Page 113 - Studia Universitatis Hereditati, vol 7(1) (2019)
P. 113
ia Povezovanje turizma in kreativnih industrij pri oživljanjuuniversitatis
113 opuščene industrijske dediščine skladišča Monfort

Gorazd Sedmak
Fakulteta za turistične študije – Turistica, Univerza na Primorskem

Aleksandra Brezovec
Fakulteta za turistične študije – Turistica, Univerza na Primorskem

Neža Čebron Lipovec
Fakulteta za humanistične študije, Univerza na Primorskem

Ana Plestenjak
Arhej, d. o. o.

Študija izhaja iz predpostavke o visoki kulturno-zgodovinski turistični privlačnosti objekta in destina-
cije ter priložnostih za skupno trženje turizma in kreativnih industrij. Trženjski model je zasnovan na si-
nergiji obeh dejavnosti, povezanih v komplementarno in trajnostno naravnano poslovno enoto, ki upo-
števa konkretne potrebe vseh deležnikov. Posebnost tega trženjskega modela je v prepletu aktivnosti
privabljanja turistov (eksterno trženje) z aktivnostmi povezovanja notranjih deležnikov – ponudnikov
kreativnih storitev v objektu (interno trženje). Model predstavlja torej enovit strateški okvir, znotraj ka-
terega se lahko predstavniki kreativnih industrij povezujejo in povezani nastopajo na turističnem trgu,
pri tem pa suvereno oblikujejo svoje specifične vizije, cilje in trženjske strategije.
Ključne besede: turizem, kreativne industrije, trženje, industrijska dediščina skladišča Monfort

The study assumes that the cultural-historical character of the site and destination possesses a high de-
gree of attraction for tourism and that a joint marketing of tourism and creative industries is a potenti-
al. The model is based on the synergy between the two activities, connected into a complementary and
sustainability-bound business unit that considers the actual needs of all the stakeholders involved. Spe-
cificity of the presented marketing model lies in the intertwining of activities to attract tourist (exter-
nal marketing) and activities aimed at connecting the inner stakeholders, namely the providers of the
creative industry service at the site (internal marketing). Hence, the model represents a comprehensive
strategic framework, within which the representatives of creative industries can enter cooperate and te-
am-up in the presentation on the tourist market, while also assertively design their own specific visions,
goals and marketing strategies.
Key words: tourism, creative industry, marketing, industrijal heritage of Monfort warehouse

Opredelitev kreativnih industrij bin, ki so kulturne narave; te vsebine so običajno
in njihove povezave s turizmom zaščitene z avtorskimi pravicami in lahko imajo
obliko blaga ali storitev«. Unescov dokument v
Pojem »kreativne industrije« je relativno nadaljevanju izpostavi kot pomemben vidik kul-
nov, zato so definicije še raznolike. Med turnih industrij spodbujanje in ohranjanje kul-
splošno sprejetimi je opredelitev kreativ- turne raznolikosti ter zagotavljanje demokratič-
nih industrij kot dejavnosti, ki proizvajajo kul- nega dostopa do kulture (UNCTAD 2010, 5). Z
turne dobrine in storitve. Natančneje so v Unes- uveljavljanjem pojma kreativnih industrij pa se
covi konvenciji iz leta 2005 opredeljene kulturne pri pojmovanju kulturnih industrij zgodi pre-
industrije, in sicer kot industrije, ki »združujejo mik od pretežno negospodarskih h komercial-
ustvarjanje, proizvajanje in komercializacijo vse- nim kulturnim dejavnostim (UNCTAD 2010,

doi: https://doi.org/10.26493/2350-5443.7(1)113-127
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118