Page 17 - Management 18 (1)
P. 17
ut Likar Sodobni pedagoški pristopi
Univerza na Primorskem, za kompetence učencev
Fakulteta za management naslednjega desetletja
borut.likar@fm-kp.si
V prispevku bomo naslovili koncept inovativnih in z digitalnimi orodji
Peter Štrukelj podprtih pedagoških pristopov, ki slušateljem omogočajo razvoj kompe-
Univerza na Primorskem, tenc, ki jih sodobna družba in gospodarstvo potrebujeta. Gre za redko
Fakulteta za management uporabljene, a učinkovite različne pedagoško-andragoške metode in teh-
peter.strukelj@fm-kp.si nološke možnosti. Kar pa je še pomembneje – pedagoško delo ne sme
biti usmerjeno le v faktografsko pomnjenje, ampak predvsem v globoko
Maria Hartyanyi razumevanje dejstev, njihovo aktivno kritično analiziranje, uporabo in
prompt-h Ltd. povezovanje ter inovativno kreiranje novih rešitev. Pri tem je poudarek
maria.hartyanyi@prompt.hu predvsem na pristopih, ki jih pripravi učitelj in naslavljajo različne ravni
Bloomove taksonomije. Prikazali bomo tudi primere uporabe izbranih
proaktivnih metod na slovenskih šolah.

Ključne besede: i-then, VetWork, ustvarjalnost, inovativnost, proak-
tivne metode poučevanja

Modern Pedagogical Approaches for the Competences
of the Next Decade’s Learners

In this paper, we will address the concept of innovative pedagogical ap-
proaches supported by digital tools that enable learners to develop the
competences needed by modern society and economy. These are rarely
used yet effective different pedagogical and pedagogical methods and
technological possibilities. And what is even more important, teaching
should not be focused only on memorising facts, but above all on deeply
understanding facts, actively analysing them critically, applying and in-
tegrating them, and innovatively creating new solutions. The emphasis
here is mainly on teacher-designed approaches that address different lev-
els of Bloom’s taxonomy. We will also show examples of using selected
proactive methods in Slovenian schools.

Keywords: i-then, Vetwork, creativity, innovation, proactive teaching
methods products

https://doi.org/10.26493/1854-4231.18.17-22

Ključne kompetence sodobnih zaposlenih nju delodajalcev v obdobju do leta 2025 pridobi-
Področje kompetenc zaposlenih je izredno kom- vale na pomenu (1 je najpomembnejše):
pleksno, pristopi k njihovemu razvijanju so raz-
lični, prav tako modeli uspešnosti. Šolski sistem 1. analitično razmišljanje in inovativnost,
uporablja svoje kazalnike uspešnosti oz. ciljnih 2. aktivno učenje in učne strategije,
kompetenc, gospodarstvo mnoge druge. Če pa 3. reševanje kompleksnih problemov,
skušamo poiskati skupni imenovalec, se lahko 4. kritično mišljenje in analiza,
opremo na dve vodilni svetovni avtoriteti, oecd 5. ustvarjalnost, izvirnost in pobuda,
in wef. 6. vodenje in družbeni vpliv,
7. uporaba, spremljanje in nadzor tehnologije,
V nadaljevanju so skladno z izsledki organi- 8. načrtovanje in programiranje tehnologije,
zacije World Economic Forum (World Economic
Forum 2020) prikazana najpogostejša znanja in
spretnosti ter skupine spretnosti, ki bodo po mne-

management 18 (2023) številka 1 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22