Page 22 - Management 18 (1)
P. 22
ut Likar, Peter Štrukelj in Maria Hartyanyi | Sodobni pedagoški pristopi

njene učilnice. Kot podporo in dopolnilo so učite- opreme, kar učence demotivira), psihološke te-
lji uporabljali tudi mnoga digitalna orodja za po- žave (nekateri učenci so a priori nemotivirani in
učevanje, utrjevanje snovi in ocenjevanje, kot so jih tudi proaktivni pedagoški pristopi ne motivi-
npr. Moodle, h5p, Kahoot, ms Teams, Mentime- rajo), kulturni izzivi (nekateri učenci so že tako
ter idr. navajeni in vešči digitalnih orodij, da jim sodobni
inovativni pristopi ne predstavljajo nobene no-
Učitelji so bili v splošnem z izvedenimi ino- vosti in se posledično še vedno dolgočasijo). Za-
vativnimi pristopi zadovoljni. Posebna projektna ključimo torej lahko, da potencialne koristi pro-
platforma, Digitalna kartica z meniji,7 na kateri aktivnih in inovativnih pedagoških pristopov v
so prosto dostopni mnoge inovativne poučevalne splošnem presegajo pričakovane (začetne) izzive
metode ter digitalna orodja, jih je spodbudila k ter težave, zatorej predlagamo nadaljnjo uporabo
uporabi različnih metod in orodij pri delu v učil- in razširitev teh pristopov v slovenskih šolah.
nicah. Učitelji soglasno ocenjujejo, da so digitalni
materiali koristni za aktiviranje učencev, za ohra- Literatura
njanje njihove pozornosti ter za ponazarjanje pri- Biotehniški izobraževalni center Ljubljana. 2023. »Digi-
merov, kar jim pomaga pri pomnjenju. Z uporabo
teh metod in orodij so učitelji pridobili nova zna- tal Classes for vet: Institutional Report.« Interno
nja, razširili svoja obzorja, delili izkušnje in se projektno gradivo.
prav tako kaj naučili o sebi. cedefop. 2019. The Changing Nature and Role of Voca-
tional Education and Training in Europe. Volume 7:
90  učencev, ki so izpolnili vprašalnik o zado- vet from a Lifelong Learning Perspective; Continuing
voljstvu z uporabljenimi proaktivnimi metodami vet Concepts, Providers and Participants in Europe
in orodji, je izrazilo željo, da bi bili radi deležni še 1995–2015. Cedefop Research Paper št. 74. Luksem-
več takšnih učnih ur, kot so bile izvedene v pro- burg: Publications Office of the European Union.
jektu VetWork. Približno tri četrtine učencev je European Commission. 2019. Education and Training
izjavilo, da so digitalni materiali učne ure nare- Monitor 2019: Slovenia. Luksemburg: Publications
dili interaktivnjše in zanimivejše, kar jih je spod- Office of the European Union.
budilo k pozornejšemu učenju. Drugi so povedali, oecd. 2019. »oecd Future of Education and Skills
da so zaradi dodatnih materialov snov lažje ra- 2030: Conceptual Learning Framework.« Concept
zumeli oz. da so lahko za boljše razumevanje po- Note. https://www.oecd.org/education/2030
stavljali dodatna vprašanja (Biotehniški izobraže- -project/teaching-and-learning/learning/skills
valni center Ljubljana 2023). /Skills_for_2030.pdf
Téringer, A. 2020. »vetwork – Digital Culture for the
Ključne ugotovitve 21st Century Vocational Education: Project De-
Pri vpeljevanju inovativnih in proaktivnih peda- scription.« Interna projektna dokumentacija.
goških pristopov je ključno vprašanje, kako lahko Vetwork. B. l. »About the Project.« https://vetwork
izobraževalni proces prilagodimo tako, da bodo .prompt.hu/.
šolajoči se pridobili znanja, kompetence oz. ve- World Economic Forum. 2020. The future of Jobs Report
ščine, ki jih sodobna družba potrebuje. Pilotna 2020. Ženeva: World Economic Forum.
izvedba takšnih pristopov v slovenskih šolah v Ye, C., H. Lee, C. Cavazos, J. Katrichis in A. Wei Hao.
splošnem kaže na smiselnost in učinkovitost nji- 2020. »Peer Teaching in Digital Marketing Courses:
hove uporabe pa tudi pričakovani rezultati (večja A Conceptual Framework.« Marketing Education Re-
motivacija učencev, večja pozornost, boljše uče- view 31 (2): 169–174.
nje in pomnjenje, usvajanje večjega nabora kom-
petenc, ki so pomembne za sodobne delodajalce,
ipd.) so v splošnem uresničeni – to posledično po-
meni, da bi bilo uporabo takšnih metod in (digi-
talnih) orodij smiselno razširiti na več slovenskih
šol oz. izobraževalnih programov. Pri tem pa ne
smemo zanemariti potencialnih izzivov pri vpe-
ljevanju teh pristopov, kot so npr. tehnične težave
(nedelovanje računalniških programov in strojne

nju, možganska nevihta, multilateralna komunikacija,
demonstracija idr.
7 http://dmc.prompt.hu/sl.

22 management 18 (2023) številka 1
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27