Page 117 - Studia Universitatis Hereditati, vol 7(1) (2019)
P. 117
ia universitatisSlika 2: Trenutna raba prostorov v objektu Monfort (vir: Plestenjak in soavtorji, 2018).

povezovanje tur izma in kr eativnih industr ij pr i oživljanju opuščene industr ijske dediščine 117 izdelkov in storitev razširilo tudi na druge krea- – kompatibilnost dejavnosti z osnovnim na-
tivne industrije v kraju in s tem pospešilo kultur- menom prostorov,
ni turizem. V ta namen je bila skozi projekt RE-
FREsh opravljena valorizacija skladiščne stavbe – sorodnost in kompatibilnost vsebin oz.
Monfort. področij delovanja,

Metodologija valoriziranja objekta – sorodnost poslanstva/vrednot/motivov (ra-
v kulturno turistične namene ven komercialnih ambicij, vplivati na kako-
Z namenom pridobivanja nabora idejnih rešitev vost življenja v lokalni skupnosti, druženje
glede vsebin je bilo v sklopu projekta organizira- podobno mislečih …) nosilcev dejavnosti,
nih več delavnic, fokusnih skupin in sestankov s
predstavniki različnih skupin deležnikov (lokal- – kraj bivanja/delovanja nosilcev/izvajalcev
na skupnost, predstavniki kreativnih industrij, dejavnosti (prednost imajo lokalni oz. regi-
GIZ Portorož), kjer se je zbiralo ideje, izmenjeva- onalni akterji),
lo mnenja in stališča ter snovalo možne strateške
usmeritve glede vsebin, ki naj bi bile umešče- – kompatibilnost potrebnih resursov in mož-
ne v objekt, ter sinergij, ki naj bi iz teh izhajale. nosti sinergij ter oblikovanja verig vrednosti
Predlaganih je bilo več vsebin s področja glasbe- in
ne ustvarjalnosti (glasbena šola, vadnice za mla-
de glasbene skupine, snemalni studio, …), likov- – medsebojna kompatibilnost glede ciljnih
ne in vizualne ustvarjalnosti (animacija, ročne skupin uporabnikov.
spretnosti), ustvarjalnosti (animacije, ročne
spretnosti …), športno-rekreativnih aktivnosti Kreativne funkcije prostorov v Monfortu
(joga, ples, sodobni ples, …) in družabnega V skladišču Monfort, ki je razdeljeno na pet
življenja (kartanje, šah, biljard, rojstnodnevna dvoran (kampat), so kreativne industrije že sedaj
praznovanja otrok …). Med predlogi je bilo kar aktivne. Ena od kampat je namenjena trgovini z
nekaj vsebin, ki v občini že obstajajo in katerih živili, v vseh ostalih kampatah pa se izvajajo pro-
podvajanje ne bi bilo smiselno, potencialno te- gramske vsebine, ki jih večinoma izvajajo krea-
žavo pa predstavljajo tudi nekompatibilne ak- tivne industrije.
tivnosti oz. vsebine. Za lažje odločanje smo zato
opredelili nekaj ključnih kriterijev vključevanja V prvi kampati je stalni razstavni pros-
in povezovanja dejavnosti KKI: tor Pomorskega muzeja »Sergej Mašera«, Pi-
– ne podvajanje vsebin, ki že imajo ustrezne ran. V tej kampati je tudi manjša predavalnica
ter info točka. V prizidku so urejene sanitarije.
pogoje za delovanje, Pomorski muzej »Sergej Mašera« zbira, prou-
čuje in predstavlja pomorsko preteklost sloven-
skega obalnega področja, slovensko pomorsko
preteklost in na pomorstvo vezane gospodarske
panoge. V Monfortu predstavlja zbirki Tradi-
cionalno ladjedelništvo in Razvoj vodnih špor-
tov. V info točki je trenutno postavljena razstava
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122