Page 43 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 43
Trajnostno upravljanje z destinacijo

Preglednica 2.2 Nadaljevanje s prejšnje strani

Cilji Ukrepi

Zadovoljstvo Zagotovitev varne in kakovostne izkušnje obiskovalcev, ne glede
obiskovalcev na spol, raso, invalidnost in/ali druge razlike.

Lokalni Vkljucˇitev in krepitev lokalnih skupnosti pri nacˇrtovanju in sou-
nadzor pravljanju bodocˇega turisticˇnega razvoja ob posvetovanju in vklju-
cˇevanju vseh zainteresiranih deležnikov.

Blagostanje Ohranitev in krepitev kakovosti življenja v lokalnih skupnostih,
lokalne vkljucˇujocˇ razlicˇne socialne strukture, pri cˇemer je prosto omogo-
skupnosti cˇen dostop do razlicˇnih resursov in podpornih sistemov ob izogi-
banju razlicˇnim oblikam socialne degradacije ali izkorišcˇanja.

Kulturno Spoštovanje in krepitev zavesti o zgodovinski dedišcˇini, avtenticˇni
bogastvo kulturi, tradiciji in edinstvenosti razlicˇnih receptivnih družbenih
skupnosti.

Fizicˇna Ohranitev in izboljšanje kakovosti pokrajine, tako mestne kot po- 43
integriteta deželske, ter preprecˇitev fizicˇne in vizualne degradacije okolja.

Biološka Ohranjanje naravnih obmocˇij, habitatov, prostoživecˇih živali in

raznovrstnost zmanjšanje oz. preprecˇitev škode, ki bi jo le-ti lahko utrpeli.

Ucˇinkovitost Zmanjšanje uporabe neobnovljivih virov pri poslovanju in razvoju

virov turisticˇnih objektov ter storitev.

Ekološka Zmanjšanje onesnaženosti zraka, vode in zemlje ter omejitev one-
kakovost snaževanja, ki ga povzrocˇajo turisticˇna podjetja in obiskovalci.

Opombe Povzeto po Notarstefano (2007).

Nekateri avtorji (Basu, 2017) omenjajo še cˇetrti steber (podnebne
spremembe) oz. zagovarjajo holisticˇni pristop k trajnostnemu upra-
vljanju z dodajanjem podrocˇij (stebrov), kot so zadovoljstvo kupcev,
okoljska vzgoja (osvešcˇenost) in politicˇno vodstvo. Takšen pristop
zagovarja tudi Program združenih narodov za okolje (United Nati-
ons Environment Programme, unep), ki predlaga dvanajst ciljev oz.
podrocˇij trajnostnega turisticˇnega razvoja (slednji vsebinsko smisel-
no temeljijo na pristopu štirih stebrov). Cilje in ukrepe trajnostnega
turisticˇnega razvoja, ki jih opredeljuje unep, predstavljamo v pre-
glednici 2.2.

Najpomembnejše je spoznanje, da je koncept trajnostnega razvo-
ja neskoncˇen proces, ki ga je potrebno nenehno razvijati in prila-
gajati, saj so nacˇela trajnosti pod vplivom razlicˇnih interesov (Galicˇ,
2013). Kot navaja Bitenc (2017), se drasticˇno spreminjajo tudi poto-
valne navade in pricˇakovanja sodobnih popotnikov, saj vecˇina tu-
ristov od ponudnikov pricˇakuje trajnostno usmerjeno poslovanje –
pogosto se v praksi pojavlja izraz »zeleni« trg (angl. Green Market).
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48