Page 127 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 127
Povzetek ugotovitev raziskave

šibkejši v primeru upoštevanja poslovne strategije podjetja pri snovanju
sprememb (preglednica 64).

Preglednica 64: Regresijski koeficienti – H1

Nestandardizirani koeficienti Standardizirani T-statistika Statistična
koeficienti značilnost

Std. napaka Beta 0,169

Konstanta 3,678 2,663 1,381 0,001
1,893 0,584 0,312 3,243
SNOVANJE 0,026
Pri snovanju sprememb te­
meljnega procesa vključujemo
vplivne udeležence (dobavitelje,
zaposlene, kupce).

SNOVANJE 127
Pri snovanju sprememb te­
meljnega procesa upoštevamo –1,410 0,626 –0,217 –2,252
poslovno strategijo podjetja.

Odvisna spremenljivka: uspešnost ROA, 5-letno povprečje

Analiza je pokazala, da na finančno uspešnost podjetja (merjeno z
ROA) vpliva le interesni vidik planiranja (snovanje).

Na podlagi rezultatov analiz lahko potrdimo hipotezo (H1), ki pra-
vi, da ima »snovanje (interesni vidik) kot dejavnost managementa temelj-
nih procesov v primerjavi z načrtovanjem (instrumentalni vidik) večji vpliv
na uspešnost podjetja«.

Hipoteza 2: Povezovanje (interesni vidik) kot dejavnost managementa te-
meljnih procesov ima v primerjavi z urejanjem (instrumentalni vidik) večji
vpliv na uspešnost podjetja.

Hipotezo smo sprva preverjali na področju povezovanja oz. urejanja
kot neodvisnih spremenljivk, ki naj bi vplivali na pojasnjevanje odvisne
spremenljivke (ROA, ROE, EVA, BON). Skozi analizo se je uvodoma
izkazalo, da povezovanje oz. urejanje kot enotni področji večjega števila
spremenljivk nimata statistično značilnega vpliva na katero izmed odvis-
nih spremenljivk, ki merijo uspešnost podjetja (ROA, ROE, EVA, BON).
Zato smo v nadaljevanju model postopoma izboljševali, vpliv povezova-
nja in urejanja na uspešnost pa smo raziskali na ravni posameznih trditev
(spremenljivk).

V modelu smo ohranili le tiste spremenljivke povezovanja in ureja-

nja, ki statistično značilno pojasnjujejo uspešnost podjetja. V tem prime-
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132