Page 122 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 122
agement temeljnih procesov

Preglednica 60: Področje »merjenje« – celotna pojasnjena varianca

Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)

Faktor Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% 1,586 52,853 v%
2 1,961 65,382
3 0,683 22,763 65,382 52,853
0,356 11,855
88,145

100,000

Matrika faktorskih uteži za področje »merjenje« kaže, v kolikšni
meri posamezna trditev znotraj področja prispeva k skupnemu vplivu.
Največji vpliv ima trditev, »Uspešnost sprememb temeljnega procesa me-
122 rimo s pomočjo jasno zastavljenih kazalnikov« (preglednica 61).

Preglednica 61: Področje »merjenje« – matrika faktorskih uteži

Trditev Faktor
1

Uspešnost sprememb temeljnega procesa merimo s pomočjo jasno zastavljenih 0,959
azalnikov.
0,628
Uspešnost sprememb temeljnega procesa merimo s finančnimi učinki. 0,521

Od zastavljenih ciljev sprememb temeljnega procesa v našem podjetju ne odstopamo.

Interna konsistentnost (Cronbachov koeficient alfa – α) v Prilogi pri-
kazuje konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob podob-
nih podatkih) za področje »merjenje«. Parameter Cronbachov koefici-
ent alfa je v našem primeru za področje »merjenje« 0,733, kar pomeni, da
je naš sklop trditev za to področje dovolj konsistenten za nadaljnjo ana-
lizo.

Povzetek poglavja
Rezultati analize povezanosti med interesnimi in instrumentalnimi

vidiki planiranja kažejo, da so podjetja največji poudarek namenila sno-
vanju v povezavi s samo enim izpostavljenim vidikom načrtovanja, kar
označuje trditev »Pri načrtovanju sprememb temeljnega procesa je pou-
darek na učinkovitosti.« Analiza KMO in Bartlettov test sta pokazala,
da so trditve znotraj področij »snovanje« in »načrtovanje« dovolj po-
vezane in konsistentne ter jih za nadaljnjo analizo lahko združimo v en
faktor. Rezultati analize povezanosti med interesnimi in instrumentalni-
mi vidiki organiziranja kažejo, da so podjetja največji poudarek nameni-
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127