Page 7 - Management 18 (1)
P. 7
Špela Velušček in Tina Vukasović | Dejavniki nakupnega vedenja
Preglednica 1 Deskriptivna statistika pomembnosti posameznih dejavnikov pri procesu odločanja za nakup medu
in medenih izdelkov
Dejavnik N () () ()
Kakovost , , ,
Pretekle izkušnje , , ,
Poreklo , , ,
Okus , , ,
Priporočila prijateljev in znancev , , ,
Aroma , , ,
Pomen izdelkov za zdravje – zdravstvena ozaveščenost o izdelkih , , ,
Dostopnost , , ,
Vrsta medu , , ,
Geografska označba, certifikat , , ,
Cena , , ,
Barva , , ,
Degustacija (možnost pokušnje) , , ,
Znamka – ugled blagovne znamke , , ,
Popust ali darilo na večjo količino , , ,
Privlačna embalaža , , ,
Oglaševanje v/na različnih medijih (socialna omrežja, tv, reklame, letaki) , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) povprečje, (2) mediana, (3) standardni odklon.
Preglednica 2 Deskriptivna statistika strinjanja s trditvami s področja medu in medenih izdelkov
Dejavnik N () () ()
Med in drugi medenih izdelki blagodejno vplivajo na zdravje ter dobro poč. ljudi , , ,
Med je bogat z vitamini in minerali , , ,
Med je kot sladilo zdrav nadomestek navadnega sladkorja , , ,
Med je odličen vir energije , , ,
Med povečuje odpornost , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) povprečje, (2) mediana, (3) standardni odklon.
po potrebi oz. odvisno od porabe. Le dobra če- uvrstili ugled blagovne znamke, popust ali darilo
trtina vprašanih (27,4 ) se za nakup odloča več- ob večjem nakupu, privlačna embalaža ter oglaše-
krat letno. Najpogostejši način kupovanja izdel- vanje.
kov je nakup neposredno pri proizvajalcu (77,1 )
ter preko prijateljev in znancev, pri katerih odsto- V okviru raziskave smo se soočali z nekaj ome-
tek znaša 45,8 . Nakup neposredno pri proizva- jitvami, ki pa niso predstavljale večjih težav. Te
jalcu se v več raziskavah kaže kot najpogostejši so lahko upoštevane tudi kot nekakšna priporo-
način nakupa, saj so le domači proizvajalci tisti, čila pri nadaljnjih raziskavah. Z raziskavo smo se
ki lahko zagotavljajo pristne informacije »iz prve omejili samo na kupovalce medu in medenih iz-
roke«. delkov, ostali pa so bili iz raziskave izločeni oz.
so zaključili z izpolnjevanjem ankete. Iz vzorca
Od vseh dejavnikov, ki so pomembni v procesu je bilo tako izločenih le sedem anketiranih; glede
odločanja za nakup medu in medenih izdelkov, je na celotno število anketiranih nam to ni pred-
najbolj izstopala kakovost. To trditev lahko pove- stavljalo velike omejitve pri zbiranju zadostnega
žemo tudi z ugotovitvijo, da večina vprašanih ku- števila popolno rešenih anket. Raziskava je ome-
puje med z zaščiteno geografsko označbo. Čebelje jena samo na goriško regijo, zato rezultatov ne
izdelke imajo za zdravju zelo koristne, zato se po- moremo posploševati na širše območje.
raba oz. povpraševanje po teh izdelkih z leti po-
večuje. Med manj pomembne dejavnike pa so se Z raziskavo smo prispevali k razumevanju na-
kupnih navad potrošnikov pri nakupu medu in
management 18 (2023) številka 1 7
Preglednica 1 Deskriptivna statistika pomembnosti posameznih dejavnikov pri procesu odločanja za nakup medu
in medenih izdelkov
Dejavnik N () () ()
Kakovost , , ,
Pretekle izkušnje , , ,
Poreklo , , ,
Okus , , ,
Priporočila prijateljev in znancev , , ,
Aroma , , ,
Pomen izdelkov za zdravje – zdravstvena ozaveščenost o izdelkih , , ,
Dostopnost , , ,
Vrsta medu , , ,
Geografska označba, certifikat , , ,
Cena , , ,
Barva , , ,
Degustacija (možnost pokušnje) , , ,
Znamka – ugled blagovne znamke , , ,
Popust ali darilo na večjo količino , , ,
Privlačna embalaža , , ,
Oglaševanje v/na različnih medijih (socialna omrežja, tv, reklame, letaki) , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) povprečje, (2) mediana, (3) standardni odklon.
Preglednica 2 Deskriptivna statistika strinjanja s trditvami s področja medu in medenih izdelkov
Dejavnik N () () ()
Med in drugi medenih izdelki blagodejno vplivajo na zdravje ter dobro poč. ljudi , , ,
Med je bogat z vitamini in minerali , , ,
Med je kot sladilo zdrav nadomestek navadnega sladkorja , , ,
Med je odličen vir energije , , ,
Med povečuje odpornost , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) povprečje, (2) mediana, (3) standardni odklon.
po potrebi oz. odvisno od porabe. Le dobra če- uvrstili ugled blagovne znamke, popust ali darilo
trtina vprašanih (27,4 ) se za nakup odloča več- ob večjem nakupu, privlačna embalaža ter oglaše-
krat letno. Najpogostejši način kupovanja izdel- vanje.
kov je nakup neposredno pri proizvajalcu (77,1 )
ter preko prijateljev in znancev, pri katerih odsto- V okviru raziskave smo se soočali z nekaj ome-
tek znaša 45,8 . Nakup neposredno pri proizva- jitvami, ki pa niso predstavljale večjih težav. Te
jalcu se v več raziskavah kaže kot najpogostejši so lahko upoštevane tudi kot nekakšna priporo-
način nakupa, saj so le domači proizvajalci tisti, čila pri nadaljnjih raziskavah. Z raziskavo smo se
ki lahko zagotavljajo pristne informacije »iz prve omejili samo na kupovalce medu in medenih iz-
roke«. delkov, ostali pa so bili iz raziskave izločeni oz.
so zaključili z izpolnjevanjem ankete. Iz vzorca
Od vseh dejavnikov, ki so pomembni v procesu je bilo tako izločenih le sedem anketiranih; glede
odločanja za nakup medu in medenih izdelkov, je na celotno število anketiranih nam to ni pred-
najbolj izstopala kakovost. To trditev lahko pove- stavljalo velike omejitve pri zbiranju zadostnega
žemo tudi z ugotovitvijo, da večina vprašanih ku- števila popolno rešenih anket. Raziskava je ome-
puje med z zaščiteno geografsko označbo. Čebelje jena samo na goriško regijo, zato rezultatov ne
izdelke imajo za zdravju zelo koristne, zato se po- moremo posploševati na širše območje.
raba oz. povpraševanje po teh izdelkih z leti po-
večuje. Med manj pomembne dejavnike pa so se Z raziskavo smo prispevali k razumevanju na-
kupnih navad potrošnikov pri nakupu medu in
management 18 (2023) številka 1 7