Page 20 - Management 18 (1)
P. 20
ut Likar, Peter Štrukelj in Maria Hartyanyi | Sodobni pedagoški pristopi
predmeta je bil 32 ur, sodelovalo je 12 študentov, družbi ključne kompetence in ne le faktografsko
predvsem tujih. znanje.
Izvedba metode obrnjene učilnice je vključe- Rezultati
vala naslednje elemente: Ocenjujemo, tudi na podlagi mnenj udeležencev,
da je šlo za zelo uspešno uporabo obrnjene učil-
• Študijski priročnik je predstavljal sistema- nice. Tak pristop zahteva več priprav, ki so/naj
tično osnovo za študij vsebin. Namen je bil bodo s strani predavatelja drugačne, prav tako
predstaviti določeno poglavje omenjene knji- pa bistveno večjo angažiranost udeležencev. Po-
ge, ki se nanaša na vsebino predmeta, in ga membno je tudi ocenjevanje, saj je omenjeni pri-
obdelati z vprašanji za ponavljanje ter vo- stop dodatno spodbudil sprotno, aktivno, kre-
deno diskusijo v razredu. ativno in angažirano delo. Še posebej nas je ve-
selilo, da je bila prisotnost na predavanjih skoraj
• Seminar. Namen seminarja je bil celovito 100-odstotna in da so imeli študenti praviloma
predstaviti nekatere teme, povezane z vse- tudi prižgane kamere.
bino predmeta. Pomembno je bilo, da so štu-
denti jasno vključili svoje mnenje oz. kritični Izbrani odzivi študentov
razmislek o predstavljenih vsebinah. Kakšna je po tej metodologiji glavna razlika med
razredi in tradicionalnimi razredi?
• Projekt. Cilj praktičnega dela je bil uporabiti
znanje na praktičen, kreativen način in s po- • No . . . Moral sem biti proaktiven in veliko is-
močjo pametnih tehnologij rešiti konkreten kati sam, toda na ta način sem se naučil več,
izziv. za razliko od tradicionalnih razredov, kjer si
le pasivni poslušalec.
• Članki/poglavja. Udeleženci so prispevek pre-
brali, o njem razpravljali ter vsebino pove- • Glede na moje izkušnje me je ta metodolo-
zali z dogajanji v gospodarstvu in družbi – gija spodbudila k iskanju informacij, zato
tako v Sloveniji kot v svetu. Obenem smo tu sem se naučil več, razumel in si tudi več za-
učinkovito uporabili t. i. igro vlog, kjer so se pomnil kot pri tradicionalnih urah.
študenti postavili v vlogo razvojnikov, upo-
rabnikov in managerjev. Če bi lahko izbirali, kaj bi raje: da bi se vrnili k
tradicionalnemu pouku ali nadaljevali s to meto-
• Videoposnetki/radijske oddaje. To je podoben dologijo?
pristop kot pri elementu članki/poglavja.
Kljub temu pa je med pisnimi in video-/av- • Zagotovo bi izbral to metodologijo, saj mi je
diovsebinami razlika v načinu ter obsegu pomagala bolje razumeti, se naučiti in si za-
predstavitve vsebin. Zato je pomembno, da pomniti lekcije kot pa tradicionalni razred.
znajo študenti iz obeh medijev izluščiti ključ-
ne informacije. • Zagotovo bi se odločila za to metodologijo,
saj mi tak način učenja bolj ustreza.
• Vabljeno predavanje. Gost iz prakse je pred-
stavil svoje področje. Pri tem je bila še pose- Poslovna igra in sestavljanka
bej pomembna aktivna diskusija, ki se iz šol- Na Fakulteti za management smo v okviru pro-
skega okolja razširi v družbo oz. gospodar- jekta i-then poleg metode obrnjene učilnice pi-
stvo. lotno pri dodiplomskem predmetu Management
ustvarjalnosti in inoviranja (2. letnik, skupaj 35
Treba je tudi omeniti, da se predmet ni za- ur, slovenski in tuji študenti, študijsko leto 2021/
ključil s klasičnim izpitom, ki praviloma in v naj- 2022) izvedli še dve poučevalni metodologiji, in si-
večji meri ocenjuje pridobljeno znanje. Uporabili cer poslovno igro (angl. business game challenge)4
smo t. i. na dokazih osnovan izpit (angl. evidence-
based exam), ki se že rutinsko uporablja npr. v 4 Poslovna igra je tekmovanje, na katerem ekipe študen-
svetovni avtomobilski industriji in delno v mno- tov tekmujejo v razvoju rešitve, ki sledi izzivu, ki ga po-
gih izobraževalnih ustanovah. Ocena je vključe- stavi podjetje iz svoje panoge. Podjetja predlagajo pri-
vala oceno posameznih študentovih izdelkov – mere, ki morajo upoštevati specifične kriterije, kot npr.
tako pisnih kot predstavitve in aktivnega sode- da morajo biti znotraj referenčnega področja predme-
lovanja. Menimo, da s takim načinom bistveno tov, da morajo predstavljati resnično težavo, s katero
celoviteje ocenimo študenta, predvsem pa lahko se podjetje sooča, da morajo biti primerni za faze pro-
ocenimo pridobljene kompetence in ne le prido- jekta ipd. Ekipe učencev/študentov pripravijo projekt,
bljenega znanja. Kot pa je bilo jasno predstavljeno
že v uvodu, so za mlade oz. njihovo uveljavitev v
20 management 18 (2023) številka 1
predmeta je bil 32 ur, sodelovalo je 12 študentov, družbi ključne kompetence in ne le faktografsko
predvsem tujih. znanje.
