Page 5 - Management 18 (1)
P. 5
Špela Velušček in Tina Vukasović | Dejavniki nakupnega vedenja

Med , 
Propolis
Medene pijače , 
Cvetni prah
Matični mleček , 
, 
Vosek , 
Apiterapije
, 
, 

Slika 1 Struktura nakupovanja medu in/ali medenih izdelkov

Po potrebi , 
Večkrat letno
, 
Mesečno
Enkrat letno , 
, 
Zelo redko , 

Slika 2 Pogostost nakupovanja

kupu medu in medenih izdelkov. Zanimali so nas univerzitetno izobrazbo, največji odstotek anke-
dejavniki, ki vplivajo na nakup medu in medenih tiranih pa ima dokončano srednjo šolo (37,4 ).
izdelkov pri slovenskih potrošnikih. Prikazani re-
zultati izhajajo iz raziskave, izvedene v okviru Z anketnim vprašalnikom smo želeli pridobiti
magistrske naloge soavtorice tega članka z na- odgovore na spodaj navedena vprašanja:
slovom »Analiza nakupnega vedenja potrošnikov
pri nakupu medu in medenih izdelkov« (Velušček, 1. Katere izdelke iz skupine med in medeni iz-
2023). delki (med, propolis, matični mleček, vosek,
cvetni prah, posluževanje apiterapij, medene
Metoda raziskave pijače idr.) anketirani največ kupujejo?
Za izvedbo raziskave smo uporabili kvantitativno
raziskovalno metodo, in sicer spletni anketni 2. Kako pogosto anketirani kupujejo med in
vprašalnik. V raziskavo so bili vključeni polnole- medene izdelke?
tni potrošniki medu in medenih izdelkov goriške
regije. Dostop do anonimnega anketnega vprašal- 3. Ali pogosteje kupujejo med z geografsko oz-
nika je bil objavljen na Facebookovem osebnem načbo ali brez nje?
profilu, ki je bil na voljo uporabnikom, ki so bili v
času anketiranja – od 16. januarja do 14. februarja 4. Kateri je najpogostejši kraj nakupovanja me-
2022 – prisotni na tem družbenem omrežju. Z me- du in medenih izdelkov?
todo snežne kepe je bila nato po elektronski pošti
poslana povezava do anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave
Kupovanje medu in/ali medenih izdelkov
Med 179 anketiranimi je bilo 57 (31,8 ) mo- Raziskali smo, katere od naštetih izdelkov kupu-
ških in 122 (68,2 ) žensk. Glede na starost smo jejo anketirani. Med izbranimi odgovori so bili:
anketirane razdelili v starostne skupine. Naj- med, propolis, matični mleček, vosek, cvetni prah,
manjši delež predstavljajo stari več kot 60 let posluževanje apiterapij, medene pijače idr. (mo-
(13,4 ). Največja starostna skupina predstavlja žnost samostojne označbe). Možnih je bilo več
kar 36,9 , v njej so anketiranci starosti od 31 do odgovorov.
45 let. V naslednji največji starostni skupini so an-
ketiranci starosti od 18 do 30 let, ki predstavljajo Kot nakazuje slika 1, največ anketiranih (175;
25,7  celotnega vzorca. Le odstotek manj od četr- 97,8 ) kupuje med, sledijo propolis (81; 45,3 )
tine vseh anektiranih, to je 24 , pa predstavljajo in medene pijače (30; 16,8 ). Dokaj podoben od-
stari od 46 do 60 let. stotek je pri kupovanju matičnega mlečka (19;
10,6 ) in cvetnega prahu (21; 11,7 ). Le 1,7  (3)
Izobrazbena struktura je raznolika. Le 0,6  jih kupuje čebelji vosek, najmanj anketiranih pa
jih ima osnovnošolsko izobrazbo in enak odsto- se poslužuje apiterapij (2; 1,1 ).
tek doktorat. Prav tako enak odstotek, 12,8 ,
jih ima dokončan magisterij in visoko strokovno Največ anketiranih med in medene izdelke
šolo. Dobra četrtina, 25,7 , jih ima dokončano kupuje po potrebi (93; 52,0 ), najmanj jih med
in medene izdelke kupuje zelo redko (11; 6,1 ).
Mesečno kupuje 7,8  anketiranih, večkrat letno
27,4  in enkrat letno 6,7 (slika 2).

management 18 (2023) številka 1 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10