Page 233 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IV (2008), številki 7-8, ISSN 1408-8363
P. 233
SIMONA MENONI

Slika 16
do kmeta, ki ga preganja personifikacija Revščine (Paupertas), ta pa
meniha grabi za čelo in ga sili pojesti odprto knjigo – po vsej verjet-
nosti rodovniških zaobljub – motiv pa brez dvoma izraža luteransko
pozicijo do kritike razpuščenega in pregrešnega življenja duhovščine
napram revnemu življenju preprostega ljudstva.21

Zraven poslikave v nekdanji kapeli gradu Negova, kjer ikono-
grafski koncept dosledno sledi ideji postave in milosti, pa sicer v
gradivu slovenskega stenskega slikarstva druge polovice 16. stoletja
na Slovenskem sledimo le premiku ikonografskih poudarkov v smeri
reformirane verske miselnosti. Najbolj znamenita poslikava, kjer je
jasna ikonografska navezava na katoliško izročilo, a so poudarki
premišljeno izbrani drugače, je poslikava Lutrove kleti pri gradu v
Sevnici iz zadnjega desetletja 16. stoletja (slika 16). Premik se kaže z

21 Konrad Hoffmann, Die reformatorische Volksbewegung im Bilderkampf, v: Mar-
tin Luther und die Reformation in Deutschland. Ausstellung zum 500. Ge-
burtstag Martin Luthers, veranstaltet vom Germanischen Nationalmuseum
Nürnberg in Zusammenarbeit mit dem Verein für Reformationsgeschichte,
ur. Gerhard Bott, Nürnberg 1983, 250.
231
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238