Page 41 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 41
Trajnostno upravljanje z destinacijo 41

racijam, da bodo zadovoljile svoje lastne potrebe. Trajnostni turizem
posledicˇno lahko razumemo kot »etos«, ki usmerja razvoj turisticˇne
dejavnosti. Kot takšen je sestavni del vseh vidikov razvoja in upra-
vljanja turizma, njegov cilj pa ohranjanje gospodarskih in družbenih
koristi, ki jih prinaša turisticˇni razvoj ob zmanjševanju, oz. ublažitvi
neželenih ucˇinkov na naravno, zgodovinsko, kulturno in/ali družbe-
no okolje. Pomemben razvojni element trajnostnega upravljanja je
uravnoteženje potreb turistov s cilji ponudnika oz. destinacije. Ze-
len, trajnosten in odgovoren razvoj je prepoznan kot trden temelj
razvoja turizma med turisticˇnimi deležniki v javnem in zasebnem
sektorju. Ti podpirajo ohranjanje in varovanje naravnih ter kultur-
nih danosti in dedišcˇine ter odgovorno in trajnostno turisticˇno va-
lorizacijo (Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, 2017). K.
Vodeb (2014, str. 105) navaja, da je turizem nemogocˇe razvijati brez
vpliva na okolje, vendar je s turisticˇnim razvojem potrebno uprav-
ljati tako, da se negativni ucˇinki minimizirajo, pozitivni pa maksi-
mirajo. J. Apih (osebna komunikacija, 23. november 2018) trajnostni
turizem razume kot pot do zadovoljnega potrošnika, uspešne lokal-
ne skupnosti in zdravega okolja, pri cˇemer izpostavlja, da alternativa
trajnostnemu razvoju preprosto ne obstaja. V tem pogledu trajnostni
turizem razumemo predvsem kot paradigmo sodobnega turisticˇne-
ga razvoja.

Koncept trajnostnega razvoja

Pri razumevanju koncepta trajnostnega turizma je kljucˇno zaveda-
nje, da trajnostni turizem ne predstavlja specificˇne vrste (pojavne
oblike) turizma oz. turisticˇnega produkta (npr. ekoturizem, ekolo-
ški turizem, naravni turizem itd.), temvecˇ zajema vse vrste turizma,
ki se ravnajo po trajnostnem konceptu. Trajnostni koncept vkljucˇuje
vse deležnike v turizmu – trajnostno usmerjenost ponudnikov na tr-
gu, trajnostno usmerjenost povpraševalcev, trajnostno usmerjenost
organizatorjev prireditev, nacˇrtovalcev razvojnih politik, trajnostno
sklepanjr partnerstev ter trajnostne trženjske produkte in storitve.
Prav tako ne smemo pozabiti, da se trajnost ne nanaša na le naravno
okolje (npr. izcˇrpavanje naravnih virov, posegi v naravno okolje, iz-
pusti, CO2 itd.), ampak tudi na kulturno (npr. kulturna nasprotja, iz-
guba identitete in prvotnih vrednot itd.), ekonomsko (npr. ekonom-
ski napredek, generiranje delovnih mest, razvoj infrastrukture itd.)
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46