Page 29 - Management 18 (1)
P. 29
a Ruzzier | Odnos mladih do kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov
Preglednica 5 Trditve dijakov in dijakinj
Spremenljivka/anketiranci (a) (b) () ()
() () () ()
Investiranje v kriptovalute me zanima , , , , , ,
Imam namen investirati v kriptovalute , , , , , ,
Kriptovalute bodo v prihodnosti poleg denarja uradno plačilno sredstvo , , , , , ,
Investiranje v kriptovalute se mi zdi jasno in razumljivo , , , , , ,
Investiranje v kriptovalute se mi zdi enostavno , , , , , ,
Ko bo možno, bi rad plačeval s kriptovalutami , , , , , .
Vem, kako kriptovalute vplivajo na onesnaževanje okolja , , , , , ,
S svojimi sošolci in prijatelji se pogovarjam o kriptovalutah , , , , , ,
S svojimi starši oz. skrbniki se pogovarjam o kriptovalutah , , , , , ,
, , , , , ,
Razumem, kako delujejo tehnologija veriženja podatkovnih blokov in
druge tehnologije, ki podpirajo kriptovalute
Poznavanje področja kriptovalut je del finančne pismenosti posame- , , , , , ,
znika
Opombe Naslovi stolpcev: (a) fantje (n = 88), (b) dekleta (n = 122), (1) aritmetična sredina, (2) standardni odklon, (3)
t-test za neodvisna vzorca (predpostavka o enakosti varianc), (4) stopnja značilnosti. Lestvica: 1 – sploh se ne strinjam,
5 – popolnoma se strinjam.
tehnologije veriženja podatkovnih blokov, tako stira. Peto hipotezo tako lahko samo delno potr-
da lahko potrdimo tudi drugo hipotezo. dimo.
Tretjo in četrto hipotezo smo preverjali s t- Šesto hipotezo smo ponovno preverjali s t-
testom med neodvisnima vzorcema, pri čemer testom med neodvisnima vzorcema, pri čemer
smo imeli skupino dijakov, ki je že investirala v smo imeli skupino dijakov (skupina 1) ter skupino
kriptovalute (skupina 1), ter skupino dijakov, ki dijakinj (skupina 2). V preglednici 5 prikazujemo
do sedaj še niso investirali v kriptovalute (sku- aritmetične sredine ter t-teste zgolj za tiste trdi-
pina 2). V preglednici 3 prikazujemo aritmetične tve, kjer je prišlo do statistično značilnih razlik
sredine ter t-teste zgolj za tiste trditve, kjer je med dijaki in dijakinjami.
prišlo do statistično značilnih razlik med preuče-
vanima skupinama anketirancev. Pri preverjanju šeste hipoteze smo ugotovili,
da so fantje bolj naklonjeni kriptovalutam in teh-
Pri preverjanju tretje in četrte hipoteze smo nologiji veriženja podatkovnih blokov kot de-
ugotovili, da imajo dijaki, ki so že vlagali v kripto- kleta. Statistično značilne razlike smo potrdili pri
valute, bistveno pozitivnejši odnos do kriptova- 11 od 19 trditev (preglednica 5). Tako lahko tudi
lut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov šesto hipotezo potrdimo.
ter bolj verjamejo v pomembnost kriptovalut in
tehnologije veriženja blokov v prihodnosti. Stati- Diskusija in zaključek
stično značilne razlike smo potrdili kar pri 16 (od V skladu z izvedeno raziskavo smo ugotovili, da
19) trditvah (preglednica 3), zato lahko tretjo in je poznavanje kriptovalut med mladimi zelo ve-
četrto hipotezo potrdimo. liko, saj je 98 dijakov zanje že slišalo. Nasprotno
je poznavanje tehnologije veriženja podatkovnih
Peto hipotezo preverjamo s pomočjo linearne blokov veliko manjše, saj več kot polovica dija-
regresije, pri čemer odvisno spremenljivko pred- kov (53 ) še ni slišala za to tehnologijo. Največ
stavlja investiranje dijakov v kriptovalute, ne- dijakov (99 ) je prepoznalo kriptovaluto bitcoin,
odvisne spremenljivke pa investiranje prijate- njej pa sledita ether in dogecoin. Polovica dija-
ljev, investiranje staršev ter poznavanje sošol- kov (50 ) ni prepoznala nobene kriptomenjal-
cev, za katere vedo, da so že investirali v krip- nice, največ (30 ) jih je prepoznalo kriptomenjal-
tovalute. Rezultati nakazujejo (preglednica 4), da nico Binance. Dijaki so za kriptovalute v večini pr-
na investiranje dijakov v kriptovalute statistično vič slišali na družbenih omrežjih, tam tudi iščejo
značilno vplivajo predvsem starši, ki tudi sami nadaljnje informacije o njih. V šoli pri pouku se
investirajo v njih. Na investicije pa ne vplivajo redko pogovarjajo o tej temi.
ostali prijatelji ter število sošolcev, ki vanje inve-
management 18 (2023) številka 1 29
Preglednica 5 Trditve dijakov in dijakinj
Spremenljivka/anketiranci (a) (b) () ()
() () () ()
Investiranje v kriptovalute me zanima , , , , , ,
Imam namen investirati v kriptovalute , , , , , ,
Kriptovalute bodo v prihodnosti poleg denarja uradno plačilno sredstvo , , , , , ,
Investiranje v kriptovalute se mi zdi jasno in razumljivo , , , , , ,
Investiranje v kriptovalute se mi zdi enostavno , , , , , ,
Ko bo možno, bi rad plačeval s kriptovalutami , , , , , .
