Page 22 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 22
Management temeljnih procesov

Na podlagi postavljenih hipotez ter izbranih metod raziskovanja v
raziskavi izpostavljamo naslednje metodološke omejitve:

– Omejitev raziskave predstavlja merski instrument. Uporabi-
li smo kvantitativni način zbiranja podatkov s pomočjo spletne-
ga anketnega vprašalnika zaprtega tipa. Podrobni opis strukture
vprašalnika je v prilogi.

– Omejitev predstavlja vzorec 163 podjetij, od katerih smo prido-
bili ustrezno izpolnjene anketne vprašalnike.

– Anketiranci so anketo izpolnjevali prostovoljno. Omejitev pred-
stavlja pripravljenost anketirancev, da so nam prostovoljno za­
upali ime podjetja, kar je bil v nadaljevanju pogoj za uspešno pri-
dobivanje podatkov iz javno dostopnih baz o uspešnosti podjetij

22 (ROA, ROE, EVA, BON).
– Anonimnost pri anketiranju smo zagotovili s tem, da imen an-
ketirancev, imen podjetij in poslovnih skrivnosti nismo objavili.
Podatke smo obdelali agregatno (skupaj v povprečnih vrednos-
tih) in v interpretaciji niso povezani s posameznim podjetjem ali
anketirancem.

Pojasnila v povezavi z omejitvami, obsegom, namenom in anoni-
mnostjo raziskave smo pri pošiljanju prošnje podjetjem za sodelovanje
vključili v uvodni nagovor in spremni dopis (Priloga).

Izpostavljamo tudi predpostavke, ki smo jih definirali pred raziskova-
njem; pojasnilo predpostavk je potrebno za nadaljnje razumevanje vsebi-
ne ter za interpretacije rezultatov.

– Na podlagi analize sistematičnega pregleda tuje in domače lite-
rature smo ugotovili vrzel, saj še ni bila narejena raziskava o vpli-
vih instrumentalnih in interesnih dejavnostih managementa te-
meljnih procesov na uspešnost podjetij.

– Obvladovanje temeljnih procesov predstavlja za podjetja izziv in
obstaja interes managerjev, da se stanje na tem področju v podje-
tjih izboljša.

– Predpostavljamo, da je kvantitativni način zbiranja podatkov za
to raziskavo najprimernejši.

– Predpostavljamo, da imajo vrhnji managerji v podjetjih in nji-
hovi sodelavci, ki so izpolnjevali anketo, najboljši pregled nad
temeljnimi procesi v podjetjih in da so najprimernejši, da jih
vključimo v raziskavo. Anketne vprašalnike smo naslovili na di-
rektorje s prošnjo, da jih izpolnijo kompetentni sodelavci.
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27