Page 124 - Studia Universitatis Hereditati, vol 7(1) (2019)
P. 124
dia universitatis her editati, letnik 7 (2019), številk a 1 124Opatije pa, da je tudi sam turizem (zgodovina inodprtih možnosti za sodelovanje z raziskoval-
dediščina turizma kraja) že postal del kreativnih no-izobraževalnim institucijami pri spodbu-
hereditatiindustrij (npr. muzeji turizma). janju povezav med kreativnimi industrijami in
turizmom. Glede na težo, ki jo ima v tem okol-
Simbiozno trženje kreativnih industrij ju, izpostavljamo zlasti možnosti sodelovanja
in turizma z Univerzo na Primorskem, katere pridružena
Monfort naj v prvi vrsti povezuje ključne sektor- članica je tudi Fakulteta za dizajn, neposredno
je in kreativne subjekte za doseganje dolgotra- vpeta v razvoj kadrov kreativnih industrij. Ob
jnih pozitivnih učinkov kreativnih industrij za njej so kreativne vsebine posredno ali neposred-
lokacijo. Simbiozno, imenovano tudi sodeloval- no prisotne tudi na drugih fakultetah, npr. por-
no ali soustvarjalno trženje, lahko pomemb- toroška Fakulteta za turistične študije - Turis-
no prispeva k trajnostnemu razvoju združenih tica, kjer izobražujejo in raziskujejo kulturni,
ponudnikov in lokacije. Za razliko od tradi- dediščinski in inovativni turizem, koprska Ped-
cionalnega trženja, v okviru katerega (turistični) agoška fakulteta in Fakulteta za humanistične
ponudniki skrbijo le za razvoj proizvodov, cen, študije, ki pokrivata področje umetniške de-
distribucijskih kanalov in promocije, se s simbi- javnosti in medijev, Fakulteta za management,
oznim trženjem kreativnih industrij zasledujejo: kjer razvijajo design management in podjet-
niške kompetence, ki so potrebne za učinkovito
– širše koristi kreativne scene za kraj / regijo, in uspešno valorizacijo učinkov kreativnih in-
– celovita vrednost uporabe Monforta za po- dustrij. V povezavi z univerzo je treba omeniti
tudi Center odličnosti InnoRenew CoE - neod-
nudnike, uporabnike in partnerje, visni raziskovalni inštitut, ki spodbuja kulturo
– prilagajanje okoliščinam, ki vplivajo na de- odprtih inovacij s poudarkom na interdiscipli-
narnemu proučevanju lesa in njegove uporabe s
javnosti in uporabo/obisk Monforta (npr. ciljem razvijati konkurenčno prednost regije in
trendi, vreme, politika), države.
– cilji prepoznavnosti in komuniciranja z raz-
ličnimi javnostmi. Ključna gospodarska dejavnost, s katero se
mora razvijati simbiozno trženje kreativnih in-
Analiza stanja in potreb po kreativni sceni dustrij v Monfortu, je turistično gospodarst-
v Portorožu kaže na potrebo po vertikalnih in vo. Turistični ponudniki lahko oblikujejo s
horizontalnih povezovanjih ponudbe in pro- kreativnimi industrijami sinergije na področ-
mocije. Za trajnostni razvoj kreativnih indus- ju vključevanja kreativnih industrij v turistično
trij v Monfortu se morajo zato združiti resur- ponudbo in na področju inovativnega tržnega
si, procesi in programi trženja med istovrstnimi komuniciranja turistične destinacije. V sklopu
ponudniki (npr. muzeji, umetniki, oglaševalci) različnih že izpeljanih projektov povezovan-
ter med vertikalno komplementarnimi ponud- ja turizma in kreativnih industrij v občini so:
niki (npr. ponudniki turističnih storitev, razisk- Kreativne ideje za podjetniško soustvarjan-
ovalci, kreativni izvajalci). Vrste možnih oblik je novih turističnih proizvodov (KIPSNTP),
sodelovanja med internimi deležniki so so-up- Wellness Istra, TURIZEM 4.0 – obogatene
oraba in razvoj komunikacijskih in prodajnih turistične izkušnje, Izkusimo istrsko podežel-
kanalov (interaktivne spletne strani in e-trgovi- je: novi (tematski) turistični produkti in nji-
na, blogi itd.), skupno oz. koordinirano iskan- hova promocija (TURIZMO IŠTRIANO),
je možnosti za učinkovito valorizacijo učink- Skupna dediščina za skupno mednarodno pro-
ov kreativnih industrij, povezovanje z zasebnim mocijo 365 dni zelenega turizma na Opatijski
sektorjem na področju kreativnih market- in Portoroški rivieri (Riviera4Seasons2), Qual-
inških storitev, s sekcijami gospodarske zbor- ity Network on Sustainable Tourism (QNeST),
