Page 71 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
ko smuča televizija: antropološka študija kulturne transformacije ...
Petre Majdič: novinarji so s pomočjo raznih njihovih sogovornikov, st-
rokovnih delavcev v tekaškem športu in znanih osebnostih slovenskega
športa prikazovali to zmago kot tisto, s katero se je Petra Majdič vpisala
med velike športnice tekaškega športa, Slovenija pa na zemljevid velikih
sil tekaškega športa. Da je zmago dosegla na Norveškem, »zibelki tekaške-
ga športa«, je bila samo še dodatna potrditev za kredibilnost diskurza
kulturne transformacije Slovenije kot majhne države, ki v tem športu do
nedavnega ni pomenila ničesar, v svetovno tekaško velesilo. Ob vseslo-
venski vzhičenosti nad rezultati tekačice in medijskem spektaklu podob
pozitivne nacionalne avtoprezentacije, ki so se v divjem publicističnem
in fotožurnalističnem ritmu množile in vrtinčile po tiskanih, digitalnih
in spletnih medijih, je bilo pričakovati eksplozijo pozitivnih nacionalnih
čustev, ki afirmirajo najboljše lastnosti Slovencev, kakor so poštenost, de-
lavnost, vztrajnost, trdo garanje za uspeh, odrekanje, sposobnost, kar je
lepo nakazano tudi v zgoraj navedenem komentarju. Zmaga je torej bila
predstavljena ne le kot slovenska, pač pa kot etična. Skratka, kot nekaj,
v čemer se lahko prepozna vsak pošten in delaven Slovenec in si vzame
za zgled, kar dobi v času, ko so slovenske medijske vsebine prepolne raz-
noraznih političnih afer, tranzicijskih korupcijskih primerov in finanč-
nih škandalov, še dodaten odmev in vrednost. Kar naenkrat so Slovenci
postali veliki ljubitelji teka na smučeh: tečaji teka na smučeh so posta-
li bolj zasedeni, slovenske tekaške proge bolj polne, televizijski preno-
si z višjimi deleži gledanosti in portali internetnih klepetalnic zasičeni
s komentarji uporabnikov interneta. Ko je po neuspešnem nastopu na
šprinterski tekmi svetovnega prvenstva v nordijskem smučanju v češkem
Liberecu 2009 Petra Majdič pogledala na spletno stran Radiotelevizije
Slovenija, je bila pretresena nad tonom negativnih komentarjev, ki so se
množili na portalu Multimedijskega centra RTV Slovenija. Naš prispevek
na tem mestu ne prinaša analize kreiranja in generiranja tovrstnih sta-
lišč uporabnikov internetnih smučarskih vsebin, predvsem udeležencev
spletnih forumov različnih digitalnih tiskanih in avdio-vizualnih me-
dijev, je pa ta primer športnikovega neposrednega soočenja z anonimno
nacionalno internetno javnostjo indikativen v tem, kako se je doživljanje
smučarskega uspeha ali neuspeha ter izražanje nacionalnih aspiracij do-
cela preselilo s klasičnih množičnih medijev, kakor so denimo tisk, ra-
dio ali televizija, v sfero virtualne realnosti konvergentnih medijskih te-
hnologij, kakor so računalnik, mobilni telefon in internet. To »soočenje«
športne zvezde z brezimno internetno javnostjo je svoj vrhunec doseglo
71
Petre Majdič: novinarji so s pomočjo raznih njihovih sogovornikov, st-
rokovnih delavcev v tekaškem športu in znanih osebnostih slovenskega
športa prikazovali to zmago kot tisto, s katero se je Petra Majdič vpisala
med velike športnice tekaškega športa, Slovenija pa na zemljevid velikih
sil tekaškega športa. Da je zmago dosegla na Norveškem, »zibelki tekaške-
ga športa«, je bila samo še dodatna potrditev za kredibilnost diskurza
kulturne transformacije Slovenije kot majhne države, ki v tem športu do
nedavnega ni pomenila ničesar, v svetovno tekaško velesilo. Ob vseslo-
venski vzhičenosti nad rezultati tekačice in medijskem spektaklu podob
pozitivne nacionalne avtoprezentacije, ki so se v divjem publicističnem
in fotožurnalističnem ritmu množile in vrtinčile po tiskanih, digitalnih
in spletnih medijih, je bilo pričakovati eksplozijo pozitivnih nacionalnih
čustev, ki afirmirajo najboljše lastnosti Slovencev, kakor so poštenost, de-
lavnost, vztrajnost, trdo garanje za uspeh, odrekanje, sposobnost, kar je
lepo nakazano tudi v zgoraj navedenem komentarju. Zmaga je torej bila
predstavljena ne le kot slovenska, pač pa kot etična. Skratka, kot nekaj,
v čemer se lahko prepozna vsak pošten in delaven Slovenec in si vzame
za zgled, kar dobi v času, ko so slovenske medijske vsebine prepolne raz-
noraznih političnih afer, tranzicijskih korupcijskih primerov in finanč-
nih škandalov, še dodaten odmev in vrednost. Kar naenkrat so Slovenci
postali veliki ljubitelji teka na smučeh: tečaji teka na smučeh so posta-
li bolj zasedeni, slovenske tekaške proge bolj polne, televizijski preno-
si z višjimi deleži gledanosti in portali internetnih klepetalnic zasičeni
s komentarji uporabnikov interneta. Ko je po neuspešnem nastopu na
šprinterski tekmi svetovnega prvenstva v nordijskem smučanju v češkem
Liberecu 2009 Petra Majdič pogledala na spletno stran Radiotelevizije
Slovenija, je bila pretresena nad tonom negativnih komentarjev, ki so se
množili na portalu Multimedijskega centra RTV Slovenija. Naš prispevek
na tem mestu ne prinaša analize kreiranja in generiranja tovrstnih sta-
lišč uporabnikov internetnih smučarskih vsebin, predvsem udeležencev
spletnih forumov različnih digitalnih tiskanih in avdio-vizualnih me-
dijev, je pa ta primer športnikovega neposrednega soočenja z anonimno
nacionalno internetno javnostjo indikativen v tem, kako se je doživljanje
smučarskega uspeha ali neuspeha ter izražanje nacionalnih aspiracij do-
cela preselilo s klasičnih množičnih medijev, kakor so denimo tisk, ra-
dio ali televizija, v sfero virtualne realnosti konvergentnih medijskih te-
hnologij, kakor so računalnik, mobilni telefon in internet. To »soočenje«
športne zvezde z brezimno internetno javnostjo je svoj vrhunec doseglo
71