Page 125 - Studia Universitatis Hereditati, vol 7(1) (2019)
P. 125
ia universitatisKomunizem in turizem: sodobne prezentacije Povzetek
in interpretacije s pomočjo informacijske teh-
povezovanje tur izma in kr eativnih industr ij pr i oživljanju opuščene industr ijske dediščine 125 nologije (TITOUR). Skladišča soli Monfort in Grando v Portorožu sta in-
dustrijska dediščina zaščitena kot spomenika lokalne-
Zaključek ga pomena. Skladišče Monfort je bilo predmet analize
V članku smo prikazali pomen, priložnosti in in prenove v okviru Interreg projekta REFREsh (pod
metodologijo povezovanja turizma, dediščine in okriljem Zavoda za varstvo kulturne dediščine Sloveni-
kreativnih industrij na primeru Monforta v Por- je), s ciljem da se določi nova namembnost, ki bi teme-
torožu. Gre, kot kažejo nekateri primeri iz tu- ljila na kreativnih industrijah. V ta namen je bila nareje-
jine, za izredno kompleksno, hkrati pa poten- na interdisciplinarna študija, s katero so bili oblikovani
cialno zelo perspektivno kombinacijo dejavnosti predlogi za nove rabe ter modeli trženja teh rab. Model
oz. področij, kjer se pojavlja vrsta možnih sin- trženja skladišča Monfort kot centra kreativnih indu-
ergij. Medtem ko sta turistični in dediščinski strij, ki vključuje tudi povezovanje s turizmom, predvi-
vidik skladišč soli bila v preteklosti že deležna deva aktivnosti eksternega in internega trženja. Prvo bo
več resnih obravnav, so kreativne industrije še usmerjeno k prepoznavanju potreb in privabljanju obi-
dokaj neraziskano in slabo razumljeno področ- skovalcev/kupcev/turistov (to so npr. obiskovalci mu-
je, kar bo pri implementaciji predlaganih rešitev zejev, delavnic, prireditev …), drugo pa k ponudnikom
gotovo predstavljalo velik izziv. Poleg šibke ra- oz. najemnikom prostorov in prebivalcem območja. Pri
ziskanosti so kreativne industrije specifične tudi eksternem trženju je ključna segmentacija in prilagodi-
zaradi notranje heterogenosti – tako vsebinske tev ponudbe in trženjskega spleta posameznim segmen-
in organizacijske kot konceptualne, kar zahteva tom (domačim oz. tujim turistom, različnim psihograf-
fleksibilnost pristopov in obravnav tega segmen- skim segmentom, kot so iskalci avtentičnosti, mladi
ta »trojčka«. željni zabave itd.). Namen tega dela trženja je zadovolje-
vanje potreb obiskovalcev in zagotavljanje finančne us-
S pomočjo analize strateških dokumentov, pešnosti delovanja najemnikov/ponudnikov. Pri inter-
pregleda teoretičnih podlag in primerov dobrih nem trženju pa je ključno razumevanje potreb internih
praks ter terenskega dela in sestankov z različni- javnosti (najemnikov oziroma izvajalcev kreativnih de-
mi deležniki smo prišli do nabora priporočl- javnosti na lokaciji in lokalne skupnosti), z namenom
jivih vsebin skladišča in oblikovali teoretični ok- učinkovitega komuniciranja z njimi – s ciljem ozave-
vir simbioznega trženja Monforta. Ta upošteva ščanja, povezovanja, motiviranja, izobraževanja in uspo-
tako strateške smernice piranske občine, nače- sabljanja za doseganje zastavljenih ciljev kreativnosti
la varovanja dediščine in trajnostnega delovan- kraja in širše regije. Skozi interno tržno komuniciranje
ja, predstavlja pa lahko tudi primerno osnovo za se oblikujejo in utrjujejo standardi ponudbe Monfor-
sorodne primere povezovanja obravnavanih de- ta (način in kanali prodaje, način interpretacije, organi-
javnosti. zacijska kultura) ter spodbuja povezovanje in ustvarja-
nje nove vrednosti (novi dogodki, doživetja, ponudba,
V nadaljevanju bo potrebne veliko kon- zgodbe). Monfort se mora glede na svojo identiteto po-
tinuirane multilateralne komunikacije med zicionirati kot arhitekturna-dediščinska atrakcija na pri-
vsemi identificiranimi deležniki, da se bo predla- vlačni obmorski mikrolokaciji, pri čemer mora izposta-
gani okvir smiselno napolnil s konkretnimi vse- viti vrednost prostora in kreativnih vsebin. Za doseganje
binami. Ključni organizacijski akter bi morala dolgotrajnih pozitivnih učinkov kreativnih industrij za
pri tem biti občinska uprava, upoštevajoč, da pri kraj predlagamo simbiozno ali soustvarjalno trženje, ki
tej vlogi ne gre le za en projekt, ampak je spodbu- predvideva povezovanje ponudbe in promocije tako na
janje in podpora aktivnemu usklajevanju in pov- horizontalni (med istovrstnimi ponudniki - npr. muze-
ezovanju vseh deležnikov strateškega pomena za ji, umetniki, oglaševalci) kot vertikalni (npr. s ponudniki
uspešen razvoj občine. turističnih storitev, raziskovalnimi inštitucijami …) rav-
ni.
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130