Page 38 - Management 18 (1)
P. 38
ona Kustec | Poslovna etika in bonton

nespremenjena se je v opisanih zgodovinskih raz- Brown, P., in S. Levinson. 1987. Politeness: Some Univer-
likah kazala (zgolj) etična podstat, na kateri je bil sals in Language Usage. Cambridge: Cambridge Uni-
zgrajen vsakokratni bonton. versity Press.

Etika kot moralni razsodnik vsakokratnega Byars, S. M., in K. Stanberry. 2018. Business Ethics. Ho-
stanja vrednot v posameznem sistemu nekega ra- uston, tx: OpenStax College, Rice University.
zvojnega časa zato prav temu sistemu samemu
nastavlja ogledalo. Ko se nosilci moči v sistemu Candace Smith Etiquette. B. l. »A Taste of Etiquette Hi-
zavedajo svoje moralne odgovornosti, povezane s story.« Etiquette for the Business of Life. https://
primarno skrbjo za »koristi« ljudi, so vodilne vre- www.candacesmithetiquette.com/etiquette
dnote sistemov praviloma najprej povezane z vr- -history.html.
linami in s spoštovanjem (mnogo bolj kot s pravi-
cami). To spoznanje se skozi zgodovinski pregled Conley, D. 2008. You May Ask Yourself: An Introduction to
preko podob harmoničnejših in manj konfliktnih Thinking Like a Sociologist. New York: W. W. Norton.
družb potrjuje v obdobjih, ko se je rast civilizacij
v prvi vrsti gradila »na račun« razvoja ter spošto- »Ethics.« 2023. Encyclopeadia Britannica, 20 julij. ht-
vanja človeka in medčloveških odnosov (obdobje tps://
stare kitajske in grške civilizacije ter razsvetljen- www.britannica.com/topic/ethics-philosophy.
stva), obratno pa obdobja vojn in nenadzorova-
nega industrijskega ter tehnološkega razvoja, ki Flannery, K. 2019. 50 Essential Etiquette Lessons: How to
človeka razumejo kot sredstvo za dosego lastnih Eat Lunch with Your Boss, Handle Happy Hour Like a
ciljev, prej zagovarjajo selektivni bonton za iz- Pro, and Write a Thank You Note in the in the Age of
brane nosilce moči ali pa celo njegovo nazado- Texting and Tweeting. Emeryville, ca: Althea.
vanje (srednji vek, merkantilizem, valovi, osre-
dotočeni izključno na industrijski in tehnološki French, M. M. 2010. United States Protocol: The Guide to
napredek). Official Diplomatic Etiquette. Plymouth: Rowman &
Littlefield.
Zaradi vsega navedenega je vloga poslovnega
bontona v svetu, ki ga vodi poslovni interes, osre- Gaus, G., in F. D’Agostino, ur. 2013. The Routledge Com-
dnjega pomena, saj deluje kot zagovornik spo- panion to Social and Political Philosophy. London: Ro-
štovanja človeka, njegovih potreb, zmožnosti in utledge.
vrlin, ki namesto zgolj pravne regulacije pri delu
potrebujejo trden družbeni in poklicni moralni Graber, M. 2014. »Etiquette of Roman Empire Dining.«
kompas. Tovrstno etično razmišljanje, ki gradi na Etiquipedia. https://etiquipedia.blogspot.com
vrlinah zaupanja, bi moralo zaradi samokontrole /2014/03/dining-etiquette-in-roman-empire.html.
poiskati način, da bi njegova pojavnost postala
(iz)merljiva in domišljeno odprta za preverjanje. Heath, E, B. Kaldis in A. Marcoux, ur. 2018. The Rou-
Prav to spoznanje nas skupaj z usvojenimi znanji, tledge Companion to Business Ethics. London: Rou-
predstavljenimi v tem prispevku, vodi k poskusu tledge.
izdelave posebnega modela za merjenje poslov-
nega bontona, ki ga bomo empirično preverili in Kadič, E. 2013. Govorica telesa in osebna karizma. Lju-
predstavili v naslednji številki revije Management. bljana: Zavod za napredne študije Delta.

Literatura Katz Jameson, J. 2004. »Negotiating Autonomy and
Ajzen, I. 1988. Attitudes, Personality and Behavior. Mil- Connection through Politeness: A Dialectical Ap-
proach to Organizational Conflict Management.«
ton Keynes: Open University Press. Western Journal of Communication 68 (3): 257–277.
Benedetti, K. 2008. Protokol, simfonija forme. Ljubljana:
Križaj, M. 2009. »Poslovni protokol in bonton na lokal-
Planet gv. nem nivoju.« Diplomsko delo, Univerza v Ljubljani.
Boselie, P., J. Van Harten in M. Veld. 2021. »A Human
Ksenzenko, O. A., in V. V. Robustova. 2021. »Dynamic
Resource Management Review on Public Manage- Process in Professional and Business Etiquette: Sci-
ment and Public Administration Research: Stop Ri- entific Research and Development.« Modern Com-
ght There . . . before We Go Any Further . . .« Public munication Studies 10 (5): 58–63.
ManagementReview 23 (4): 483–500.
Breavy, C., in J. Harrison. 2014. »Magna Carta: An In- Langford, B. 2005. The Etiquette Edge: The Unspoken Ru-
troduction.« British Library, 28. julij. https://www les for Business Success. New York: Amacom.
.bl.uk/magna-carta/articles/magna-carta-an
-introduction. Mausehund, J., R. N. Dortch, P. Brown in C. Bridges.
1995. »Business Etiquette: What Your Students
38 management 18 (2023) številka 1 Don’t Know.« Business Communication Quarterly 58
(4). https://doi.org/10.1177/10805699950580040.

Meier, M. 2020. Modern Etiquette Made Easy: A Five-Step
Method to Mastering Etiquette. New York: Skyhorse.

Okoro, E. A. 2012. »Cross-Culture Etiquette and Com-
munication in Global Business: Toward a Strategic
Framework for Managing Corporate Expansion.«
International Journal of Business and Management 7
(16). https://doi.org/10.5539/ijbm.v7n16p130.

Osredečki, E. 1994. Nova kultura poslovnega komunicira-
nje. Lesce: Oziris.

Pang, K. K., in G. Shamuganathan. 2015. »Engaging En-
trepreneurial Etiquette: Driven by a Theory of Plan-
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43