Page 27 - Management 18 (1)
P. 27
Kaja Ruzzier | Odnos mladih do kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov
Preglednica 2 Trditve, ki ponazarjajo odnos dijakov do kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov
Trditev () () () ()
Kriptovalute bodo v prihodnosti v vsakdanji rabi , ,
V šoli bi se morali več pogovarjati o kriptovalutah , ,
Kriptovalute se uporabljajo za plačevanje umorov, zlorabo otrok na črnem trgu, prepro- , ,
dajo ljudi in prepovedanih substanc
Kriptovalute bodo v prihodnosti poleg denarja uradno plačilno sredstvo , ,
Mislim, da je investiranje v kriptovalute dobra ideja . ,
Poznavanje področja kriptovalut je del finančne pismenosti posameznika , ,
Investiranje v kriptovalute me zanima , ,
Vlaganje v kriptovalute dojemam kot spletne igre na srečo , ,
Imam namen investirati v kriptovalute , ,
Tehnologija veriženja podatkovnih blokov se mi zdi tehnologija prihodnosti , ,
Vsebine o tehnologiji veriženja podatkovnih blokov in kriptovalutah bi morale biti , ,
vključene v gimnazijski učni načrt
Investiranje v kriptovalute se mi zdi jasno in razumljivo , ,
Vem, kako kriptovalute vplivajo na onesnaževanje okolja , ,
Investiranje v kriptovalute se mi zdi enostavno , ,
Mislim, da bodo kriptovalute v prihodnosti zamenjale navaden denar , ,
Ko bo možno, bi rad plačeval s kriptovalutami , ,
Razumem, kako delujejo tehnologija veriženja podatkovnih blokov in druge tehnolo- , ,
gije, ki podpirajo kriptovalute
S svojimi starši oz. skrbniki se pogovarjam o kriptovalutah , ,
S svojimi sošolci in prijatelji se pogovarjam o kriptovalutah , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) število odgovorov, (2) število odgovorov »Ne vem«, (3) aritmetična sredina, (4) standar-
dni odklon.
tako večina (73 ) ne spremlja razvoja področja (68 ) navaja, da želijo ugotoviti, kako kriptova-
kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih lute delujejo. 40 jih investira, ker verjamejo, da
blokov. Kriptovalute rudari le 4 dijakov. so kriptovalute dobra naložba, 24 jih meni, da
se s tem izognejo vplivu inflacije, 20 pa zato, ker
V kriptovalute je že vlagalo 14 dijakov, tre- radi igrajo igre na srečo. Le 4 jih investira, ker bi
nutno ima v njih naložen denar 12 dijakov. Ve- kriptovalute radi uporabili kot plačilno sredstvo.
čina (63 ) dijakov se v šoli pri pouku nikoli ne po- Prav tako le 4 dijakov vanje investira, da bi s
govarja o kriptovalutah, 35 redko. Nobeden iz- tem hitro obogateli. Največ (36 ) jih vrednost
med anketirancev se pri pouku o kriptovalutah in svojih investicij spremlja tedensko, 28 letno,
tehnologiji veriženja podatkovnih blokov ne po- 12 dnevno; le 4 jih spremlja večkrat dnevno.
govarja zelo pogosto ali pogosto. Prav tako se ve- Glede pogostosti trgovanja z njimi največ dijakov
čina (85 ) v šoli pri pouku ne pogovarja o tehno- (48 ) trguje na mesečni ravni.
logiji veriženja podatkovnih blokov, 14 redko.
Večina (43 ) se s starši o kriptovalutah pogovarja Odnos dijakov do kriptovalut
redko, 37 pa nikoli. Dijaki največ vlagajo v bit- V nadaljevanju smo dijake povprašali o njiho-
coin, ether in dogecoin. Večina (64 ) jih je v krip- vemu odnosu do obeh novosti. Pripravili smo 19
tovalute investiralo do 100 evrov. Pri vprašanju, trditev, za katere smo jih poprosili, da izrazijo
zakaj investirajo in kje so dobili denar za investi- svoje strinjanje. Uporabili smo petstopenjsko le-
cijo, je bilo možnih več odgovorov: največ (48 ) stvico, kjer je 1 pomenilo, da se s trditvijo sploh
jih je denar za investicijo dobilo iz naslova štu- ne strinjajo, 5 pa, da se s trditvijo popolnoma
dentskega oz. poletnega dela, 36 ga je dobilo za strinjajo. Dodali smo še možnost odgovora »Ne
darilo ob različnih priložnostih, 25 iz naslova vem«.
štipendije in prav tako 25 od staršev.
