Page 136 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 136
Management temeljnih procesov

Četrti cilj je bil razviti predloge na področju managementa temeljnih
procesov za večjo uspešnost podjetij. Na podlagi rezultatov raziskave smo
razvili implikacije za delo v praksi. Ta cilj smo torej dosegli.

Implikacije za uspešnost podjetij v praksi

Na podlagi zastavljenega modela povezav (slika 1) in na podlagi rezulta-
tov izvedenih analiz, predstavljenih v empiričnem delu raziskave, predla-
gamo naslednje implikacije za uspešnost podjetij.

Implikacije na podlagi spoznanj o vplivu managementa temeljnih procesov
na uspešnost podjetja

Ena izmed ključnih sposobnosti uspešnih podjetij je, da v spremembe te-
136 meljnih procesov primerno vključijo interesne in instrumentalne dejav-

nosti managementa temeljnih procesov (snovanje in načrtovanje, pove-
zovanje in urejanje, vodenje ljudi in poslovodenje, presojanje in merjenje).
V raziskavi smo potrdili, da nekateri interesni vidiki dejavnosti manage-
menta temeljnih procesov bolj kot nekateri instrumentalni vplivajo na
uspešnost podjetja. V nadaljevanju predstavljamo implikacije za večjo us-
pešnost podjetij za delo v praksi.

V raziskavi smo potrdili, da ima snovanje (interesni vidik) kot dejav-
nost managementa temeljnih procesov v primerjavi z načrtovanjem (in-
strumentalni vidik) večji vpliv na uspešnost podjetja. Vpliv snovanja je
pozitiven in vpliva na uspešnost podjetja prek kazalnika ROA. Na podla-
gi rezultatov analize statistično značilnega vpliva snovanja na uspešnost
podjetja lahko za večjo uspešnost podjetij navedemo naslednja predlo-
ga: podjetja naj v snovanje sprememb temeljnih procesov vključijo čim
več ključnih udeležencev (dobavitelje, zaposlene, kupce in druge) in naj
pri snovanju sprememb temeljnih procesov čim bolj upoštevajo poslov-
no strategijo podjetja.

V raziskavi smo potrdili, da ima povezovanje (interesni vidik) kot de-
javnost managementa temeljnih procesov v primerjavi z urejanjem (in-
strumentalni vidik) večji vpliv na uspešnost podjetja. Vpliv povezovanja
je pozitiven, na uspešnost podjetja pa vpliva prek kazalnika EVA. Največ-
ji vpliv na uspešnost podjetij smo zaznali na področju povezovanja ude-
ležencev (dobaviteljev, zaposlenih, kupcev in drugih) s projektnim na-
činom dela. Podjetja naj v projekte sprememb temeljnih procesov v čim
večji meri vključijo naštete udeležence. Procese je vedno mogoče spreme-
niti (optimirati, inovirati) na bolje s pomočjo virov in znanj, ki jih imajo
dobavitelji, zaposleni in kupci.
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141