nice in tudi z javnim sektorjem. Nenazadnje je,
kot že omenjeno, v Piranski občini tudi veliko
dediščina turizma kraja) že postal del kreativnih no-izobraževalnim institucijami pri spodbu-
hereditatiindustrij (npr. muzeji turizma). janju povezav med kreativnimi industrijami in
turizmom. Glede na težo, ki jo ima v tem okol-
Simbiozno trženje kreativnih industrij ju, izpostavljamo zlasti možnosti sodelovanja
in turizma z Univerzo na Primorskem, katere pridružena
Monfort naj v prvi vrsti povezuje ključne sektor- članica je tudi Fakulteta za dizajn, neposredno
je in kreativne subjekte za doseganje dolgotra- vpeta v razvoj kadrov kreativnih industrij. Ob
jnih pozitivnih učinkov kreativnih industrij za njej so kreativne vsebine posredno ali neposred-
lokacijo. Simbiozno, imenovano tudi sodeloval- no prisotne tudi na drugih fakultetah, npr. por-
no ali soustvarjalno trženje, lahko pomemb- toroška Fakulteta za turistične študije - Turis-
no prispeva k trajnostnemu razvoju združenih tica, kjer izobražujejo in raziskujejo kulturni,
ponudnikov in lokacije. Za razliko od tradi- dediščinski in inovativni turizem, koprska Ped-
cionalnega trženja, v okviru katerega (turistični) agoška fakulteta in Fakulteta za humanistične
ponudniki skrbijo le za razvoj proizvodov, cen, študije, ki pokrivata področje umetniške de-
distribucijskih kanalov in promocije, se s simbi- javnosti in medijev, Fakulteta za management,
oznim trženjem kreativnih industrij zasledujejo: kjer razvijajo design management in podjet-
niške kompetence, ki so potrebne za učinkovito
– širše koristi kreativne scene za kraj / regijo, in uspešno valorizacijo učinkov kreativnih in-
– celovita vrednost uporabe Monforta za po- dustrij. V povezavi z univerzo je treba omeniti
tudi Center odličnosti InnoRenew CoE - neod-
nudnike, uporabnike in partnerje, visni raziskovalni inštitut, ki spodbuja kulturo
– prilagajanje okoliščinam, ki vplivajo na de- odprtih inovacij s poudarkom na interdiscipli-
narnemu proučevanju lesa in njegove uporabe s
javnosti in uporabo/obisk Monforta (npr. ciljem razvijati konkurenčno prednost regije in
trendi, vreme, politika), države.
– cilji prepoznavnosti in komuniciranja z raz-
ličnimi javnostmi. Ključna gospodarska dejavnost, s katero se
mora razvijati simbiozno trženje kreativnih in-
Analiza stanja in potreb po kreativni sceni dustrij v Monfortu, je turistično gospodarst-
v Portorožu kaže na potrebo po vertikalnih in vo. Turistični ponudniki lahko oblikujejo s
horizontalnih povezovanjih ponudbe in pro- kreativnimi industrijami sinergije na področ-
mocije. Za trajnostni razvoj kreativnih indus- ju vključevanja kreativnih industrij v turistično
trij v Monfortu se morajo zato združiti resur- ponudbo in na področju inovativnega tržnega
si, procesi in programi trženja med istovrstnimi komuniciranja turistične destinacije. V sklopu
ponudniki (npr. muzeji, umetniki, oglaševalci) različnih že izpeljanih projektov povezovan-
ter med vertikalno komplementarnimi ponud- ja turizma in kreativnih industrij v občini so:
niki (npr. ponudniki turističnih storitev, razisk- Kreativne ideje za podjetniško soustvarjan-
ovalci, kreativni izvajalci). Vrste možnih oblik je novih turističnih proizvodov (KIPSNTP),
sodelovanja med internimi deležniki so so-up- Wellness Istra, TURIZEM 4.0 – obogatene
oraba in razvoj komunikacijskih in prodajnih turistične izkušnje, Izkusimo istrsko podežel-
kanalov (interaktivne spletne strani in e-trgovi- je: novi (tematski) turistični produkti in nji-
na, blogi itd.), skupno oz. koordinirano iskan- hova promocija (TURIZMO IŠTRIANO),
je možnosti za učinkovito valorizacijo učink- Skupna dediščina za skupno mednarodno pro-
ov kreativnih industrij, povezovanje z zasebnim mocijo 365 dni zelenega turizma na Opatijski
sektorjem na področju kreativnih market- in Portoroški rivieri (Riviera4Seasons2), Qual-
inških storitev, s sekcijami gospodarske zbor- ity Network on Sustainable Tourism (QNeST),
nice in tudi z javnim sektorjem. Nenazadnje je,
kot že omenjeno, v Piranski občini tudi veliko