Page 28 - Management 18 (1)
P. 28
a Ruzzier | Odnos mladih do kriptovalut in tehnologije veriženja podatkovnih blokov

Preglednica 3 Trditve med dijaki, ki so že investirali v kriptovalute, in tistimi, ki niso

Trditev (a) (b) () ()

() () () ()

Kriptovalute bodo v prihodnosti v vsakdanji rabi , , , , , ,
Investiranje v kriptovalute me zanima , , , , , ,

Imam namen investirati v kriptovalute , , , , , ,
Mislim, da je investiranje v kriptovalute dobra ideja , , , , , ,

Kriptovalute bodo v prihodnosti poleg denarja uradno plačilno sredstvo , , , , , ,

Investiranje v kriptovalute se mi zdi jasno in razumljivo , , , , , ,

Investiranje v kriptovalute se mi zdi enostavno , , , , , ,
Ko bo možno, bi rad plačeval s kriptovalutami , , , , , ,

S svojimi sošolci in prijatelji se pogovarjam o kriptovalutah , , , , , ,
S svojimi starši oz. skrbniki se pogovarjam o kriptovalutah , , , , , ,

Razumem, kako delujejo tehnologija veriženja podatkovnih blokov in , , , , , ,
druge tehnologije, ki podpirajo kriptovalute , , , , , ,

Tehnologija veriženja podatkovnih blokov se mi zdi tehnologija priho-
dnosti

Poznavanje področja kriptovalut je del finančne pismenosti posame- , , , , , ,
znika , , , , , ,

V šoli bi se morali več pogovarjati o kriptovalutah

Vsebine o tehnologiji veriženja podatkovnih blokov in kriptovalutah bi , , , , , ,
morale biti vključene v gimnazijski učni načrt

Opombe Naslovi stolpcev: (a) kriptovalute so že imeli v lasti (n = 29), (b) kriptovalut še niso imeli v lasti (n = 185), (1)
aritmetična sredina, (2) standardni odklon, (3) t-test za neodvisna vzorca (predpostavka o enakosti varianc), (4) stopnja
značilnosti. Lestvica: 1 – sploh se ne strinjam, 5 – popolnoma se strinjam.

Preglednica 4 Rezultati regresije za odvisnost strinjajo kot ne strinjajo, da bodo kriptovalute v
investiranja v kriptovalute glede na okolje prihodnosti poleg denarja uradno plačilno sred-
(investiranje prijateljev, staršev, sošolcev) stvo. Kot kažejo rezultati naše raziskave , dijaki ne
vedo za tehnologijo veriženja podatkovnih blo-
Dejavnik () () () () kov, dodatno pa se je izkazalo, da jim je le-ta ne-
razumljiva. Ugotovili smo tudi, da se s svojimi
Konstanta , , , starši oz. skrbniki, sošolci in prijatelji redko po-
Prijatelji , govarjajo o kriptovalutah in tehnologiji veriženja
Starši , , , , podatkovnih blokov. Kljub temu da so strinjanja
Sošolci , dijakov zelo nizka, so standardni odkloni visoki,
, , , kar kaže na različna mnenja med dijaki.

–, –, –, Dijaki, ki investirajo v kriptovalute (teh je bilo
29), se najbolj strinjajo s trditvijo, da jim investi-
Opombe Naslovi stolpcev: (1) aritmetična sredina, (2) ranje pomaga povečati njihov dohodek (as = 3,35;
standardni odklon, (3) t-test za neodvisna vzorca (predpo- so = 1,15). Nihanja vrednosti kriptovalut pa jih po
stavka o enakosti varianc), (4) stopnja značilnosti. njihovem mnenju v povprečju ne obremenjujejo
(as = 2,54), čeprav so med njimi tudi takšni, ki jih
rabili za preverjanje odnosa do kriptovalut in teh- ta nihanja obremenjujejo, na kar nakazuje zelo vi-
nologije veriženja podatkovnih blokov (pregle- sok standardni odklon (so = 1,38).
dnica 2), je bilo relativno nizko. Kljub temu je bilo
pet trditev, ki so bile ocenjene z oceno višje kot 3. Preverjanje hipotez
Dijaki so se najbolj strinjali s tem, da bodo krip- Anketa med dijaki je pokazala, da so skoraj vsi
tovalute v prihodnosti v vsakdanji rabi, temu pa (98 ) že slišali za kriptovalute, zato lahko prvo
je sledilo strinjanje s trditvijo, da bi se morali v hipotezo potrdimo. Večina (53 ) jih ne pozna
šoli več pogovarjati o kriptovalutah in tehnolo-
giji veriženja podatkovnih blokov. Dijaki se bolj

28 management 18 (2023) številka 1
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33