Izvedba metode obrnjene učilnice je vključe- Rezultati
vala naslednje elemente: Ocenjujemo, tudi na podlagi mnenj udeležencev,
da je šlo za zelo uspešno uporabo obrnjene učil-
• Študijski priročnik je predstavljal sistema- nice. Tak pristop zahteva več priprav, ki so/naj
tično osnovo za študij vsebin. Namen je bil bodo s strani predavatelja drugačne, prav tako
predstaviti določeno poglavje omenjene knji- pa bistveno večjo angažiranost udeležencev. Po-
ge, ki se nanaša na vsebino predmeta, in ga membno je tudi ocenjevanje, saj je omenjeni pri-
obdelati z vprašanji za ponavljanje ter vo- stop dodatno spodbudil sprotno, aktivno, kre-
deno diskusijo v razredu. ativno in angažirano delo. Še posebej nas je ve-
selilo, da je bila prisotnost na predavanjih skoraj
• Seminar. Namen seminarja je bil celovito 100-odstotna in da so imeli študenti praviloma
predstaviti nekatere teme, povezane z vse- tudi prižgane kamere.
bino predmeta. Pomembno je bilo, da so štu-
denti jasno vključili svoje mnenje oz. kritični Izbrani odzivi študentov
razmislek o predstavljenih vsebinah. Kakšna je po tej metodologiji glavna razlika med
razredi in tradicionalnimi razredi?
• Projekt. Cilj praktičnega dela je bil uporabiti
znanje na praktičen, kreativen način in s po- • No . . . Moral sem biti proaktiven in veliko is-
močjo pametnih tehnologij rešiti konkreten kati sam, toda na ta način sem se naučil več,
izziv. za razliko od tradicionalnih razredov, kjer si
le pasivni poslušalec.
• Članki/poglavja. Udeleženci so prispevek pre-
brali, o njem razpravljali ter vsebino pove- • Glede na moje izkušnje me je ta metodolo-
zali z dogajanji v gospodarstvu in družbi – gija spodbudila k iskanju informacij, zato
tako v Sloveniji kot v svetu. Obenem smo tu sem se naučil več, razumel in si tudi več za-
učinkovito uporabili t. i. igro vlog, kjer so se pomnil kot pri tradicionalnih urah.
študenti postavili v vlogo razvojnikov, upo-
rabnikov in managerjev. Če bi lahko izbirali, kaj bi raje: da bi se vrnili k
tradicionalnemu pouku ali nadaljevali s to meto-
• Videoposnetki/radijske oddaje. To je podoben dologijo?
pristop kot pri elementu članki/poglavja.
Kljub temu pa je med pisnimi in video-/av- • Zagotovo bi izbral to metodologijo, saj mi je
diovsebinami razlika v načinu ter obsegu pomagala bolje razumeti, se naučiti in si za-
predstavitve vsebin. Zato je pomembno, da pomniti lekcije kot pa tradicionalni razred.
znajo študenti iz obeh medijev izluščiti ključ-
ne informacije. • Zagotovo bi se odločila za to metodologijo,
saj mi tak način učenja bolj ustreza.
• Vabljeno predavanje. Gost iz prakse je pred-
stavil svoje področje. Pri tem je bila še pose- Poslovna igra in sestavljanka
bej pomembna aktivna diskusija, ki se iz šol- Na Fakulteti za management smo v okviru pro-
skega okolja razširi v družbo oz. gospodar- jekta i-then poleg metode obrnjene učilnice pi-
stvo. lotno pri dodiplomskem predmetu Management
ustvarjalnosti in inoviranja (2. letnik, skupaj 35
Treba je tudi omeniti, da se predmet ni za- ur, slovenski in tuji študenti, študijsko leto 2021/
ključil s klasičnim izpitom, ki praviloma in v naj- 2022) izvedli še dve poučevalni metodologiji, in si-
večji meri ocenjuje pridobljeno znanje. Uporabili cer poslovno igro (angl. business game challenge)4
smo t. i. na dokazih osnovan izpit (angl. evidence-
based exam), ki se že rutinsko uporablja npr. v 4 Poslovna igra je tekmovanje, na katerem ekipe študen-
svetovni avtomobilski industriji in delno v mno- tov tekmujejo v razvoju rešitve, ki sledi izzivu, ki ga po-
gih izobraževalnih ustanovah. Ocena je vključe- stavi podjetje iz svoje panoge. Podjetja predlagajo pri-
vala oceno posameznih študentovih izdelkov – mere, ki morajo upoštevati specifične kriterije, kot npr.
tako pisnih kot predstavitve in aktivnega sode- da morajo biti znotraj referenčnega področja predme-
lovanja. Menimo, da s takim načinom bistveno tov, da morajo predstavljati resnično težavo, s katero
celoviteje ocenimo študenta, predvsem pa lahko se podjetje sooča, da morajo biti primerni za faze pro-
ocenimo pridobljene kompetence in ne le prido- jekta ipd. Ekipe učencev/študentov pripravijo projekt,
bljenega znanja. Kot pa je bilo jasno predstavljeno
že v uvodu, so za mlade oz. njihovo uveljavitev v
20 management 18 (2023) številka 1