Page 120 - Studia Universitatis Hereditati, vol 7(1) (2019)
P. 120
dia universitatis her editati, letnik 7 (2019), številk a 1 120

hereditati
Slika 4: Pregled kreativnih funkcij prostorov v Monfortu (vir: Plestenjak in soavtorji 2018).

segmentirali v zaokrožene razlikovalne skupine Dejstvo pa je, da ustvarjalci lažje dosežejo up-
s skupnimi značilnostmi. Tem skupinam se bo orabnike svojih dobrin, če sklopu spodbujanja
s skupnimi trženjskimi orodji (skupni komu- kreativnosti dodamo znanja in veščine s področ-
nikacijski kanali, cenovne politike in standardi ja trženja. Pri marketinškem pristopu 4C bomo
storitev in doživetij) predstavljalo tržno pozicijo. pri trženju Monforta upoštevali:

Za učinkovito trženje Monforta kot krea- C1) kakšne so značilnosti uporabnikov določe-
tivne scene v Portorožu priporočamo novejši ok- nih kreativnih dobrin (angl. customer),
vir, t.i. 4C model, ki pomaga kreativcem, da v
fazi trženja postavijo na prvo mesto vidik upo- C2) kakšna je najprimernejša/najprikladnejša
rabnika kreativnih dobrin in storitev. Tradicion- oblika ponudbe določene kreativne dobrine
alni marketinški modeli (npr. 4P - proizvod, (angl. convenience),
cena, distribucija, promocija) se namreč že v os-
novi osredotočajo na oblikovanje trgu primerne- C3) kakšen je celoten strošek, ki ga je uporabnik
ga proizvoda, kar po našem mnenju ne ustreza pripravljen nameniti uporabi/nabavi kre-
humanistični naravi kreativnih industrij. Krea- ativne dobrine (npr. ne le cena ampak tudi
tivni sektor - za razliko od gospodarstva – nam- pot do kraja) (angl. costs),
reč primarno kreira dobrine iz notranjih vzgibov
ustvarjalcev samih. Izravnati kreativni sektor C4) kakšen je učinkovit dialog z uporabniki oz.
z gospodarsko ravnjo marketinškega zadovol- kako doseči dvosmerno komunikacijo z nji-
jevanja potreb trga, ne sme postati cilj strategi- mi (ne le enosmerne promocije) (angl. com-
je spodbujanja kreativnih scen na destinacijah. munication) (Londhe 2014).
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125