Page 3 - Management 18 (1)
P. 3
ela Velušček Dejavniki nakupnega vedenja
Univerza na Primorskem, pri odločanju za nakup medu
Fakulteta za management in medenih izdelkov
spela.veluscek@gmail.com
Proces nakupnega vedenja se od potrošnika do potrošnika razlikuje, saj
Tina Vukasović obstaja veliko dejavnikov, ki na vsakega posameznika vplivajo drugače.
Univerza na Primorskem, Današnji potrošnik je vse bolj informiran in izobražen, prav tako pa ga
Fakulteta za management današnji trend hitrega načina življenja sili k naravnim in kakovostnim
tina.vukasovic@upr.si izdelkom. V članku smo se osredotočili na nakupne navade slovenskih
potrošnikov iz goriške regije pri nakupu medu in medenih izdelkov. Za-
nimalo nas je, katerih izdelkov se potrošniki poleg medu največ poslu-
žujejo, dejavniki, ki vplivajo na nakup, ter odnos potrošnikov do sloven-
skega medu in medenih izdelkov. S kvantitativno raziskavo smo ugoto-
vili, da poleg medu potrošniki pogosteje kupujejo še propolis, medene pi-
jače in matični mleček. Med dejavniki v procesu odločanja za nakup naj-
bolj prevlada kakovost, kar se sklada tudi z ugotovitvijo, da potrošniki
pogosteje kupujejo slovenski med z zaščiteno geografsko označbo.
Ključne besede: potrošnik, dejavniki nakupnega vedenja, med, medeni iz-
delki
Factors of Purchasing Behavior When Deciding to Buy Honey
and Honey Products
The process of purchase behaviour varies greatly from consumer to con-
sumer, because of many factors that influence each individual differently.
Today’s consumer is increasingly informed and educated, besides that,
fast lifestyle trend forces him to natural and quality products. In the ar-
ticle, we focused on the purchase behaviour of Slovenian consumers in
the Goriška region when buying honey and honey related products. We
were interested which products, besides honey, consumers use the most,
the factors that influence the purchase and the attitude of consumers
towards Slovenian honey and honey related products. Through quantita-
tive research, we found that consumers are likely to buy propolis, honey
drinks and royal jelly besides honey. Among the factors in the decision-
making process for the purchase, quality dominates the most, which also
confirms that consumers more often purchase Slovenian honey under a
protected geographical mark.
Keywords: consumer, factors of purchase behaviour, honey, honey prod-
ucts
https://doi.org/10.26493/1854-4231.18.3-8
Uvod nih izdelkih naraslo. Potrošniki si želijo izdelke, ki
Današnji trend v sodobnem načinu življenja ljudi prihajajo iz domačega okolja in jim lahko zaupajo
vse bolj vzpodbuja k naravnemu načinu življenja (Kozmus, Noč in Vertačnik 2017; Velušček 2023).
in naravnim izdelkom. Vračanje k naravnim iz-
delkom je postalo način življenja za ljudi, ki po- V članku smo se osredotočili na nakupno ve-
stajajo vedno bolj informirani in ozaveščeni o po- denje potrošnikov pri nakupu medu in medenih
menu uživanja manj predelane ter neindustrijske izdelkov. Trg medu in drugih medenih izdelkov se
hrane. Zahvaljujoč temu trendu prehranjevalnih z leti hitro razvija in raste ter potrošniku ponuja
navad je povpraševanje po medu in drugih mede- raznoliko in pestro izbiro, ki je od začetka teme-
ljila na količini, v zadnjih letih pa je v ospredje
management 18 (2023) številka 1 3
Univerza na Primorskem, pri odločanju za nakup medu
Fakulteta za management in medenih izdelkov
spela.veluscek@gmail.com
Proces nakupnega vedenja se od potrošnika do potrošnika razlikuje, saj
Tina Vukasović obstaja veliko dejavnikov, ki na vsakega posameznika vplivajo drugače.
Univerza na Primorskem, Današnji potrošnik je vse bolj informiran in izobražen, prav tako pa ga
Fakulteta za management današnji trend hitrega načina življenja sili k naravnim in kakovostnim
tina.vukasovic@upr.si izdelkom. V članku smo se osredotočili na nakupne navade slovenskih
potrošnikov iz goriške regije pri nakupu medu in medenih izdelkov. Za-
nimalo nas je, katerih izdelkov se potrošniki poleg medu največ poslu-
žujejo, dejavniki, ki vplivajo na nakup, ter odnos potrošnikov do sloven-
skega medu in medenih izdelkov. S kvantitativno raziskavo smo ugoto-
vili, da poleg medu potrošniki pogosteje kupujejo še propolis, medene pi-
jače in matični mleček. Med dejavniki v procesu odločanja za nakup naj-
bolj prevlada kakovost, kar se sklada tudi z ugotovitvijo, da potrošniki
pogosteje kupujejo slovenski med z zaščiteno geografsko označbo.
Ključne besede: potrošnik, dejavniki nakupnega vedenja, med, medeni iz-
delki
Factors of Purchasing Behavior When Deciding to Buy Honey
and Honey Products
The process of purchase behaviour varies greatly from consumer to con-
sumer, because of many factors that influence each individual differently.
Today’s consumer is increasingly informed and educated, besides that,
fast lifestyle trend forces him to natural and quality products. In the ar-
ticle, we focused on the purchase behaviour of Slovenian consumers in
the Goriška region when buying honey and honey related products. We
were interested which products, besides honey, consumers use the most,
the factors that influence the purchase and the attitude of consumers
towards Slovenian honey and honey related products. Through quantita-
tive research, we found that consumers are likely to buy propolis, honey
drinks and royal jelly besides honey. Among the factors in the decision-
making process for the purchase, quality dominates the most, which also
confirms that consumers more often purchase Slovenian honey under a
protected geographical mark.
Keywords: consumer, factors of purchase behaviour, honey, honey prod-
ucts
https://doi.org/10.26493/1854-4231.18.3-8
Uvod nih izdelkih naraslo. Potrošniki si želijo izdelke, ki
Današnji trend v sodobnem načinu življenja ljudi prihajajo iz domačega okolja in jim lahko zaupajo
vse bolj vzpodbuja k naravnemu načinu življenja (Kozmus, Noč in Vertačnik 2017; Velušček 2023).
in naravnim izdelkom. Vračanje k naravnim iz-
delkom je postalo način življenja za ljudi, ki po- V članku smo se osredotočili na nakupno ve-
stajajo vedno bolj informirani in ozaveščeni o po- denje potrošnikov pri nakupu medu in medenih
menu uživanja manj predelane ter neindustrijske izdelkov. Trg medu in drugih medenih izdelkov se
hrane. Zahvaljujoč temu trendu prehranjevalnih z leti hitro razvija in raste ter potrošniku ponuja
navad je povpraševanje po medu in drugih mede- raznoliko in pestro izbiro, ki je od začetka teme-
ljila na količini, v zadnjih letih pa je v ospredje
management 18 (2023) številka 1 3