Page 229 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IV (2008), številki 7-8, ISSN 1408-8363
P. 229
SIMONA MENONI

Slika 10 Slika 11

križem v rokah (slika 10 in 11), kar je glede na ikonografijo doslej
odkritih stenskih poslikav na Slovenskem v 16. stoletju edinstven, v
srednjeevropskem protestantskem svetu pa precej pogost tip upodo-
bitev. Gre namreč za upodobitev enega izmed omenjenih temeljenjih
protestantskih načel – solus Christus – ki ga ponazarja osebno iskanje
resnice, torej brez posredovanja Cerkve kot ustanove ali skupnosti.
Ob tem ni brez globljega vsebinskega pomena še prizor nasproti
naročnika kjer je – ožarjen z nebeško svetlobo – upodobljen vstali
Kristus z vstajenjskim praporom v rokah, od spečih vojakov ob
sarkofagu je žal ostal le del čelade na levi in ščit na desni strani
upodobitve, ki kaže brezmejno vero naročnika v vstajenje in v večno
življenje po veri v Kristusa.

Zanimiva in na Slovenskem edinstvena ikonografska posebnost,
ki je blizu protestantskim idejam, pa je motiv lisice romarice iz cerkve
sv. Urha v Maršičih (1515)19 (slika 12). V kardinalsko opravo odeta
lisica se je s popotno palico in molkom odpravila na romanje. Kardi-
nalski klobuk je okrašen s parom prekrižanih ključev – simbolom
rimskega papeža – iz popotne torbe, ki ji visi okrog vratu, pa moli
glava kokoši, ki jo je očitno spotoma zadavila. V času reformacije so

krožili med ljudmi številni pamfleti s kritičnimi idejami, ki so z

19 Jure Mikuž, Podobe Gallusovega časa, Ribnica 1991, 52–53.

227
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234