Strinjanje dijakov s trditvami, ki smo jih upo-
Med razlogi, zakaj investirajo vanje, jih večina
management 18 (2023) številka 1 27
Preglednica 2 Trditve, ki ponazarjajo odnos dijakov do kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov
Trditev () () () ()
Kriptovalute bodo v prihodnosti v vsakdanji rabi , ,
V šoli bi se morali več pogovarjati o kriptovalutah , ,
Kriptovalute se uporabljajo za plačevanje umorov, zlorabo otrok na črnem trgu, prepro- , ,
dajo ljudi in prepovedanih substanc
Kriptovalute bodo v prihodnosti poleg denarja uradno plačilno sredstvo , ,
Mislim, da je investiranje v kriptovalute dobra ideja . ,
Poznavanje področja kriptovalut je del finančne pismenosti posameznika , ,
Investiranje v kriptovalute me zanima , ,
Vlaganje v kriptovalute dojemam kot spletne igre na srečo , ,
Imam namen investirati v kriptovalute , ,
Tehnologija veriženja podatkovnih blokov se mi zdi tehnologija prihodnosti , ,
Vsebine o tehnologiji veriženja podatkovnih blokov in kriptovalutah bi morale biti , ,
vključene v gimnazijski učni načrt
Investiranje v kriptovalute se mi zdi jasno in razumljivo , ,
Vem, kako kriptovalute vplivajo na onesnaževanje okolja , ,
Investiranje v kriptovalute se mi zdi enostavno , ,
Mislim, da bodo kriptovalute v prihodnosti zamenjale navaden denar , ,
Ko bo možno, bi rad plačeval s kriptovalutami , ,
Razumem, kako delujejo tehnologija veriženja podatkovnih blokov in druge tehnolo- , ,
gije, ki podpirajo kriptovalute
S svojimi starši oz. skrbniki se pogovarjam o kriptovalutah , ,
S svojimi sošolci in prijatelji se pogovarjam o kriptovalutah , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) število odgovorov, (2) število odgovorov »Ne vem«, (3) aritmetična sredina, (4) standar-
dni odklon.
tako večina (73 ) ne spremlja razvoja področja (68 ) navaja, da želijo ugotoviti, kako kriptova-
kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih lute delujejo. 40 jih investira, ker verjamejo, da
blokov. Kriptovalute rudari le 4 dijakov. so kriptovalute dobra naložba, 24 jih meni, da
se s tem izognejo vplivu inflacije, 20 pa zato, ker
V kriptovalute je že vlagalo 14 dijakov, tre- radi igrajo igre na srečo. Le 4 jih investira, ker bi
nutno ima v njih naložen denar 12 dijakov. Ve- kriptovalute radi uporabili kot plačilno sredstvo.
čina (63 ) dijakov se v šoli pri pouku nikoli ne po- Prav tako le 4 dijakov vanje investira, da bi s
govarja o kriptovalutah, 35 redko. Nobeden iz- tem hitro obogateli. Največ (36 ) jih vrednost
med anketirancev se pri pouku o kriptovalutah in svojih investicij spremlja tedensko, 28 letno,
tehnologiji veriženja podatkovnih blokov ne po- 12 dnevno; le 4 jih spremlja večkrat dnevno.
govarja zelo pogosto ali pogosto. Prav tako se ve- Glede pogostosti trgovanja z njimi največ dijakov
čina (85 ) v šoli pri pouku ne pogovarja o tehno- (48 ) trguje na mesečni ravni.
logiji veriženja podatkovnih blokov, 14 redko.
Večina (43 ) se s starši o kriptovalutah pogovarja Odnos dijakov do kriptovalut
redko, 37 pa nikoli. Dijaki največ vlagajo v bit- V nadaljevanju smo dijake povprašali o njiho-
coin, ether in dogecoin. Večina (64 ) jih je v krip- vemu odnosu do obeh novosti. Pripravili smo 19
tovalute investiralo do 100 evrov. Pri vprašanju, trditev, za katere smo jih poprosili, da izrazijo
zakaj investirajo in kje so dobili denar za investi- svoje strinjanje. Uporabili smo petstopenjsko le-
cijo, je bilo možnih več odgovorov: največ (48 ) stvico, kjer je 1 pomenilo, da se s trditvijo sploh
jih je denar za investicijo dobilo iz naslova štu- ne strinjajo, 5 pa, da se s trditvijo popolnoma
dentskega oz. poletnega dela, 36 ga je dobilo za strinjajo. Dodali smo še možnost odgovora »Ne
darilo ob različnih priložnostih, 25 iz naslova vem«.
štipendije in prav tako 25 od staršev.
Strinjanje dijakov s trditvami, ki smo jih upo-
Med razlogi, zakaj investirajo vanje, jih večina
management 18 (2023) številka 1 27