogi takoimenovani elitni dogodki izpeljani pod
neko prisilo, pod vplivom in v želji po enačenju s svetovnimi pre-
stolnicami, da ni skoraj nič pristno in zares. Ti dogodki se sprevr-
žejo v eno samo razkazovanje, vendar ne vem, točno česa. Seveda
so dobro organizirani in vloženega je kar nekaj denarja za rea-
lizacijo in vse, kar spada zraven, do agresivne medijske promo-
cije, vendar mislim, da kao elite pri nas enostavno niso priprav-
ljene na take stvari, ne znajo se obnašati, ne vedo, kako se obleči
… zato pa se dogajajo modni polomi, kot so bili na primer letoš-
nji Viktorji. Po tem, kar so pokazale revije in tabloidi s tega do-
godka, lahko rečem, da je prireditev bila čista katastrofa, plejada
estradnega kiča, plehkobe in neokusa. […] Vseeno je pa res in s
tem se strinjam, da je slovenski Fashion Week naredil prelomni-
co in Slovenijo dvignil za stopničko višje. Zelo dober in omembe
vreden dogodek je bil prav tako Projekt Radar. Ta dva sta dogod-
ka, pomembna tako zaradi vsebine kakor tudi stasa obiskovalcev.
Ne pa Viktorji, Slovenka leta in podobni dogodki, ki služijo samo
medijski promociji estradnikov in njihovih kičastih outfitov.

188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193