Page 225 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 225
SA[O JER[E

zares mogoče, pa je potrebno odložiti romantično kladivo, s katerim
se kleše sodobni oziroma moderni torzo slovenske reformacije, in
pripoznati je krščansko nakovalo, na katerega so bila napeta vera in
hotenja slovenskih reformatorjev. V spoznavanju njihovo vere in
njihovih hotenj pa moramo Trubarju in sicer slovenskim refor-
matorjem seveda verjeti na besedo; verjeti jim moramo na njihovo
slovensko besedo.

Post scriptum

Sledeč sporočilu torej, ki so mu bili zavezani slovenski refor-
matorji, bi morali podobo Primoža Trubarja in slovenske reformacije
izrisati precej drugače, kakor je to po navdihu svojega časa storil
Leon Koporc. V osrednjo, glavno ploskev bi mogli postaviti temeljno
sporočilo krščanstva, namreč sporočilo o Kristusovem vstajenju –
»Ni ga tukaj. Vstal je, kakor je rekel.« (Mt 28,6) –, sporočilo, ki je
bilo sicer eden najbolj priljubljenih prizorov protestantske umet-
nosti. V desno krilo bi mogli postaviti Trubarja, vernika, čigar vera
in hotenja so scela in trdno temeljila na tem krščanskem sporočilu;
Trubarja torej kot simbol krščanske stanovitnosti. V levo krilo pa bi
morali postaviti Trubarjevo velikansko delo: pričevanje za krščansko
resnico v slovenskem jeziku.

IZBRANI VIRI IN LITERATURA

Blickle Peter, Kunisch Johannes (ur.), Kommunalisierung und Christianisierung,
Voraussetzungen und Folgen der Reformation 1400–1600 (Berlin 1988).

Heinrich Bornkamm, Luther im Spiegel der deutschen Geistesgeschichte – Mit aus-
gewählten Texten von Lessing bis zur Gegenwart (Heidelberg 1955).

Blicke Peter, »Reformation und Freiheit«, Die frühe Reformation in Deutschland,
ur. Moeller, 35–53.

Brady Thomas A. idr. (ur.), Die deutsche Reformation zwischen Spätmittelalter und
Früher Neuzeit (München 2001).

223
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230