Vem, kako kriptovalute vplivajo na onesnaževanje okolja , , , , , ,
S svojimi sošolci in prijatelji se pogovarjam o kriptovalutah , , , , , ,
S svojimi starši oz. skrbniki se pogovarjam o kriptovalutah , , , , , ,
, , , , , ,
Razumem, kako delujejo tehnologija veriženja podatkovnih blokov in
druge tehnologije, ki podpirajo kriptovalute
Poznavanje področja kriptovalut je del finančne pismenosti posame- , , , , , ,
znika
Opombe Naslovi stolpcev: (a) fantje (n = 88), (b) dekleta (n = 122), (1) aritmetična sredina, (2) standardni odklon, (3)
t-test za neodvisna vzorca (predpostavka o enakosti varianc), (4) stopnja značilnosti. Lestvica: 1 – sploh se ne strinjam,
5 – popolnoma se strinjam.
tehnologije veriženja podatkovnih blokov, tako stira. Peto hipotezo tako lahko samo delno potr-
da lahko potrdimo tudi drugo hipotezo. dimo.
Tretjo in četrto hipotezo smo preverjali s t- Šesto hipotezo smo ponovno preverjali s t-
testom med neodvisnima vzorcema, pri čemer testom med neodvisnima vzorcema, pri čemer
smo imeli skupino dijakov, ki je že investirala v smo imeli skupino dijakov (skupina 1) ter skupino
kriptovalute (skupina 1), ter skupino dijakov, ki dijakinj (skupina 2). V preglednici 5 prikazujemo
do sedaj še niso investirali v kriptovalute (sku- aritmetične sredine ter t-teste zgolj za tiste trdi-
pina 2). V preglednici 3 prikazujemo aritmetične tve, kjer je prišlo do statistično značilnih razlik
sredine ter t-teste zgolj za tiste trditve, kjer je med dijaki in dijakinjami.
prišlo do statistično značilnih razlik med preuče-
vanima skupinama anketirancev. Pri preverjanju šeste hipoteze smo ugotovili,
da so fantje bolj naklonjeni kriptovalutam in teh-
Pri preverjanju tretje in četrte hipoteze smo nologiji veriženja podatkovnih blokov kot de-
ugotovili, da imajo dijaki, ki so že vlagali v kripto- kleta. Statistično značilne razlike smo potrdili pri
valute, bistveno pozitivnejši odnos do kriptova- 11 od 19 trditev (preglednica 5). Tako lahko tudi
lut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov šesto hipotezo potrdimo.
ter bolj verjamejo v pomembnost kriptovalut in
tehnologije veriženja blokov v prihodnosti. Stati- Diskusija in zaključek
stično značilne razlike smo potrdili kar pri 16 (od V skladu z izvedeno raziskavo smo ugotovili, da
19) trditvah (preglednica 3), zato lahko tretjo in je poznavanje kriptovalut med mladimi zelo ve-
četrto hipotezo potrdimo. liko, saj je 98 dijakov zanje že slišalo. Nasprotno
je poznavanje tehnologije veriženja podatkovnih
Peto hipotezo preverjamo s pomočjo linearne blokov veliko manjše, saj več kot polovica dija-
regresije, pri čemer odvisno spremenljivko pred- kov (53 ) še ni slišala za to tehnologijo. Največ
stavlja investiranje dijakov v kriptovalute, ne- dijakov (99 ) je prepoznalo kriptovaluto bitcoin,
odvisne spremenljivke pa investiranje prijate- njej pa sledita ether in dogecoin. Polovica dija-
ljev, investiranje staršev ter poznavanje sošol- kov (50 ) ni prepoznala nobene kriptomenjal-
cev, za katere vedo, da so že investirali v krip- nice, največ (30 ) jih je prepoznalo kriptomenjal-
tovalute. Rezultati nakazujejo (preglednica 4), da nico Binance. Dijaki so za kriptovalute v večini pr-
na investiranje dijakov v kriptovalute statistično vič slišali na družbenih omrežjih, tam tudi iščejo
značilno vplivajo predvsem starši, ki tudi sami nadaljnje informacije o njih. V šoli pri pouku se
investirajo v njih. Na investicije pa ne vplivajo redko pogovarjajo o tej temi.
ostali prijatelji ter število sošolcev, ki vanje inve-
management 18 (2023) številka 1 29